خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

الثلاثاء ١٧ المحرّم ١٤٤١

Tuesday, September 17, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۸/۶/۱۶ - ۱۳:۴۴ شناسه خبر : ۸۲۹۸۴۰
در سال رونق تولید؛
جهش بزرگ سیما در تولیدات
معاون سیما با اشاره به برنامه های در نوبت پخش امسال از جهش بزرگ تولیدات خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ متن یادداشت «مرتضی میرباقری» معاون سیمای رسانه ملی به شرح ذیل است:

 

سیما در ادامه مسیر رو به پیشرفت خود در حوزه آثار نمایشی و غیر نمایشی، در سال رونق تولید گام های بزرگی را برداشته است.

 

پس از برنامه های نوروزی تلویزیون که طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان، بیش از 80 درصد بیننده داشتند، این آمار (80 درصد) در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و همچنین برنامه های تابستانی سیما نیز حفظ شد. در این مقطع، آثار برجسته ای از جمله سریال «نون خ»، «گاندو» و برنامه «عصر جدید» روی آنتن تلویزیون رفت که رکورد تازه ای را در جذب و جلب رضایت مخاطب ثبت کرد. نکته مهم این است که این رضایت از طریق مجموعه هایی با موضوع های ویژه و محتوای آموزنده به دست آمد و نه برنامه هایی صرفا سرگرم کننده.

 

اما با مروری بر برنامه ها و سریال های در حال تولید سیما می توان پیش بینی کرد که جهش چشم گیر سیما در زمینه جذب مخاطب در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و حتی پیشرفت می کند.

 

سیما از ٦ ماهه دوم امسال بیش از ۱۵ برنامه برند جدید را به تدریج روی آنتن می برد که پیش بینی می شود برخی از آن ها مخاطب قابل توجهی داشته باشند. این برنامه ها عبارتند از: مسابقه ایران شناسی «سبقت» از شبکه یک؛ نمایشی عمو پورنگ و برنامه «یار دبستانی من» از شبکه دو؛ «آبادان»، «میدون» با موضوع توسعه کارآفرینی، «اعجوبه های کوچک» با محوریت استعدادیابی نوجوانان، «پلاسما یا ایرانیوم» در خصوص فناوری در شبکه سه؛ «قالیچه پرنده» با موضوع حمایت از کسب و کار در شبکه پنج؛ جنگ خانوادگی با نام «شصت تا صد»، مسابقات مهارت رانندگی با نام «دست فرمون»، «تهمتن» با محوریت رقابت ورزشکاران مشهور و مسابقه استعدادیابی مجریان «مجری شو» و «خندوانه» از شبکه نسیم؛ مسابقه بزرگ مهارتی در شبکه آموزش؛ مسابقه بزرگ استعدادیابی «ضحا» در شبکه قرآن؛ «سوریخ» با محوریت سبک زندگی و لیگ پزشکان در شبکه سلامت و مسابقه «لیگ مدارس» در شبکه امید.

 

این تولیدات جدید گواه رشد ۲۰۰ درصدی تولید برنامه های استعدادیابی و مسابقه هایی با پروداکشن بزرگ را می دهد.

 

علاوه بر جُنگ ها و مجموعه هایی در قالب تلنت شو که با هدف کشف استعدادها و خلاقیت نسل جوان تولید می شوند، می توان به سریال های در نوبت پخش هم اشاره کرد.

 

از جمله سریال های قابل توجه سیما که در نوبت پخش قرار دارند، به ترتیب شبکه ها می توان به «ترور خاموش» با موضوع پرونده های ویژه و حساس امنیتی، قسمت دوم «محکومین»، «87 متر»، «آسمان هوای باران دارد» و سریال استراتژیک و انقلابی «نفوذ» و «پایتخت٦» در شبکه یک سیما اشاره کرد. شبکه دوم سیما نیز پخش چند سریال شاخص را در دستور کار قرار دارد که عبارتند از: «مرضیه»، «از سرنوشت»، «بچه مهندس 3». شبکه سه که هم اکنون در حال پخش سریال «دریا نزدیک است» است، این سریال ها را در نوبت پخش دارد: «ستایش 3»، «سرباز»، «بهترین سال های زندگی ما» و «فوق لیسانسه ها».

 

ضمن اینکه تصویربرداری دو سریال الف ویژه «موسی(ع)» و «سلمان» در شش ماهه دوم سال آغاز خواهد شد که نقطه عطفی در تولید مجموعه های نمایشی خواهند بود.

 

همچنین سه سریال فاخر «طلاق»، «جشن سربرون»، «شارع الحمراء»(درباره مقاومت لبنان) در مرحله تولید و پیش تولید قرار دارند.

 

این جهش تولیدات در حالی است که سیما ٢ رویداد بزرگ فرهنگی رسانه ای را نیز در پیش دارد و در تدارک آن هاست. سومین جشنواره فیلم و عکس مستند در آبان ماه و ششمین جشنواره تلویزیونی جام جم در اسفند ماه برگزار خواهند شد که هر کدام ظرفیت های بزرگ و قابل اعتنایی است.

 

شایان گفتن است علاوه بر ستاد رسانه ای رونق تولید که تا امروز دستاوردهای خوبی در راستای تحقق شعار سال داشته، موضوع عفاف و حجاب و امر مهم پاسداشت زبان و ادبیات فارسی؛ سه دستور کار جاری و ثابت معاونت سیما است.

 

تلویزیون همچنین برای مناسبت های پیش رو برنامه ریزی هایی دارد؛ از جمله آن تشکیل ستاد اربعین با ٦ کمیته برای انعکاس هرچه باشکوه تر حماسه حسینی است. شبکه های سیما برای هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس نیز برای جدول پخش خود برنامه هایی بیش بینی کرده اند.

 

باشد که ان شاالله ماحصل تلاش همکارانم در ٢٠ شبکه و کانال و مرکز تخصصی سیما مورد اقبال و رضایت مخاطبان واقع شود.

پایان پیام/14

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

نگاهی به هزینه های فجر جهانی/ بخش دوم

«فجر جهانی» نیازمند حضور پررنگ اجتماعی

نقش و کارکرد جشنواره جهانی فیلم فجر با وجود هزینه هایی که برای تبلیغات تلویزیونی و محیطی اختصاص می یابد، هنوز برای عموم مردم روشن نیست.

اخبار برگزیده شبستان