خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

الأحد ٨ شوّال ١٤٤١

Sunday, May 31, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - شهری و رفاهی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۶ - ۱۸:۳۴ شناسه خبر : ۹۱۲۳۰۵
مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد :
افزوده شدن ۳ رام قطار جدید به ناوگان متروی تهران / نیاز فوری به ۳۰ رام قطار در سال جاری
علی امام از افزوده شدن ۳ رام قطار جدید به ناوگان متروی تهران در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته متروی تهران تا پایان سال به ۳۰ رام قطار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت از بهره‌برداری ۳رام قطار باقی مانده پروژه ۱۰ رام قطار(۷۰ واگن) در ابتدای سال جاری خبر داد.


مدیر عامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این قطارها در شهریور و دی ماه سال گذشته به ناوگان متروی تهران افزوده شد، خاطرنشان کرد: قطارهای باقی مانده در پایان مرحله مونتاژ قرار دارند و تست آنها به زودی آغاز می شود.


او با اشاره به اینکه این ۳ رام قطار، آخرین سری باقیمانده از پروژه ۷۰ واگن یا ۱۰ رام قطار است، گفت: هر یک رام از آنها هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در بر داشته و با رعایت ایمنی و استاندارد های لازم ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران همچنین با اشاره به کمبود ناوگان در متروی تهران عنوان کرد: برای دستیابی به سرفاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه، به ازای هر یک کیلومتر خط مترو به ۲ تا ۳ رام قطار نیاز داریم. در این صورت امکان جابجایی۴۰ تا ۴۵ هزار نفر در هر جهت، در هر ساعت و در هر خط وجود دارد. شرایط کمبود ناوگان در متروی تهران باعث شده است که در برخی از خطوط، قطارها هنوز به سر فاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه نرسیده باشند، لذا فشار بیشتری به ناوگان فعلی وارد می شود.
او در ادامه افزود: این در حالی است که به طور معمول حداقل باید ۱۰ درصد از ناوگان مترو در شرایط تعمیر و نگهداری باشند تا ناوگان بهره وری مناسب و ایمن داشته باشد؛ اما به دلیل کمبود ناوگان در متروی تهران و نیز اهمیت تسهیل شرایط تردد مسافران عملا این میزان کمتر است.
امام با اشاره به اینکه به جز قطار های ۲طبقه خط ۵ متروی تهران، ۱۶۷ رام قطار در خطوط متروی تهران وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل نیاز فوری برای تامین واگن خطوط در حال توسعه و نیز تامین واگن برای  خطوط در حال بهره برداری با هدف کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و کاهش فشار بر ناوگان، برنامه ریزی برای تامین ۳۰ رام قطار (۲۱۰ واگن) در سال جاری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد: این برنامه ریزی ها به این معنی است که با توجه به زمان بر بودن فرآیند ساخت واگن، شرکت متروی تهران در پایان سال جاری و در صورت پیشرفت روند های قراردادی انجام کار، تامین بودجه و رفع موانع مالی باید بتواند از اواخر سال به تدریج، ۳۰ رام قطار را به خطوط مترو وارد کند.
او در پایان عنوان کرد: این در حالی است که برای سال‌های آتی چنین برنامه ریزی هایی نیز باید دنبال شود تا بتوان ضمن تامین ناوگان برای خطوط در حال توسعه، اقدامات لازم برای کاهش فشار بر ناوگان در خطوط موجود، انجام و در راستای تسهیل شرایط کاهش سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه اقدام کرد. این در شرایطی است که برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پایانه‌ آزادگان در خط ۳، پایانه کلاهدوز در خط ۴ و تسریع در تکمیل پایانه اکباتان در خط ۴ در  سال ۹۸ از سوی شرکت مترو انجام شده است.

 

پایان پیام/55

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان گزارش می دهد

جابه جایی کرونا در تاکسی‌ها

با وجود اینکه مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت ظرفیت استقرار مسافرین در تاکسی ها مطرح و ابلاغ شده است و تاکسی ها مجاز به سوار کردن سه مسافر هستند اما این موضوع تنها در قالب یک مصوبه باقی مانده و در عمل اجرا نشده است.

اخبار برگزیده شبستان