خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹

الاثنين ٢٢ ذو القعدة ١٤٤١

Monday, July 13, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : گیلان - زمان :   ۱۳۹۹/۳/۱۷ - ۱۱:۱۷ شناسه خبر : ۹۳۰۳۹۵
شبستان گزارش می‌دهد
رکود صنعت توریسم ماسال پشت دست‌اندازهای جاده ییلاقات
با توجه به اینکه شهرستان ماسال یک شهر گردشگرپذیر است اما همچنان در زمینه راه استاندارد و ایمن فقیر بوده و نیاز به بهسازی جاده‌های قدیمی در کنار توسعه راه‌های ارتباطی دارد.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: راه به‌عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها، نقش اساسی در رونق اقتصادی و گردشگری هر منطقه دارد و توسعه شهر بدون وجود آن ممکن نیست.

 

حال با توجه به اینکه شهرستان ماسال یک شهر گردشگرپذیر است اما همچنان در زمینه راه استاندارد و ایمن فقیر بوده و نیاز به بهسازی جاده‌های قدیمی در کنار توسعه راه‌های ارتباطی دارد.

 

هر گردشگری که وارد استان گیلان می‌شود خواه و ناخواه مسیرش به سمت ییلاقات ماسال هدایت می‌شود، این روزها از داشتن راه آسفالته زیر خط فقر به سر می‌برد.

 

متاسفانه با بارش‌های باران و آب شدن برف، جای جای این مسیر ییلاقی به صورت چاله‌های بزرگ درآمده و مسیر ترددد ماشین به سختی در آنجا صورت می‌پذیرد و با توجه به اینکه این موضوع بارها و بارها به گوش مسئولان رسیده و حتی خود مسئولان از آن مسیر تردد کرده‌اند اما تا کنون چاره‌ای نیندیشیده و شاهد آسفالت و روکش جزئی این مسیر هم نیستیم.

 

 

* مسئولان باید برای شهری که هدف گردشگری است هزینه کنند

«حمید عبدلی» با بیان اینکه ماه بهمن و اردیبهشت به خاطر ییلاق زیبای این منطقه از تهران به ماسال سفر کردم اظهار کرد: آنچه در این مسیر ما را به شدت آزار می‌دهد، وضعیت نامناسب آسفالت و عرض این راه ارتباطی است.

 

این مسافر تهرانی افزود: چاله‌های بیش از حد در مسیر ییلاق سبب می‌شود تا راننده و سرنشینان از ترس پرت نشدن در دره، حواسشان دیگر به زیبایی طبیعت نباشد و تمام حواس خود را به رانندگی و مسیر بگذارند.

 

وی گفت: تا جایی که از سوپرمارکت‌ها و مردم این شهرستان پرس‌وجو کرده‌ام، ماسال فقط ۲ مکان گردشگری ییلاقات و بام سبز را دارد که بام سبز به دلیل رانش زمین بسته شده و فقط ییلاقات مانده که آن هم به دلیل بد بودن راه احتمال بسته شدنش وجود دارد.

 

عبدلی تصریح کرد: مسئولان باید برای شهری که هدف گردشگری است، هزینه کنند و حداقل‌ترین کار برای این منطقه ایجاد یک راه امن و سالم است که متاسفانه همین روکش آسفالت را هم از مناطق ییلاقات دریغ کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: مسیر ییلاقات ماسال حتی در خیلی از مقاطع، کیفیتی پایین‌تر از جاده‌های روستایی دارد و برای خودروهای عبوری زیانبار و خطرناک است.

 

 

با جاده خوب است که مردم رغبت بیشتری جهت حضور در یک منطقه گردشگری پیدا می‌کنند. پایین آمدن مه و یکی شدن زمین و آسمان یکی از جاذبه‌های اصلی ییلاقات ماسال است، اما مه‌آلود بودن به همراه نبود خط‌کشی راه و خرابی و چاله چوله‌های جاده، نه تنها جاذبه ایجاد نمی‌کند، بلکه علاوه بر دافعه موجب بروز تصادف و حوادث دلخراشی می‌شود.

 

*ماسال فاقد راه‌های ارتباطی استاندارد و ایمن است

یکی از اهالی ماسال اظهار کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر به رغم مطالبه مردم و پیگیری‌های مکرر، این مسیر مدام در حال لکه‌گیری است، اما چاله‌های کوچک و بزرگ جاده‌ای و سنگ‌ریزه‌های نمایان از آسفالت، پدیده خاص و پایان ناپذیر این محور است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به سرازیر شدن مسافر بواسطه طبیعت بکر و خدادادی در تمام فصول سال به شهرستان ماسال، اکنون تردد در راه‌های ارتباطی این شهرستان بسیار زیاد است افزود: به نحوی که در فصل بهار و تابستان این تردد به اوج خود می‌رسد و با ایجاد ترافیک در جاده‌های باریک با آسفالت نامناسب مردم و مسافران عبوری را با خطر جدی روبه رو می کند.

 

این مرد ماسالی با بیان اینکه متاسفانه به رغم ظرفیت گردشگری ماسال، این شهرستان فاقد راه‌های ارتباطی استاندارد و ایمن است گفت: تمام خواسته ما از مسئولان این است که نگذارند بلایی که بر سر بام سبز ماسال آمد برای ییلاقات هم پیش بیاید.

 

بیش از یک هفته است که خبرنگار شبستان پیگیر این موضوع از اداره راهداری است اما در پاسکاری بین ادارات هیچ جوابی حاصل نشد. دوباره به ییلاقات ماسال رفته و مشاهده می‌‌شود اداره راهداری که تا چند روز گذشته مدعی بود که آسفالت ییلاقات مربوط به این اداره نمی‌شود با یک کامیون قیر و چند پرسنل در حال لکه‌گیری چاله‌چوله‌های مسیر ییلاقات است که این لکه‌گیری‌ها هم نهایت با یکی دو باران از بین می‌رود و دوباره این جاده گردشگری به حالت اول و شاید بدتر از آن بر می‌گردد.

پایان پیام/526

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان گزارش می دهد

آغاز عملیات اجرایی یا موافقت برای نصب تابلو/ راه دراز موزه مشروطه که به تخصیص اعتبار ختم می شود

با وجود مصوبه ۲سال پیش شورای شهر رشت، ایجاد موزه مشروطه در رشت همچنان اسیر وعده هاست و تا عملیات اجرایی راه اندازی موزه راه درازی باقی است.

اخبار برگزیده شبستان