خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹

الاثنين ٢ شوّال ١٤٤١

Monday, May 25, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اندیشه - سبک زندگی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۲۴ - ۱۱:۵۱ شناسه خبر : ۹۱۵۲۸۲
یک استاد حوزه علمیه:
جامعه منتظر در انرژی و حرکت بی‌نظیر است/ از مجالس اهل‌بیت(ع) باید سلمان‌ها و ابوذرها خارج شوند
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با بیان‌اینکه شیعه به علت فکر و ذکر اهل بیت(ع) شبیه آنها می‌شود، گفت: از مجالس اهل‌بیت(ع) باید سلمان‌ها و ابوذرها خارج شوند. جامعه منتظر در انرژی و حرکت بی‌نظیر است زیرا در اتصال روحی با امام جزو السابقون السابقون می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمی شامگاه شنبه، ۲۳ فروردین به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیر به صورت مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: روح انسان لطیف است و مادی نیست.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصل زیارت اهل بیت(ع) در تماس روحی انسان با آنها است، تصریح کرد: اتصال روحی اویس قرنی با پیامبر(ص) روحی بود در حالی که بسیار اطراف پیامبر(ص) زندگی می‌کردند اما اتصال روحی با ایشان نداشتند.

 

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه نقطه‌ای در روح انسان قلب نام دارد که فرامادی است، بیان کرد: علایق در روح انسان است میلی که در روح و قلب وارد شود، شدید می‌شود، روح مجموعه امیال است وقتی میلی وارد قلب شود شدید می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تمایلات از روح به قلب سپس به تمام وجود ما می‌رود و ما را به آن طرفی که می‌خواهد می‌کشاند. ابراز کرد: بنابراین مراقب امیال و روحیات خود باشیم.

 

وی افزود: بین ما و اهل‌بیت(ع) یک رابطه روحی وجود دارد که میل ما را به سمت آنها می‌کشاند و همین سبب می‌شود رفتار ما هم تغییر پیدا کرده به سوی نیکی میل کند.

 

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه محبت یعنی اتصال روحی با اهل بیت(ع)، گفت: ائمه معصومین(ع) می‌فرمایند قلب ما اهل‌بیت(ع) ظرف مشیت الهی است و میلی غیر از میل الهی نداریم؛ وقتی روح ما با آنها تماس بگیرد میل ما را هم تغییر می‌دهد بنابراین محبت اثر تغییر دادن انسان‌ها را به همراه دارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه مجالس اهل‌بیت(ع) باید انسان را به اتصال روحی با آنها بکشاند، درباره شیوه اتصال همیشگی روح با اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: روح قوه‌ای به نام فکر دارد وقتی به موضوعی فکر کنید روح شما بر آن متمرکز می‌شود هر کس می‌خواهد روح خود را کنترل کند باید در ابتدا فکر خود را کنترل کند. بهترین تمرین تمرکز در نماز است.

 

وی ادامه داد:‌ کسی که به مسائل الهی اعم از اسماء حسنی خداوند یا اهل‌بیت(ع) فکر کند او ذاکر محسوب می‌شود، باید در ذکر فکر همراه باشد. زمانی ذکر در شما اثر می‌گذارد که فکر شما همراه آن باشد.

 

حجت‌ الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه غفلت هم نوعی ذکر است اما این ذکر درباره امور پست دنیایی است که میل انسان را به سمت گناه می‌کشاند، اظهار کرد: شیعه به علت فکر و ذکر به اهل بیت(ع) شبیه آنها می‌شود، از مجالس اهل‌بیت(ع) باید سلمان و ابوذرها خارج شوند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر فکر و ذکر کسی امام زمان(عج) باشد، منتظر است، گفت: او همه موانع همچون گناه را کنار زده و منتظر است. جامعه منتظر در انرژی، فعالیت و حرکت بی‌نظیر است زیرا در اتصال روحی با امام جزو السابقون السابقون می‌شود.

 

وی تاکید کرد: نباید اوج خواسته ما دیدن امام زمان(عج) باشد بلکه باید دل ما در اتصال روحی با امام باشد که میل ما به سمت و سوی خواسته‌های ایشان باشد یعنی ترک حرام و انجام واجبات را انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه برای دوستان اهل‌بیت(ع) انتخاب درست بسیار اهمیت دارد، ابراز کرد: یک منتظر واقعی در انتخاب همسر، شغل، منزل یا هر چیزی دیگر به امام زمان(عج) و خواسته‌های ایشان توجه دارد.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه شروع قیام جهانی امام زمان(عج) است، دشمنان اسلام بعد از انقلاب اسلامی همواره از مومنان و منتظران سیلی خوردند.

 

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

عید فطر، جشن توانمندسازی امت اسلامی است

آیت الله کعبی گفت: وقتی ایمان و تقوا در قلب انسان مومن مستقر شد در آن صورت پیوندهای حقیقی میان مسلمان ها و تحکیم امت و امامت و همبستگی و اخوت میان امت اسلامی هم به وجود می آید بنابراین می توان عید فطر را عید توانمندسازی امت اسلامی هم نامید.

اخبار برگزیده شبستان