خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹

الخميس ١٢ ربيع الأوّل ١٤٤٢

Thursday, October 29, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۹/۷/۸ - ۱۳:۴۶ شناسه خبر : ۹۷۷۵۹۶
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:
مدرسه محوری باید به یک گفتمان تبدیل شود
امانی طهرانی گفت:مدرسه محوری باید به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود.یکی از مهمترین مسئولیت‌های جدی آگاهان کشور کمک به این است که مدرسه محوری از شعار تبدیل به حس شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمود امانی تهرانی» در نشست خبری با رسانه ها که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین قرار است تا نظام تعلیم و تربیت کشور را به سطح بالاتری ارتقا دهد و اگر به آن سطح نرسیده ایم، به این دلیل است که مشکلات پایه ای در آموزش و پرورش همچون فیزیک مدارس، آموزش معلمان، تراکم دانش آموزان وجود دارد تا نتوانیم بگوییم که سند تحول الزاما در حال اجرا است.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین به معاونت ها ابلاغ شده است تا راهکارهای خود را ارایه دهند. برخی از معاونت ها راهکارهایی ارایه داده و در مدارس نیز اجرا می شود.

 

وی گفت: باید برای سند چشم اندازی ترسیم شود تا بتوانیم در مدت طولانی به سراغ آن برویم و به اجرای عمیق و مفهومی از اجرای شکلی برسیم.

 

امانی طهرانی در ادامه به مدرسه محوری اشاره کرد و بیان کرد: به عقیده بنده مدرسه محوری یک گفتمان است. باید برای گفتمان سازی مدرسه محوری به نقش مدارس و مردم اشاره کرد و از شعار تبدیل به یک حس در جامعه شود.

یکی از مهمترین مسئولیت‌های جدی آگاهان کشور کمک به این است که مدرسه محوری از شعار تبدیل به حس شود.

وی «مدرسه کانون تربیتی محله» را یکی از جملات فاخر سند دانست و گفت: این شعار یعنی اینکه دانش آموزان به پدر و مادر خود احترام بگذارند و برای رسیدن به این هدف، مدارس برنامه طراحی کند. چنین مدرسه ای می تواند در خدمت خانواده باشد و با ورود آن به محله و احترام همسایه ها به یکدیگر خشونت هم کم می شود.

 

وی به تربیت چند ساحتی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تربیت چند ساحتی را می توان در مدرسه محوری یافت.

 

امانی تهرانی شورای عالی آموزش و پرورش را مجری سند تحول بنیادین ندانست و گفت: قانون گذاری، اجرا و نظارت بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش است و اجرای آن را باید وزارت آموزش و پرورش انجام دهد.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کیفیت مدارس دولتی در ادامه با بیان اینکه سال ها برای تدوین سند تحول بنیادین زحمت کشیده شده است و اجرای آن هدف ما است، گفت: اسنادی مبنی بر 2030 در شورای عالی آموزش و پرورش هیچ وقت سابقه نداشته است و اگر اقداماتی صورت می گیرد که تمایلاتی به سمت سند 2030 وجود دارد، ناشی از تفکرات اینچنینی است؛ اقدامات سیستمی و سازمان یافته که ما از آن مطلع باشیم، نیست. همچنین رهبر انقلاب هم درباره 2030 گفتند اگر چنین چیزی وجود دارد درباره آن اقدامات لازم صورت گیرد.

 

 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

اخبار برگزیده شبستان