خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹

الخميس ١٢ ربيع الأوّل ١٤٤٢

Thursday, October 29, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۹/۷/۸ - ۱۳:۴۷ شناسه خبر : ۹۷۷۵۷۶
دبیر ستاد همکاری‌حوزه علمیه و آموزش و پرورش خبرداد:
تربیت دینی دانش‌آموزان دختر با همکاری حوزه علمیه
حاجیان زاده گفت: موضوع تربیت دینی دانش‌آموزان دختر با همکاری حوزه علمیه خواهران مدنظر است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «علیرضا حاجیان‌زاده» در نشست مشترک اعضای کارگروه‌های تخصصی همکاری‌حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه اهمیت موضوع تربیت دختران دانش‌آموز کارگروه تخصصی خواهران در ستاد همکاری‌ها تشکیل شده و در برنامه‌ریزی‌های کلان موضوع  تربیت دینی دختران با همکاری حوزه علمیه خواهران یکی از اولویت‌های ستاد همکاری‌هاست.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از اهتمام مدیر حوزه‌های علمیه به عنوان رئیس عالی ستاد همکاری‌ها درباره برنامه‌های این ستاد گفت:حمایت ارکان ستاد همکاری‌ها از  اعضای کمیته‌های تخصصی یک فرصت است و امیدواریم نهایت همکاری‌های فکری و اندیشه ورزانه را برای اثر بخشی برنامه‌ها داشته باشند.  

وی نگاه راهبردی مدیرحوزه‌های علمیه را زمینه‌ساز تحول درعرصه تعلیم و تربیت دانست و افزود: از معاونت‌ها و مراکز درخواست کردیم نمایندگان تام الاختیار و اندیشمند خود را به ما معرفی کنند تا در یک ارتباط دوسویه و موضوع بندی شده بتوانیم برنامه‌هایی که طراحی و تصویب شده را رصد کنیم و تدابیر لازم برای کیفیت بخشی و اجرای برنامه‌ها تنظیم کنیم.

حاجیان زاده  گفت: یکی از اهداف این کار گروه‌های تخصصی ارزیابی از بازخوردهای برنامه است برای اجرای صحیح برنامه‌ها نیازمند نشست‌های کارشناسی و تخصصی هستیم.  

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه، ستاد همکاری‌ها را فقط منحصر در دبیر خانه ستاد ندانست و اظهار کرد: همه ارکان کلان و کارشناسی هر دو دستگاه با تشکیل کار گروه‌های تخصصی عضو این ستادهستند و تلاش خواهیم کرد نظرات کارشناسی دقیق و منظم اعمال شود.

حاجیان‌ زاده با بیان گزارشی از عملکرد مثبت و قابل قبول این ستاد در 14 سال گذشته گفت: در دوره جدید فعالیت‌های ستاد، تلاش کرده‌ایم بر اساس اسناد بالا دستی وسند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های ستاد به سوی اثر‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش برود.  

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله همکاری‌ با آموزش و پرورش و گذشت یک سال از اجرای آن افزود:یکی از برنامه‌های جدی ستاد ورود به عرصه اندیشه ورزی و ژرف اندیشی است بر این اساس کمیته‌های تخصصی شش گانه را با حضور صاحب نظران و نمایندگان ستادی وزرات آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای بحث و بررسی مباحث قابل طرح و نحوه اجرای برنامه پنج ساله تشکیل داده‌ایم. 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

اخبار برگزیده شبستان