خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹

الأربعاء ٩ ربيع الثاني ١٤٤٢

Wednesday, November 25, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۹/۸/۳ - ۰۹:۳۴ شناسه خبر : ۹۸۶۱۷۵
یک کارشناس مهدوی:
مهدویت ظرفیت وحدت بین ادیانی دارد/ از خرافات تفرقه‌انگیز در ایام ۹ ربیع پرهیز کنیم
حجت‌الاسلام فوادیان با بیان‌اینکه امام صادق(ع) در دعای عهد راه و رسم بیعت و پیمان با امام زمان(عج) را به ما یاده داده‌اند، گفت: مهدویت ظرفیت بالایی در وحدت‌آفرینی بین مذاهب و ادیان دارد، نباید در ایام ۹ ربیع این کارکرد را تبدیل به عامل تفرقه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا فوادیان» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره اهمیت روز 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: 9 ربیع الاول برای ما منتظران از این جهت اهمیت ویژه یافته که آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است اگرچه ما برای آغاز امامت هیچ یک از ائمه(ع) بزرگداشت نداریم اما چنین امری برای 9 ربیع قرارداد شده چراکه ایشان امام زمان و حی هستند.

 

این کارشناس و مولف آثار مهدوی، بیان کرد: البته آغاز امامت حضرت حجت(عج)، هشتم ربیع یعنی پس از شهادت امام عسکری(ع) است اما ما به احترام شهادت پدر امام عصر(عج)، در این روز شادی نمی کنیم چراکه شیعه وظیفه دارد در شادی اهل بیت(ع) شاد و در حزن آنها محزون باشد، از این رو، جشن آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) را در 9 ربیع الاول برگزار می کنیم.

 

وی با بیان اینکه در ادبیات دینی مذهبی ما تاکیدات خاصی نسبت به روز 9 ربیع الاول شده است، گفت: امام عسکری(ع) با بیان نشانه های امام بعد از خود، زمینه ورود شیعه به عصر غیبت را فراهم کردند.

 

حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه مردم با امام هر عصر و زمانی عهد و پیمان می بندند، تصریح کرد: 9 ربیع الاول، سالروز تجدید عهد و بیعت با حجت خدا است متن دعای عهد امام صادق(ع) راه و رسم این عهد و پیمان را به منتظران آموزش می دهد از این رو، باید سعی کنیم به آنچه در این متن آمده التزام اعتقادی و عملی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به آلوده کردن شادی های 9 ربیع الاول به برخی خرافات، ابراز کرد: در کتاب «9 ربیع الاول، جهالت ها خسارت ها» تصریح شده که مرگ خلیفه دوم در مای ذی الحجه رخ داده است نه ربیع الاول، از این رو، این ایام ارتباطی با برخی آئین ها و مراسم های خرافی ندارد. علاوه بر این، در این عصر و زمان به راهبرد وحدت نیاز داریم و باید از هر کاری که به وحدت ضربه می زند و خلاف منطق قرآن و روایات است، پرهیز کنیم. آرمان انتظار و مهدویت جمع شدن همه موحدان عالم زیر یک کلمه است از این رو، نباید کاری کنیم که سبب اختلاف ما با مسلمانانی شود که این همه با یکدیگر اشتراک داریم.

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه اساساً مهدویت خود وحدت آفرین است، تاکید کرد: امام مهدی(عج) بعد از ظهور همه ملل و اقوام و انسان ها را زیر یک پرچم و در یک حکومت جمع می کنند، مهدویت از اشتراکات میان‌مذهبی است پس باید از این ظرفیت برای احاد استفاده کنیم. چنین آموزه ای که می تواند درون اسلامی و بین الادیانی کار کند از ظرفیت والایی برای وحدت برخوردار است.

پایان پیام/9

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مدیر حوزه علمیه زنجان تبیین کرد

دو ماموریت متضاد امام عسکری(ع) درباره مهدویت

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه امام عسکری(ع) دو وظیفه کاملاً متضاد در موضوع مهدویت را بر عهده داشتند، گفت: مخفی کردن ولادت حضرت مهدی(عج) برای در امان ماندن جان ایشان و نیز زمینه‌سازی برای ورود به عصر غیبت دو ماموریتی است که توسط ایشان انجام شد.

اخبار برگزیده شبستان