خبرگزاری شبستان

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸

السبت ١٦ ربيع الثاني ١٤٤١

Saturday, December 14, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : خراسان جنوبی - زمان :   ۱۳۹۸/۸/۹ - ۱۲:۴۹ شناسه خبر : ۸۴۸۴۳۸
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:
توجه به شاخص های تربیتی و اخلاقی در جامعه مغفول مانده است
حجت الاسلام ذوعلم با گلایه از برخی مسئولان که شاخص های پیشرفت یک منطقه را تنها در مادیات می دانند، گفت: متاسفانه توجه به شاخص های تربیتی و اخلاقی، و معنوی در جامعه مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام « علی ذوعلم» امروز (9 آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک دستاورد بزرگی بود که با تلاش چهره های گسترده فرهنگی و دانشگاهی فراهم شده است.
 

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز سند تحول بنیادین مورد تایید همه جامعه قرار دارد، افزود: همه فعالان آموزش و پرورش بر اجرای این سند تاکید دارند و در این سند مهم بر روی سه کلید واژه از جمله فطرت، هویت و تمدن نوین اسلامی تاکیدات بسیاری شده است.
 

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به بحث فطرت اصالت داده شده است، ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش شده است تا بحث فطرت پاک توحیدی در میان دانش آموزان احیا و تقویت شود.
 

حجت الاسلام ذوعلم به بحث هویت اشاره کرد و افزود: در سند تحول بنیادین بحث هویت ایرانی، انقلابی و اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را سر لوحه قرار داده ایم تا پیوند عمیقی بین دانش آموزان و معارف اسلامی و انقلابی به وجود آید.
 

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بحث تمدن نوین اسلامی، گفت: جهت گیری های ما در در آموزش و پرورش باید در راستای شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشد و تلاش داریم تا شاخص های تمدن نوین اسلامی را در مدارس تبیین کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مدارس باید ارزش های بیانیه گام دوم انقلاب ملاک قرار بگیرد، ادامه داد: این موضوع برای رسیدن به اهداف مدنظر سند تحول بنیادین جهت می دهد.
 

حجت الاسلام ذوعلم با توجه به اینکه آموزش و پرورش در جامعه از استحکام و اعتبار خوبی برخوردار است، گفت: برخی افراد تلاش می کردند تا آموزش و پرورش را سیاسی کنند اما این نهاد توانست در مسیر اسلام و انقلاب به راه خود ادامه داد.
 

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش به بحث همکاری و تعامل بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: باید عزم راسخی بین این دو نهاد وجود داشته باشد تا با هم افزایی و تعامل بتوانند در جامعه اثربخش باشند و امیدواریم این ارتباط گسترش پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه بخش های دیگر جامعه باید احساس کنند که در راستای تربیت فرزندان برای آینده مسئولیت دارند، اظهار کرد: تنها یک مجموعه مسئولیت تربیت فرزندان را بر عهده ندارد و باید دیگر دستگاه های اجرایی در زمینه تعلیم و تربیت به کمک آموزش و پرورش بیایند.
 

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به اینکه نیمی از جامعه با آموزش و پرورش ارتباط دارند، گفت: هر میزان که آموزش و پرورش با نگاه تربیتی و تمدن ساز حرکت کند قطعا کل جامعه را به حرکت در می آورد اما متاسفانه این نگاه در برخی از مسئولان وجود ندارد.
 

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در پایان گلایه کرد: برخی از مسئولان شاخص های پیشرفت یک منطقه را تنها در شاخص های مادی می دانند و به شاخص های تربیتی و اخلاقی، و معنوی توجه ندارند و این موضوعات متاسفانه در جامعه مغفول مانده است.

 

 

پایان پیام/573

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

امام جمعه موقت بیرجند:

پیشرفت کشور با اتحاد نخبگان حوزه و دانشگاه محقق می شود/ لایه های اجتماعی و فرهنگی کشور ضعیف است

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور با اتحاد نخبگان حوزه و دانشگاه محقق می شود و علم منهای دین اسیر قدرت طلبی و ثروت طلبی و سیاست طلبی است، گفت: علم و دین با هم مشکلی ندارند.

اخبار برگزیده شبستان