خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸

الثلاثاء ١٤ ربيع الأوّل ١٤٤١

Tuesday, November 12, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - علمی زمان :   ۱۳۹۸/۸/۲۰ - ۰۱:۰۶ شناسه خبر : ۸۵۲۷۱۹
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی:
جامعه ایران فرد گراتر شده است
خانیکی گفت:جامعه ایران فردگراتر شده است و به سمت ارزش های مادی بیشتری سوق یافته است. از همین رو با تضعیف نهاد های اجتماعی مانند نهاد های آموزشی رو به رو هستیم.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «هادی خانیکی» در نشست ارتباطات علم، راهکارهای موثر برای توسعه همکاری های علمی و فناورانه در جهان اسلام از نشست های ششمین برنامه تبادل علم و فناوری (استپ) گفت: ارتباطات علم و فناوری تنها ترجمه علم به زبان علوم نیست. کار ارتباطات علم تسهیل میان دانشمندان، رسانه و عامه مردم و همچنین کم کردن تضاد، منافع و کاهش فاصله است.

 

کارشناس رسانه و استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه بین مقاله علمی با ژورنالیستی کار کردن فاصله وجود دارد افزود: این پرسش به وجود می آید چطور می شود فاصله را کم کرد. مهمترین تغییر در خود زیست بوم فناورانه رسانه ها است.وقتی وارد عرصه شبکه ها شدیم شاهد تغییر زیست بوم رسانه نیز شدیم.

 

خانیکی تصریح کرد: تغییر در زیست بوم جهان رسانه ای، به افزایش ظرفیت مخاطبان، پنهای باند، ذخیره سازی دیجتال باز می گردد.

 

وی با بیان اینکه از این طریق آگاهی مردم نیز افزایش یافته است گفت:با تغییرات در زیست جهانی اجتماعی نیز رو به رو هستیم. در معرض یک زوال و از هم گسیختگی اجتماعی هستیم.

 

کارشناس رسانه ادامه داد:جامعه ایران فردگراتر شده است و به سمت ارزش های مادی بیشتری سوق یافته است. از همین رو با تضعیف نهاد های اجتماعی مانند نهاد های آموزشی رو به رو هستیم.

 

خانیکی تصریح کرد:اگر از مدخل ارتباطات علم به طور عام و مراکز علمی نگاه کنیم اولین باز اندیشی در ارتباطات علم و فناوری است. چهارچوب نظری مسلط بر مطالعات رابطه علم و جامعه بر یک مدل از بالا به پایین بود یا مدل کمبود تغییر کرده است.هر دو عنصر دچار دگرگونی شده اند.

 

وی افزود:علم مبتنی بر همه نیازها تغییر کرده است،ارتباطات علم از مرحله درک عموم به سمت درگیری عموم رسیده است.باید ذهن ها را درگیر و جلب مشارکت کرد.

 

این استاد دانشگاه بیان کرد: کار روابط عمومی مراکز علمی این است که از ابزاری برای انتقال اطلاعات فراتر رود و روابط عمومی تفکر داشته باشد و میتواند تخصصی تر شود.

 

وی ادامه داد: مشکلی که اکنون به وجود آمده است فکر می کنیم با نظر سنجی مشکل حل می شود، در حالی که این نظر سنجی ها تفسیر نمی شود.

 

این کارشناس رسانه با اشاره به ویژگی ها یک روابط عمومی علمی گفت:محتوا محوری، ساخت یک انگاره باور پذیز برای تاثیرگذاری بر افکار هوشمند، پایش گری نظرات منتقد و روابط عمومی هوشمند از ویژگی های یک روابط عمومی است. روابط عمومی در مراکز علمی این ویژگی ها را ندارد.

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

جوانان برای مقابله با بیکاری باید به سمت مهارت آموزی بروند

امروز فقط داشتن تحصیلات عالی تضمینی برای داشتن شغل و درآمد نیست بلکه جوانان باید مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار برگزیده شبستان