خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸

الخميس ١٤ ربيع الثاني ١٤٤١

Thursday, December 12, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اصفهان - زمان :   ۱۳۹۸/۶/۱۷ - ۱۱:۴۱ شناسه خبر : ۸۳۰۱۸۴
سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان مطرح کرد؛
جزئیات اقدامات اجرایی برای کنترل نشت ایستگاه انقلاب/ نشت آب ارتباطی با جریان آب زاینده‌رود ندارد
سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان با اشاره به جزئیات اقدامات اجرایی برای کنترل نشت ایستگاه انقلاب گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان قطارشهری اصفهان، نشت آب کنترل شد و اقدامات لازم برای آن انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان، «هانی جان‌نثاری» با اشاره به موضوع نم مشاهده شده در ایستگاه انقلاب خط یک قطارشهری اصفهان اظهار داشت: در دو هفته گذشته نشت آب در ایستگاه انقلاب مشاهده شد و به محض مشاهده این نشت، کمیته‌های مد نظر تشکیل شد و از همان ابتدای اتفاق، پیگیری‌ها به منظور رفع نواقص موجود انجام شد.


سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان  ادامه داد: ایستگاه‌های سی و سه پل و انقلاب خط یک قطارشهری اصفهان، دو ایستگاهی هستند که زیر سطح آبهای زیرزمینی ساخته شده‌اند و مستغرق در آب ساخته شده‌اند و با توجه به بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، این موضوع اتفاق افتاد.


وی با بیان اینکه حتی پیش از نشت آب در ایستگاه، این موضوع در دستور کار قرار داده شد، تصریح کرد: موضوع نشت آب در این ایستگاه‌ها برای ما قابل پیش‌بینی بود و کل ایستگاه در زمان عملیات اجرایی ساخت آن، عایق‌کاری شد. با این حال، در تمام پروژه‌هایی که در دنیا با این روش انجام می‌شود، هنگام رسیدن به سقف، عایق در محل اتصال دیوار به سقف قطع می‌شود و عملاً نقطه ضعفی در این موضوع به وجود می‌آید که برای این مسئله تمهیدات مد نظر در این زمینه اندیشیده می‌شود و در حال حاضر این تمهیدات اندیشیده شده است.


اقدامات فنی و اجرایی صورت گرفته برای اجرای کار
وی افزود: برای این موضوع برنامه‌ریزی شده و با استفاده از مواد هیدروفیلی(درزبندهای آبی) و پی وی سی‌های مخصوص و تزریق آن، شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شود که هنگام برخورد آب به این مواد، حجیم شده و مانع نشت بیشتر آب به ایستگاه می‌شود که این موضوع در ایستگاه انقلاب خط یک قطارشهری اصفهان انجام شد.


جان‌نثاری ادامه داد: در ادامه کار، عملیات تزریق شیمیایی در نقطه‌های اتصال سقف به دیوار این ایستگاه انجام شد و پس از آن مسیرهای زه‌کشی ایستگاه در محل زیرسکو باز شد و با ایجاد مسیرهای مد نظر، زمینه آن را فراهم کردیم که آب محبوس شده بین شمع‌های ایستگاه و دیواره بتی به سمت مسیر مد نظر هدایت شود.


وی درباره ارتباط این موضوع با جریان رودخانه زاینده‌رود خاطرنشان کرد: اصولاً پروژه‌های زیرزمینی در آب‌های زیرزمینی ساخته می‌شود و مترو نیز از این موضوع مستثنی نیست بنابراین ساخت خط یک قطارشهری اصفهان در آب‌های زیرزمینی انجام شده است.


سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان افزود: دو ایستگاه سی و سه پل و انقلاب، در عمقی هستند که تراز یا سطح آب زیرزمینی در این نقطه‌ها، بالاتر از ایستگاه است بنابراین چه زاینده‌رود باز باشد و چه بسته، تراز آب زیرزمینی در این دو ایستگاه در سطح بالایی قرار دارد که بالاتر از ایستگاه است. 


وی ادامه داد: طبیعتاً هنگامی که زاینده‌رود باز باشد، سطح آب زیرزمینی در تمام شهر اصفهان، بالا می‌رود و این موضوع در ایستگاه‌های مترو نیز تأثیرگذار خواهد بود اما تمام تمهیدات لازم برای عدم ورود آب‌های زیرزمینی به ایستگاه‌های خط یک قطارشهری به خصوص دو ایستگاه انقلاب و سی و سه پل اندیشیده شده و مشکل کوچک به وجود آمده، با تمهیدات صورت گرفته، برطرف شد.


جان‌نثاری اضافه کرد: با توجه به این موضوع می‌توان عنوان کرد که باز یا بسته بودن آب زاینده‌رود، نمی‌تواند تأثیری در ورود آب به ایستگاه‌ها داشته باشد و آب وارد شده صرفاً آب‌های زیرزمینی بوده که در حال حاضر اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و آب هدایت شده است.


وی با بیان اینکه در بین ایستگاه‌های خط یک قطارشهری اصفهان، ایستگاه انقلاب تنها ایستگاهی است که معماری خاصی داشته و از بتن اکسپوز استفاده شده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمای ایستگاه انقلاب، بتن اکسپوز است، کوچک‌ترین نشت آن به چشم می‌آید و تلاش می‌کنیم که این موضوع را برطرف کنیم اما از نظر ایمنی هیچ خطری مردم، تجهیزات و تأسیسات ایستگاه را تهدید نمی‌کند و مردم مطمئن باشند که تمام پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

پایان پیام/121

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

داستان دنباله‌دار جنایات آمریکا علیه دانشمندان ایرانی

پایان داستان اسارت دکتر «مسعود سلیمانی»

آزادی دکتر مسعود سلیمانی، دانشمند و پژوهشگر ایرانی در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی که به اتهام واهیِ دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بیش از یکسال و با حال جسمی نامساعد در کنار مجرمان زندان «دیتون» در آمریکا در اسارت بود.

اخبار برگزیده شبستان