خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹

الأربعاء ٤ شوّال ١٤٤١

Wednesday, May 27, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۲ - ۱۲:۳۵ شناسه خبر : ۹۱۰۸۵۶
یک استاد حوزه علمیه:
مومنان حقیقی نسبت به ولی خدا تسلیم، تصدیق، وفا و خیرخواهی دارند
حجت‌الاسلام عبدوس با بیان اینکه مومنان حقیقی نسبت به ولی خدا تسلیم، تصدیق، وفا و خیرخواهی دارند، گفت: امروز پشتیبانی از ولی‌فقیه برای اجرای دین الهی با این چهار صفت مومنان ممکن است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «عبدوس» به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیر در قالب فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: حضرت عباس(ع) شخصیتی که امیرمومنان امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)  زبان به مدح ایشان گشودند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: در قیامت تمام عالم به درجه و جایگاه شهیدان غبطه می‌خورند اما همه شهیدان به جایگاه حضرت ابوالفضل غبطه می‌خورند، درباره حضرت ابوالفضل زیارتنامه مفصلی بیان شده که از ائمه معصومین(ع) است.

 

حجت‌الاسلام عبدوس با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه حضرت به چهار ویژ گی حضرت ابوالفضل شهادت می‌دهند، عنوان کرد: اولین ویژگی تسلیم بودن حضرت است. قرآن کریم شرط ایمان را تسلیم بودن در برابر خداوند معرفی می‌کند و می‌فرماید ای پیامبر(ص) کسی ایمان نیاورده مگر اینکه در مشاجرات و اختلافات شما را حکم قرار دهد و در دل اعتراضی نداشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مومنان واقعی در مشاجرات و اختلافات از نظر قلبی رای ولی و حجت خدا را می‌پذیرند؛ بر اساس آیات قرآن کریم ایمان را کسی دارد که در برابر قضاوت و حکمیت پیامبر(ص) تسلیم باشد؛ مقام تسلیم آنقدر بالا است که خداوند به حضرت ابراهیم(ع) فرمود تسلیم باش.

 

وی در ادامه روایت امام صادق(ع) بیان کرد: پس از تسلیم بودن درجه دیگر ایمان تصدیق است، تسلیم حالت بیرونی اما تصدیق حالتی درونی و قلبی است. حضرت زهرا(س) صدیقه نامیده شده است زیرا هرآنچه پیامبر(ص) بیان می‌فرمودند ایشان تصدیق می‌کردند.

 

حجت الاسلام عبدوس افزود: بسیاری از نظر ظاهری ولی خدا را تبعیت و اطاعت می‌کنند اما در دل تصدیق ندارند، برای انسان بسیار خوب است که از عمق دل و قلب خود حجت خدا را تصدیق کند، بسیاری در طول تاریخ تسلیم ولی بودند اما او را تصدیق نکردند.

 

استاد حوزه گفت: سومین درجه حضرت ابوالفضل وفاداری ایشان است، در قرآن خداوند وفاداری را درابتدا به خود نسبت می‌دهد، همه ما پیمانی با خدا داریم؛ امام رضا(ع) فرمودند هر امامی بر عهده دوستداران خود عهدی دارد که باید به آن وفا کنند.

 

وی با بیان اینکه انسان باید وقتی عهدی با کسی می‌بندد به آن عمل کند، عنوان کرد:‌ برای وفا در مقابل ولی خدا باید با جان ایستادگی کرد، در طول تاریخ وقتی برای برخی ولایتمداران نیاز بود که برای ولی خدا در جهاد جان و مال بدهند از عهد خود عدول می‌کردند، مشکل شیعیان در طول تاریخ این بود که علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) حاضر نبودند از جان و مال خود گذشت کنند.

 

حجت‌الاسلام عبدوس در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید در هر حال نسبت به امام زمان خود خیرخواه باشد حضرت ابوالفضل همواره برای امام حسین(ع) خیرخواه بودند. امروز هرکس می‌خواهند پشتیبان ولی فقیه باشد باید تسلیم اوامر او باشید تا دین الهی اجرا شود.

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

یک کارشناس مهدوی:

فرج به صبر همراه با تقوا نیاز دارد/ارتباط بسیاری از ما با امام زمان(عج) شبیه به قصه حضرت یوسف است

حجت‌الاسلام نصوری با بیان‌اینکه فرج نیازمند صبر همراه با تقوا است، گفت: بیان سرگذشت پیشینیان در قرآن برای عبرت است چنان‌که در سوره یوسف نکات بسیار ارزشمندی در مسئله مهدویت قابل احصاء است.

اخبار برگزیده شبستان