خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹

الاثنين ١٥ ذو القعدة ١٤٤١

Monday, July 6, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۹/۳/۱۶ - ۱۸:۰۱ شناسه خبر : ۹۳۵۴۷۲
آیت‌الله جاودان:
کمال شخصیت، انسان را به خضوع و خشوع مقابل امام زمان(عج) وا می‌دارد
یک استاد اخلاق تاکید کرد: شخصیت کسانی که به کمال رسیده است در مقابل امام زمان(عج) بسیار اظهار خضوع و خشوع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: در دعای وجود از خداوند تمام وضو و نماز را درخواست می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه درخواست وضو و نماز تمام برای وقتی است که انسان یک شخصیت تمام داشته باشد، تصریح کرد: ثمره شخصیت تمام برای انسان رضوان الهی است.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه وضو آب ریختن صرف به صورت نیست، اظهار کرد: امام سجاد(ع) هنگام وضو رنگشان زرد می شد از اینکه می‌خواستند به مقلاقات خدا بروند.

 

این استاد حوزه علمیه وضوی صحیح یک قدم برای رسیدن به کمال است اما وضوی تمام برای شخصیت تمام است که به کل کمال رسیده است، ابراز کرد: شخصیت تمام از هیچ حادثه‌ای نمی‌ترسد؛ ترس یک نقص در وجود انسان است، اگر شخصیت انسان تمام و کامل شده باشد همچون امام حسن یا ائمه معصومین(ع) به راحتی بخشش مال می‌کند و از این عمل خود نگرانی ندارد.

 

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند که اگر همه دنیا پشت به پشت هم بدهند که به جنگ و مقابله با من بیایند من نمی‌ترسم و عقب نمی‌نشینم، یک سرباز تمام از یک لشکر نمی‌ترسد، شخصیت او تمام است که از هیچ حادثه‌ای نمی‌ترسد.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه شخصیت تمام با اینکه همه دنیا هم زیر پای او باشد شهوت و طمع بر او غالب نمی‌شود، عنوان کرد: اگر کسی بتواند غیب وجودی ما را ببیند ساختمان وجودی ما را ناقص خواهد دید چون شخصیت ما تمام نیست. شخصیت ائمه معصومین(ع) در مقامات والا و تمامیت کمال قرار دارد که کسی نمی‌تواند قله آن را مشاهده کند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شخصیت هر کس تمام شده باشد هیچ جا کم نمی‌آورد، گفت: چنین انسان‌هایی در مقابل امام زمان(عج) بسیار اظهار کوچکی می‌کنند، مرحوم سبزواری شخصیت کامل و مستکمل مصداق چنین شخصیت‌هایی هستند.

 

وی افزود: در حوادثی مثل حوادث یوسف اگر انسان مقابل هوی‌ و هوس یا شهوت خود مردانه ایستادگی کند به مقامات بالایی از معنویت دست پیدا می‌کند، که البته باید درباره مشاهده آنچه از غیب می بیند رازنگهدار باشد که این حالت ادامه یابد.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه انسان کامل نماز تمام می خواند و به تمام رضای خدا می‌رسد، ابراز کرد: اگر انسان ۷۰ سال ریاضت و رنج بکشد که به چنین مقامی برسد ارزش دارد؛ رضای خدا چنان برای انسان عظیم است که اگر واقعیت را مشاهده کند خواهد دید که رضای الهی در مقابل این ۷۰ سال ریاضت را رایگان به او دادند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله حق شناس طوری زندگی می‌کردند که گویا همان شب قرار است بمیرد، گاهی مخالفت با هوای نفس مثل مرگ سخت است.

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی:

عدالت فقط با ظهور امام عصر(عج) تحقق پیدا می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: رسالت انبیاء برپایی قسط یا قیام به عدالت است، هنوز تأویل این دو آیه رخ نداده و فقط با وجود امام عصر(عج)، محقق می‌شود.

اخبار برگزیده شبستان