خبرگزاری شبستان

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸

السبت ١٦ ربيع الثاني ١٤٤١

Saturday, December 14, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قم - زمان :   ۱۳۹۸/۷/۹ - ۱۰:۴۰ شناسه خبر : ۸۳۸۳۳۱
رئیس جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد:
رویارویی فرهنگی و علمی، چالش مسلمانان کنونی
حجت الاسلام عباسی گفت:چالش مسلمانان کنونی از صنف رویارویی فرهنگی و علمی است

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی و بین الملل بنت الهدی، حجت الاسلام والمسلمین «علی عباسی» در مراسم آغاز سال تحصیلی که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با بیان اینکه حادثه کربلا و عاشورا در تاریخ بشریت فراموش ناشدنی، جاوید و ماندگار است، اظهار کرد: این حادثه به شیعیان اختصاص ندارد و می­ توان بیان کرد ماجرای تاریخی است که برای همه انسان­ های آزادیخواه و حقیقت­ جو درس ­آموز است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: این حادثه الهام­ بخش بوده و روز به روز بر دایره تأثیر آن افزوده شده و در راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) بخشی از الهام بخشی آن تاریخی و ماندگار است.

وی انقلاب اسلامی را موجی از امواج حادثه کربلا خواند و گفت: در حقیقت انقلاب اسلامی را یکی از محصولات، آثار و نتایج حادثه تاریخی کربلا می­ دانیم و انقلاب جهانی و بین­ المللی است که فراتر از مرزها یک پیام جهانی دارد.

وی با بیان اینکه امروز جبهه بزرگی از انسان­ های آزاده در ذیل پرچم سیدالشهدا(ع) در نقاط مختلف عالم گرد هم آمدند، عنوان کرد: انقلاب پرچم عقلانیت، معنویت و عدالت را افراشته و دل­های مختلف در نقاط مختلف عالم دلداده این پیام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: بخشی از ناامیدی ­های امروز که در جبهه مقابل انقلاب اسلامی مشاهده می ­شود و دشمنان به خود اجازه نمی ­دهند در باربر انقلاب اسلامی مستقیم حضور پیدا کنند ناشی از درس­ های دوره ایستادگی است و فهمیدند جبهه ایستادگی مقتدرتر از آن است که با این توطئه­ ها از بین برود.

رویارویی فرهنگی و علمی، چالش مسلمانان کنونی

رئیس جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: چالش مسلمانان کنونی از صنف رویارویی فرهنگی و علمی است و بیش از هر زمان دیگر مراکز علمی، حوزه­ های علمیه، دانشگاه­ها و المصطفی به عنوان مرکز علمی حوزه­ای بین المللی در برطرف کردن چالش و دنیای جدید نقش ­آفرین هستند و نقش شما در توسعه این فرهنگ، پیام و گفتمان در دنیای امروز تعیین­ کننده است.

وی با تأکید بر توسعه پیشرفت و اقتدار علمی به عنوان پیش­نیازهای ساخت تمدن جدید و بازسازی تمدن اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هدف بزرگ و والای انقلاب اسلامی را ایجاد و ساخت و نوسازی تمدن معنوی و الهی و مبتنی بر اخلاق، معنویت و علم قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: با وجود همه سختی­ ها و تنگناها شاهد پیشرفت­ های  علمی برای انقلاب بوده ­ایم که سبب تعجب دشمنان و امیدواری دوستان انقلاب شده است.

وی یادآور شد: باید به سمت توسعه علمی، پیشرفت ­ها و اقتدار علمی حرکت کنیم زیرا علم اقتدار ایجاد می­ کند. کسی که به علم دست پیدا کرد به اقتدار دست پیدا می ­کند. کسانی که با علم ارتباط برقرار نکردند و توسعه و پیشرفت علمی به دست نیاوردند، دیگران بر آنها تسلط پیدا می­ کنند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه راه  اقتدار و ارائه تمدن جدید به بشریت از راه علم، توسعه و اقتدار علمی می­ گذرد، گفت: علوم انسانی شامل فرهنگ، تمدن و اداره و مدیریت کردن حیات اجتماعی انسان است و از هر علمی تأثیرگذارتر در تمدن، ساخت جامعه و فرهنگ علوم است.

 وی خاطرنشان کرد: امروز در تمدن جدید سرمایه­ گذاری جدی نسبت به فرهنگ خاصی در ارتباط با بانوان صورت گرفته است و یکی از آسیب‌زاترین بخش ­های تمدن جدید در ارتباط با موضوع زن و خانواده مطرح می ­شود که با عنوان پیشرفت، توسعه و دفاع از حقوق زنان است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با تأکید بر حرکت در مسیر ارائه یک الگوی تازه در تمدن نوین اسلامی و تمدن گام دوم انقلاب گفت: الگوی تازه­ای از حضور یک زن مسلمان علمی، اخلاقی و اجتماعی یکی از اجزای مهم تمدن اسلامی است و این الگو را مراکزی مانند شما می ­سازند.

وی عنوان کرد: در نظر داریم در عین پیشرفت علمی ارزش­ های اخلاقی و معنوی در کنار حضور تأثیرگذار و سازنده اجتماعی برای بانوان با حفظ جایگاه خانواده داشته باشیم و این الگو به تعلیم و ترویج و انتشار به عالم نیاز دارد.

ترسیم6 حوزه بزرگ دانشی در طرح تحول آموزشی المصطفی

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه در طرح تحول آموزشی المصطفی قلمروهای علمی المصطفی در 6 حوزه بزرگ دانشی تقسیم و ترسیم شده است، گفت: فقه و اصول، قرآن و حدیث، تاریخ و سیره، حکمت و کلام، فلسفه و عرفان از جمله حوزه های دانشی است. زبان و فرهنگ از دیگر حوزه­ها است که مجتمع تخصصی مسئولیت پیشبرد این دانش را بر عهده گرفته است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه بنت الهدی به عنوان محور آموزش خواهران جامعة المصطفی در همه این حوزه­ ها باید ورود پیدا کند گفت: بر اساس آمارها حدود 40 درصد فراگیران و دانش ­پژوهان المصطفی خواهران هستند که عدد قابل توجهی است که از افتخارات حوزه­ های علمیه و انقلاب اسلامی است که می­ تواند الگوی زن مسلمان، دانشمند، فاضل، با اخلاق و در عین حال توانمند برای حضور در عرصه ­های علمی بین المللی را ارائه کند.

وی یادآور شد: در طرح تحول آموزشی این نگاه نسبت به آموزش و رشد علمی خواهران طراحی شده و بدون تردید نقش مجتمع بنت­ الهدی و اساتید و برنامه ­ریزان و خواهران که در حقیقت نقش ­آفرینان این صحنه هستند، تعیین­ کننده است.

 

پایان پیام/78

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

امام جمعه قم:

كساني که انتخابات را بلد نیستند حتي بنویسند درباره انتخابات حرف می زنند

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه مجلس تراز انقلاب اسلامی باید تشکیل دهیم گفت: مدعیان انتخابات هم جالب است که غربی ها هستند که انتخابات آنها به زور وابسته است و عربستان که اصلا انتخابات را نمی فهمند.

اخبار برگزیده شبستان