خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹

الثلاثاء ١٠ ربيع الأوّل ١٤٤٢

Tuesday, October 27, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : بوشهر - زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۳ - ۱۶:۵۰ شناسه خبر : ۹۱۱۳۰۴
یادداشت مدیر فعال قرآنی در حوزه رسانه؛
مکتب شیعه بر سه اصل غدیر، عاشورا و انتظار استوار است
حامد فکوری در صفحه مجازی کانال پیام رسان ایرانی «طلوع آینده پژوهان» یادداشتی را به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در حوزه قرآن و عترت منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر،  «حامد فکوری» مدیر فعال قرآنی در حوزه رسانه در صفحه مجازی کانال پیام رسان ایرانی «طلوع آینده پژوهان» یادداشتی را به مناسبت میلاد امام زمان حضرت مهدی موعود (عج) در حوزه قرآن و عترت منتشر کرد.

 

* ﻗﺮﺁﻥ؛ ﺑﺮﺗﺮﻳﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺠﺎﺗﺒﺨﺶ ﺑﺸﺮ

 

ﺷﺎﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻴﻢ ﻟﺬﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎﻥ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺑﻪ ﺍﻧﺲ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺗﺮﻳﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺠﺎﺗﺒﺨﺶ ﺑﺸﺮ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ.

 

ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺭﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ، ﺍﻧﺲ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ، ﺩﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻮﺭﺍﻧﻲ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ ﻭ ﻇﻠﻤﺎﺕ ﺭﻭﺡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺯﺩﺍﻳﺪ.

 

ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻬﺮﻳﻪ ﻭ ﻳﺎ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺧﺘﻢ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ﻗﺮﺁﻥ ﺳﻄﺮ ﺑﻪ ﺳﻄﺮ ﻭ ﻭﺍﮊﻩ ﺑﻪ ﻭﺍﮊﻩ‌ﺍﺵ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﺳﺖ.

 

ﻗﺮﺁﻥ ﻋﺎﻣﻞ ﻋﺰﺕ ﻧﻔﺲ ﻭ ﺗﻘﻮﺍ ﺍﺳﺖ ﻭ  ﺩﺭ ﻫﻴﭽﻴﻚ ﺍﺯ ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎ ﺷﺒﻴﻪ ﻭ ﻧﻈﻴﺮ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﺁﻥ ﻋﻤﻞ ﻛﻨﻨﺪ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﺭﻭﻱ ﺫﻟﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﻳﺪ.

 

ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﺮﻳﻢ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﻪ ﻣﺘﻦ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ ﺭﺍﻩ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﺪ.

 

ﻋﻼ‌ﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﺩﺧﺘﺮﺵ ﻭﺻﻴﺖ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻫﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﻧﺸﻮﺩ ﺯﻳﺮﺍ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺩﻳﻦ ﻭ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺭ ﮔﺮﻭﻱ ﺍﻧﺲ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ.

 

* ﻣﻜﺘﺐ ﺷﻴﻌﻪ ﺑﺮ ﺳﻪ ﺍﺻﻞ ﻏﺪﻳﺮ‏، ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ

 

ﻣﻜﺘﺐ ﺷﻴﻌﻪ ﺑﺮ ﺳﻪ ﺍﺻﻞ ﻏﺪﻳﺮ‏، ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻘﺈ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺪﻳﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﺳﻪ ﻋﻨﺼﺮ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ.

 

ﺍﻓﺰﻭﻥ ﺑﺮ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺭﻭﺍﻳﺘﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻏﺪﻳﺮ، ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﺯ ﻟﺴﺎﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﭼﻬﺎﺭﺩﻩ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﺪﻩ، ﺳﻴﺮﻩ ﻋﻤﻠﻲ ﺁﻥ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺍﻥ ﻧﻴﺰ ﮔﻮﺍﻩ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﻪ ﻋﻨﺼﺮ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻴﻌﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﻄﺮﺡ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﺿﻤﻦ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺘﻌﺪﺩﻱ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﺮﻳﻢ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻟﻬﻲ ﺩﻻ‌ﻟﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.

 

ﻏﺪﻳﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻛﺎﻣﻞ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﻳﻦ ﻭ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺍﻧﺒﻴﺈ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﻻ‌ﻳﺖ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻛﺎﻣﻞ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻘﺪﺱ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﭘﯿﺸﻮﺍﯼ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺗﺤﻘﻖ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ.

