خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸

الاثنين ٠ رجب ١٤٤١

Monday, February 24, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سایر حوزه ها زمان :   ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۸:۵۶ شناسه خبر : ۸۸۲۸۵۱
حموله مطرح کرد
رشد ۱۰۰ درصدی محصولات پنجمین جشنواره اسباب بازی/« عروسک»؛ گل سر سبد جشنواره
دبیر پنجمین جشنواره اسباب بازی از شرکت ۲۸ نهاد دولتی و خصوصی در نمایشگاه این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: سال قبل ۱۲۰۰ و امسال دو هزار نوع اسباب بازی در این جشنواره ارایه شد.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با هدف حمایت از تولید کالای ایرانی در جهت شعار سال، افزایش کارکردهای اسباب بازی، برقراری ارتباط میان فعالان حوزه اسباب بازی، معرفی و ارائه اسباب بازی های تولید داخل و کمک به ارتقای صنعت اسباب بازی با شعار «تمرین زندگی» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 7 تا 13 دی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این دوره از جشنواره اسباب بازی 160 تولید کننده و 60 طراح و عروسک ساز بیش از دو هزار عنوان اسباب بازی و 700 نوع عروسک ارایه کردند. به بهانه برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی و به منظور اطلاع از جزئیات آن گفتگویی با «محسن حموله»، دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی و مدیر کل سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

رشد کمی و کیفی پنجمین دوره جشنواره اسباب بازی نسبت به دوره های قبل این جشنواره چگونه بود؟

خوشبختانه جشنواره پنجم اسباب بازی نسبت به دوره های قبل رشد خوبی داشته است. پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی طبق آماری که به بنده دادند به لحاظ حضور تولیدکنندگان اسباب بازی، رشد 100 درصدی داشته است. ضمن اینکه امسال بحث استارت آپ ها را جهت حمایت از عروسک سازان ایرانی داشتیم.

 

عروسک چه جایگاهی در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی داشت؟

امسال یکی از برنامه های ویژه ما بخش عروسک ها بود که با عنوان «شهر عروسک ها» با تنوع 700 عروسک برگزار شد. این نشان دهنده اهمیت این موضوع در مباحث فرهنگی ماست. عروسک ها رسانه هایی هستند که می توانند پیام های مختلف اجتماعی و فرهنگی را انتقال دهند و بر این اساس ما توجه خاصی به بخش عروسک در این دوره از جشنواره داشتیم.

 

تعداد اسباب بازی هایی که در این دوره از جشنواره ارایه شد چقدر بود و آیا در مقایسه با دوره قبل رشدی داشت؟

در بخش نمایشگاه تخصصی امسال دو هزار اسباب بازی ایرانی معرفی و ارایه شد که نسبت به سال گذشته که هزار و 200 اسباب بازی ارایه کردیم، نشان از رشد بالای این پروژه می دهد.

 

چند نهاد و سازمان امسال در جشنواره ملی اسباب بازی شرکت کردند؟

 بخش نمایشگاه ترویج بازی و اسباب بازی با حضور 28 سازمان دولتی، خصوصی و نهادهای دولتی و غیر دولتی با هدفمندی خاص برگزار شد. امسال دسته بندی بازی ها به صورت مجزا صورت گرفته است که مهارت های زندگی، معرفی مشاغل، بازی های فکری، بازی های خلاقیتی و بازی های حرکتی همه در دسته بندی خاص خود قرار دارند.

 

با توجه به برنامه ها و بازی های مختلف تدارک دیده شده در پنجمین جشنواره اسباب بازی آیا به کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص توجه داشتید و برنامه ای برای آنها تدارک دیدید؟

شعار نمایشگاه ترویجی ما در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی،«بازی برای همه» بود یعنی هر کودک و نوجوان می توانست در این نمایشگاه از برنامه های مختلف و متنوع استفاده کند، حتی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه نیز این فرصت را داشتند که از جشنواره دیدن کنند و برنامه و بازی برای آنها تدارک دیده شده بود.

 

در پنجمین جشنوراه اسباب بازی چند نشست و کارگاه برگزار شد؟

 هر جشنواره ای بخش علمی دارد. ما نیز برای این دوره از جشنواره نشست ها و کارگاه هایی در نظر گرفتیم. اگر دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان را به عنوان نشست در نظر بگیریم، می توان گفت که مباحث مربوط به صنعت اسباب بازی را در هفت نشست تخصصی با حضور اساتید مجرب از چهره های دانشگاهی و صنعتی برگزار کردیم. آثار روانشناختی بازی و اسباب‌بازی، صنایع خلاق فرهنگی و بازی‌های بوم ساخت ایرانی، هم اندیشی عروسک‌سازان، آموزش و پژوهش در صنعت اسباب‌بازی، جایگاه رسانه‌ها و فضاهای مجازی در تجارت اسباب‌بازی از جمله عناوین نشست هایی است که در این دوره از جشنواره برگزار کردیم. چهار کارگاه آموزشی نیز در نظر گرفته شد. «عروسک سازی، تن‌پوش‌ها و هویت‌سازی ایرانی»، «آموزش شخصیت‌سازی در بازی و سرگرمی»، «آموزش برندسازی، بازاریابی و فنون فروش موفق اسباب‌بازی» و «بازآفرینی اسباب‌بازی و بسته‌بندی زیست سازگار» عناوین کارگاه هایی بود که با حضور اساتید دانشگاه، پژوهشگران ، فعالان و طراحان حوزه اسباب بازی در روزهای برگزاری جشنواره بر پا شد و با استقبال خوبی مواجه شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/31

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

حسامی در نشست جشنواره تجسمی فجر

تعامل و تکثرگرایی خصوصیت زمانه ماست

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه متکثر بودن یکی از ویژگی های دوره معاصر است، گفت: تعامل نیز ویژگی زمانه ماست که از آن گریزی نیست.

اخبار برگزیده شبستان