خبرگزاری شبستان

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹

السبت ١٩ ربيع الثاني ١٤٤٢

Saturday, December 5, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اندیشه - علوم انسانی زمان :   ۱۳۹۸/۹/۱۷ - ۱۳:۲۹ شناسه خبر : ۸۶۵۰۳۴

روایت «مصیر» از فقه و نوآوری‌های فقهی در اندیشه آیت‌الله مهدوی کنی
فقه و نوآوری‌های فقهی در اندیشه آیت‌الله مهدوی کنی در دومین قسمت از سری جدید برنامه «مصیر» به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: فصل جدید برنامه تلویزیونی «مصیر» که به هدف بازخوانی و نقد اندیشه متفکران اسلامی از یکشنبه ۱۰ آذر روی آنتن رفته است. این برنامه ۴۳ قسمتی که پیشتر به اندیشمندانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و امام موسی صدر پرداخته بود، در فصل جدید خود به صورت هفتگی هر یکشنبه شب‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار پخش می‌شود و به بررسی ابعاد فکری اندیشمندان بزرگی چون؛ شهید صدر، علامه طباطبایی، آیت الله طالقانی، شهید آوینی، امام خمینی، آیت الله مصباح یزدی و... می‌پردازد.

 

بر پایه این گزارش،‌ قسمت اول فصل جدید مصیر به موضوع علوم انسانی و دانشگاه‌های اسلامی در اندیشه‌ی آیت‌الله مهدوی کنی با حضور عادل پیغامی روی آنتن رفت.

 

در قسمت دوم این برنامه، به موضوع فقه و نوآوری‌های فقهی آیت‌الله مهدوی کنی پرداخته می‌شود. گفتنی است چهار قسمت ابتدایی برنامه مصیر به بررسی آرا و اندیشه‌های آیت‌الله مهدوی کنی اختصاص دارد.مهمان قسمت دوم این برنامه دکتر عبدالحسین توده‌فلاح، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه است.

 

این مجموعه به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید و پژوهشگری هدی محمدی و اجرای محمدمهدی ابراهیمی نصر تولید می‌شود.

پایان پیام/248

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

یادداشتی از رحیم‌پور ازغدی

فلسفه فیزیک از منظر شهید محسن فخری‌زاده

شهید فخری زاده اصل «عدم قطعیت» در فیزیک را در معنای نفی علیت نیوتونی معقول و حتی عامل پیشرفت علم می‌شمارد، اما این اصل نمی‌تواند نفی «علیت» با تبیین فلسفی باشد، مگر کسانی که به به دلایل ایدئولوژیک و غیرفلسفی چنین استنتاج نادرستی بر آن تحمیل کنند.

اخبار برگزیده شبستان