خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸

الأحد ١٠ ربيع الثاني ١٤٤١

Sunday, December 8, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : کردستان - زمان :   ۱۳۹۸/۷/۲۵ - ۱۵:۵۹ شناسه خبر : ۸۴۴۳۶۶
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان
تحصیل بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دارای آسیب‌بینایی در مدارس کردستان
رنجبراز تخصیل بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دارای آسیب بینایی در مدارس استان خبر داد.

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار داشت: 112 دانش‌آموز دارای آسیب بینایی خفیف تا عمیق هستند که در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه و یا تخت آموزش تلفیقی در مدارس عادی هستند.

وی افزود: دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی در 9 شهرستان، ناحیه و منطقه سنندج، مریوان، دهگلان، قروه، کامیاران، بیجار، سقز، سروآباد و موچش  تحصیل می‌کنند.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: این دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش‌حرفه‌ای دوره اول و حرفه ای دوره دوم تحت پوشش آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان مشغول تحصیلند.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید برتوانمندی دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی به عنوان توانمندترین گروه معلولان افزود: آن چه انسان را به اوج موفقیت می‌رساند، گوهر اراده، خواستن و تلاش است ومعلولیت‌های ظاهری و بدنی، مانع جدّی‌ای برای رشد و ترقی به شمار نمی‌آید وهرگز نمی‌تواند انسان را از پیشرفت بازدارد.

 

رنجبر بیان کرد: نابینایان در بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها از بقیه افراد جامعه تواتمندتر هستند و باید شرایط، زمینه و امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار گیرد.

 

وی افزود:کسانی که نابینا به دنیا آمده‌اند یا در دوره ای از زندگی  بینایی خود را از دست داده‌اند باید این واقعیت را بپذیرند و سعی در انطباق و سازگاری با محیط و اجتماع نمایند.

 

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه تلاش می‌کند که دانش‌آموزان نابینا و کم بینا همراه با سایر دانش‌آموزان در نظام آموزشی عادی مشغول به تحصیل شوند زیرا که این افراد به لحاظ بهره هوشی مشکلی ندارند و جزو موفق‌ترین گروههای دانش‌آموزی هستند.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: از آنجا که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ویژگی‌ها و تواناییهای متفاوتی با دانش‌آموزان عادی دارند ممکن است رضایت از زندگی آنها تحت تأثیر نوع و میزان ناتوانی آنها قرار گیرد.

 

رنجبردر پایان سخنانش خاطرنشان کرد: محرومیت همراه با معلولیت، بحران استقلال، ارتباطات اجتماعی، سلامت جسمانی ، روانی از مهم‌ترین چالش‌های است که  فرد دارای آسیب بینایی در جامعه با آن روبرو است از این رو با درک صحیح از آن‌ها و خواسته‌های منطقی شان می توان زندگی ای مستقل را برای این افراد ایجاد کنیم.

پایان پیام/181

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

امام جمعه سنندج:

نمایندگان مجلس وظیفه‌ ملی و دینی برعهده دارند

ماموستا رستمی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسالت خطیری برعهده دارند و باید وظیفه ملی و دینی خود را در این عرصه به خوبی ایفا کنند.

اخبار برگزیده شبستان