خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸

الثلاثاء ١٢ ربيع الثاني ١٤٤١

Tuesday, December 10, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۸/۸/۱ - ۰۸:۴۳ شناسه خبر : ۸۴۵۹۴۷
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:
نمایندگان مجلس به مشکلات ریشه ای آموزش و پرورش بپردازند
نوید ادهم بابیان اینکه طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی را قابل اجرا نمی دانم گفت: نمایندگان مجلس اگر به دنبال پیشرفت نظام تعلیم و تربیت هستند باید به مشکلات ریشه ای بپردازند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «مهدی نوید ادهم» در نشست نقد و بررسی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد گفت: پیش بینی می کنم طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی رای نمی آورد.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اگر همراه  طرح ها یافته های پژوهشی و علمی باشد، تصممیات اثر بخش تر و مفید تر می شود.

 

وی تصریح کرد: این طرح را قابل اجرا نمی دانم و  با کاستی های جدی رو به رو است که با عدالت آموزشی همخوانی ندارد.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: زمانی که رفع انحصار از زبان انگلیسی مطرح شد منظور مواجهه هوشمندانه با امپریالیسم زبانی بوده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح حرف جدیدی ندارد‌ گفت: ما در کانون زبان که زیر نظر کانون پرورش فکری است بالای ۹۸ و ۹۷ درصد فراگیران ما خواهان زبان انگلیسی هستند و تمایلات اجتماعی به دیگر زبان ها وجود ندارد.

 

به گفته نوید ادهم اخیرا کتب درسی خیلی تغییر کرده و اثر بخشی مطلوبی داشته است .

 

وی با اشاره  به این موضوع که تاکنون پژوهش مستند برای اثر گذاری آموزشگاه های زبان برای یادگیری نسبت به مدارس ندیده ام گفت: دانش آموزانی در شهرهای یزد و اصفهان دیده ام که به همت معلم خوش ذوق خود، عصرها به مراکز توریستی می روند و با توریست ها صحبت می کنند. این یعنی آموزش پایدار.

 

وی تاکید کرد: وضعیت آموزش زبان نسبت به سایر دروس وضعیت بدتری ندارد.

نوید ادهم یاد آور شد: نمایندگان اگر به دنبال پیشرفت نظام تعلیم و تربیت هستند باید به مشکلات ریشه ای بپردازند. بی ثباتی مدیران آموزش و پرورش، اقتصاد آموزش و پرورش، اعطای سهیمه استخدام هیچ کدام مربوط به آموزش و پرورش نیست و مشکلاتی است که از بیرون به درون آموزش و پرورش تحمیل می شود.

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

معاون وزیر آموزش و پرورش:

لزوم ساخت مدارس خیریه غیر دولتی برای اتباع خارجی

زینی وند بر لزوم ساخت مدارس خیریه غیر دولتی برای اتباع خارجی تاکید کرد و گفت: باید همه ارکان دولتی برای ارتقای نظام آموزشی کشور به سازمان های آموزش و پرورش کمک کنند.

اخبار برگزیده شبستان