خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸

الأربعاء ١٥ ربيع الأوّل ١٤٤١

Wednesday, November 13, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اندیشه - سبک زندگی زمان :   ۱۳۹۸/۷/۱۴ - ۱۳:۱۷ شناسه خبر : ۸۴۰۲۸۶
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی‌تهرانی:
ایمان بهای بهشت است/خداگونه شدن کار ساده‌ای نیست
یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه ایمان بهای بهشت است، گفت: شگفت‌‌انگیزترین افراد از نظر ایمان کسانی هستند که در آخرالزمان پیامبر(ص) را ندیدند امام آنها غایب است به واسطه قرآن و حدیث و بدون دیدن معجزه به خداوند، پیامبر(ص) و ائمه(ع) ایمان می‌آورند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» به مناسبت ایام ماه صفر به در مسجد امیر(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: ایمان به معنای تسلیم است، مومن واقعی تسلیم خداوند است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر گروهی خدا را موحدانه بپرستند، و نماز، روزه ، زکات  و حج انجام دهند و کامل تسلیم امر الهی باشند آنها مومنان واقعی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد:‌ جایگاه تسلیم در قلب است که اگر شکل نگیرد ایمان شکل نگرفته است، امیرمومنان امام علی(ع) در این زمینه فرمودند: ایمان به دو شکل زبانی و قلبی است. ایمان زبانی همان ایمان منافقان است که بر قلب آنها سرایت نکرد.

 

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایت دیگری از امیرمومنان امام علی(ع)، اظهار کرد: هر کس کارهای خود را به خداوند واگذارد و بداند که پروردگاری دارد و از دستورات او روی‌گردانی نکند به توحید می رسد اما اگر در مقام توحید، تسلیم انبیاء الهی نشود این توحید به دردش نمی‌خورد.

 

وی با اشاره به عبادت شش هزارساله ابلیس، بیان کرد: عبادات ابلیس به درد او نخورد زیرا تسلیم امر الهی و از عمق قلب نبود، بنابراین اگر عبادات ما هم از اعماق قلب نباشد روزی ما را به کفر خواهد رساند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه گاهی در لسان روایات از شیعه به مومن تعبیر می‌شود، گفت: امام صادق(ع) در این زمینه فرمودند: ما کسی را مومن نمی‌شماریم مگر اینکه ایمان او قلبی باشد. اگر دینداری شخص ضعیف می‌شود به این دلیل است که ایمان او ضعیف و قلبی نبوده است.

 

وی درباره ارزش ایمان در روایات، بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: هیچ چیزی نزد خداوند محبوب‌تر از ایمان نیست، به همین دلیل واژه ایمان ۸۷۷ بار در قرآن آورده شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به حدیثی از پیامبر(ص)، ابراز کرد: خداوند به هر کس چه او را دوست داشته باشد یا دوست نداشته باشند ثروت یا مواهب دنیا را عطا می‌کند اما ایمان را به تنها به کسانی که دوست شان دارد، عطا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه ایمان بهای بهشت است، اظهار کرد: خداگونه شدن کار ساده‌ای نیست. احترام مومنان حقیقی نزد خداوند از کعبه بیشتر است. نور مومن آتش جهنم را خاموش می‌کند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: خداوند چنان مومن حقیقی را دوست دارد که درباره آنها فرمود: اگر همه آسمان ها و زمین را برای یک نفر مومن حقیقی خلق کرده بودم، اسراف نبود.

 

وی با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر(ص) بیان کرد: خداوند به خاطر مومنان به اهل‌ یک مجلس رحم می‌کند حتی اگر اهل اسراف و گناه باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی درباره بهترین مومنان، گفت: شگفت‌‌انگیزترین افراد از نظر ایمان کسانی هستند که در آخرالزمان (از زمان پیامبر (ص) به بعد آخرالزمان است) پیامبر(ص) را ندیدند امام آنها غایب است به واسطه قرآن و حدیث و بدون دیدن معجزه به خداوند، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) ایمان می‌آورند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ۲۲ منفعت برای ایمان وجود دارد که یکی از آنها ورود به بهشت است، خاطرنشان کرد: کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند وارد بهشت می‌شوند و دعای آنها مستجاب است.

 

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

حجت‌الاسلام ارفع تاکید کرد

جسارت به مقدسات ادیان و مذاهب در سیره ائمه(ع) وجود ندارد/ مخالفت آیت‌الله بروجردی با برخی جشن‌های ربیع!

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: شاید عده‌ای با طرح موضوع تولی و تبری، برخی مباحث اختلافی را در دهه نخست ماه ربیع‌الاول مطرح کنند، اما در کتاب‌های سیره عملی اهل بیت(ع) رد این رفتارهای اختلافی اثبات شده است.

اخبار برگزیده شبستان