خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸

الثلاثاء ٢٤ المحرّم ١٤٤١

Tuesday, September 24, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - شهری و رفاهی زمان :   ۱۳۹۸/۶/۱۷ - ۱۱:۵۶ شناسه خبر : ۸۳۰۲۰۲
عضو شورای شهر تهران:
تذکر درباره عدم ساماندهی موتورسیکلت ها/ ۶۴ درصد موتورسیکلت های پایتخت خارج از رده هستند
امانی درباره عدم ساماندهی موتورسیکلت ها تذکر داد و گفت: ۶۴ درصد موتورسیکلت های پایتخت از رده خارج هستند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «شهربانو امانی» در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص عدم ساماندهی موتورسیکلت ها تذکر داد و گفت: 64 درصد موتورسیکلت های پایتخت از رده خارج هستند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 4.2 میلیون دستگاه موتورسیکلت در تهران تا پایان سال 96 شماره گذاری شده است، افزود: آمارهای غیر رسمی نیز وجود دارد که در این مدت 5.3 میلیون دستگاه موتورسیکلت در تهران شماره گذاری شده اند.

 

وی با بیان اینکه 99 درصد موتورسیکلت های پایتخت از نوع کاربراتوری هستند، افزود: طبق سن فرسودگی یعنی کاربراتوری شش سال و انژکتوری هشت سال تقریبا 64 درصد موتورسیکلت های پایتخت از رده خارج شده اند.

 

امانی با بیان اینکه پایان سال 96 سهم موتورسیکلت ها از میزان آلایندگی منابع متحرک در آلاینده های ذرات معلق کربن مونوکسید و ترکیبات عالی فرار به ترتیب 17، 25 و 39 درصد بوده است، گفت: هر  موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر مسافت حدود 15 گرم آلودگی ایجاد می کند یعنی هفت برابر خودروی استاندارد یورو 4 آلودگی تولید می شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آماری از میزان تصادف با موتورسیکلت گفت: تعداد کشته شدگان بر اثر تصادف در تهران با موتورسیکلت در سال های 96 و 97 و سه ماهه اول سال 98 به ترتیب 246 نفر (36 درصد از فوتی های ناشی از تصادف)، 247 نفر (38 درصد) و 48 نفر (32 درصد) بوده است.

 

امانی یادآور شد: سلب آسایش، مزاحمت ها و تخلفات نظیر عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و تردد در پیاده روها از دیگر معضلات موتورسیکلت ها هستند که روزانه شرایط اجتماعی و تردد در خیابان ها را برای شهروندان و عابران سخت تر می کنند.

 

وی تصریح کرد: شهرداری تهران در خصوص ترویج و گسترش فرهنگ شهروندی و بهبود وضعیت حمل و نقل و رانندگی در شهر تلاش هایی انجام داده اما کافی نبوده است و باید در کنار سازوکارهای فنی به آموزش فرهنگ صحیح استفاده از خودرو و موتورسیکلت نیز توجه کنند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در خصوص ساماندهی موتورسیکلت ها هیچ گونه برنامه اجرایی و کارشناسی شده ای مشاهده نمی شود و این برنامگی باعث تحمیل هزینه های قابل تاملی به محیط زیست و ترافیک شهر تهران شده است.

 

امانی با بیان اینکه ضبط و توقیف موتورسیکلت ها در پارکینگ هیچ دردی از معضل موتورسیکلت را حل نمی کند، خاطرنشان کرد: از شهردار تهران می خواهم ضمن توجه به این مسئله بسیار مهم گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ماده 53 برنامه پنج ساله سوم مبنی بر ساماندهی موتورسیکلت های شهر تهران را به شورا ارایه کند.

پایان پیام/47

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

استاندار تهران:

اختصاص زمین برای فعالیت بانوان کارآفرین در شهرک های صنعتی

بند پی گفت:بانوان تولیدکننده و فعالان اقتصادی که با مشکل استقرار فعالیت مواجه هستند در اولویت قرار دارند تا در شهرک های صنعتی برای آنها محلی در نظر گرفته شود در همین راستا شهرک شهریار افتتاح شده و شهرک ملارد تا دو ماه آینده آماده می‌شود.

اخبار برگزیده شبستان