 

 ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺷﻴﻌﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻡ ﻏﺪﻳﺮ ﺧﻢ ﻋﻤﻞ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭘﺮﭼﻢ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻫﺘﺰﺍﺯ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺁﺛﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ ﺑﺎﻗﻲ ﻧﻤﻲ ﻣﺎﻧﺪ.

 

ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻋﻤﻞ ﻧﻜﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻡ ﻏﺪﻳﺮ، ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺍﻱ ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻴﻌﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﻋﺒﺮﺕ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﺸﺪﻧﻲ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﺿﻤﻦ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭﺱ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻌﺎﻟﻲ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻟﮕﻮ ﻭ ﺭﺍﻩ ﻭ ﺭﺳﻢ ﻣﻬﻢ؛ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻴﻌﻪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺸﺮﻳﺖ ﺍﺭﻣﻐﺎﻧﻲ ﻧﻴﻜﻮﺳﺖ.

 

ﺩﺭﺱ ﻫﺎﻳﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ‎‎؛ ﺁﺯﺍﺩﮔﻲ، ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻃﻠﺒﻲ، ﺣﻖ ﺟﻮﺋﻲ، ﻇﻠﻢ ﺳﺘﻴﺰﻱ، ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺧﻮﺍﻫﯽ، ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﻇﺎﻟﻢ ﻭ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﻣﻈﻠﻮﻡ، ﺍﻣﺮﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﻲ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ ﻭ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻛﻼ‌ﻡ؛ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺍﺭﺯﺵ ﻫﺎﻱ ﻭﺍﻻ‌ﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻭ ﺍﺳﻼ‌ﻣﻲ.

 

ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻡ ﻏﺪﻳﺮ ﻭ ﺳﭙﺮﺩﻥ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺑﺸﺮﻳﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻦ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ ﻭﻻ‌ﻳﺖ ﺍﻭ، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻋﺪﻡ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺍﺳﺖ.

 

ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﺩﻳﻦ ﻭ ﻭﻻ‌ﻳﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺮﺷﺖ ﻭ ﻓﻄﺮﺕ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻣﻴﺪ ﺑﻪ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺑﻬﺘﺮ، ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺑﺸﺮﻳﺖ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺷﻴﻌﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻮﺩﻩ؛ ﻳﻚ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﭘﻮﻳﺎ ﻭ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﻘﺶ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﻭ ﺣﻴﺎﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻋﺒﺎﺭﺗﺴﺖ‎‎ ﺍﺯ؛ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻱ، ﺍﺻﻼ‌ﺡ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺩﻳﻦ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ، ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺣﻴﺎﺕ ﭘﺮ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﺍﺳﻼ‌ﻡ؛ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺑﻪ ﻇﻬﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻱ (ﻋﺞ) ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻠﻲ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻭ ﺣﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻫﺎﻱ ﺟﻮﺭ ﻭ ﺳﺘﻢ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﻫﺎﻱ ﺍﺳﺘﻜﺒﺎﺭﻱ ﺣﻔﻆ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻋﺰﻣﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺤﻘﻖ
ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﻨﻲ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺗﺮ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

 

ﻏﺪﻳﺮ، ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﻳﻚ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻣﺤﺮﻙ ﻭ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻗﻮﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻴﻌﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ، ﻧﺸﺎﻁ ﻭ ﺍﻣﻴﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﮔﺮ ﻫﺮ ﺭﻧﮓ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺩ ﻳﻚ ﻭﺍﮊﻩ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ؛ ﺭﻧﮓ ﺳﺒﺰ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺩ ﻏﺪﻳﺮ،
ﺭﻧﮓ ﺳﺮﺥ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺩ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺭﻧﮓ ﺳﻔﻴﺪ؛ ﻧﻤﺎﺩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﺼﻠﺢ ﻭ ﺻﻠﺢ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﻛﺸﻮﺭ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﻤﺎﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﺳﻪ ﻭﺍﮊﻩ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

پایان پیام/647

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر:

جوان محوری از اهداف اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد است

پولاد گفت: حضور جوانان در مساجد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که کانون های مساجد با جذب جوانان و همچنین پرورش این عزیزان، زمینه حضور نیروهای توانمند انقلابی در امور مختلف را فراهم می سازد.

اخبار برگزیده شبستان