خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

الاثنين ١٦ المحرّم ١٤٤١

Monday, September 16, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : خراسان رضوی - زمان :   ۱۳۹۸/۶/۳ - ۱۴:۲۹ شناسه خبر : ۸۲۴۶۴۵
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:
رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان در مدرسه اتفاق می افتد
صابری تولایی گفت: ما باید به این درک مشترک برسیم که مدرسه فضایی برای تعلیم و تربیت است که رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان در آن اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا صابری تولایی» امروز(۳ شهریور) در همایش جشن سپاس از مدیران و دبیران منتخب دوره دوم متوسطه نظری خراسان رضوی گفت: دانش آموزان منتخب استان خراسان رضوی توانستند با اقتدار رتبه های برتر جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی را کسب نمایند که این مهم جز با همت و تلاش دبیران و مدیران مدارس میسر نمی شد.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به ویژگی های یک مدرسه خوب افزود: قطعا مدرسه خوب و شایسته مدرسه ای است که خلاق باشد و بتواند دانش آموزان را در جهت توانمندی و خلاقیت سوق دهد.

 

صابری تولایی ادامه داد: مدرسه خلاق مدرسه ای است که رقابت های فردی را کنار می گذارد و به سمت هدایت دانش آموزان در جهت کار گروهی و مشارکتی حرکت می کند.

 

وی تاکید کرد: در مدرسه خلاق نخبه پروری و قهرمان پروری یک دانش آموز معنایی ندارد و رشد همه جانبه کلیه دانش آموزان مدرسه مدنظر است و مدیر یک مدرسه خلاق باید مدرسه را به سمتی سوق دهد تا همه دانش آموزان آن مدرسه به محیط آموزشی احساس تعلق داشته و در این مسیر تمام ارکان مدرسه باید به یک درک و فهم مشترک برسند.

 

صابری تولایی اظهار کرد: در یک مدرسه خلاق، مدیر مدرسه باید کلاس درس را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کند و در جهت تحقق اهداف برنامه های دوره های تحصیلی گام بردارد.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی وجه تمایز مدرسه با آموزشگاه را در ابعاد تربیتی آن ها دانست و گفت: مدرسه کانون تربیت است و آموزشگاه محل آموزش و بر طبق اسناد بالادستی ما باید به این درک مشترک برسیم که مدرسه فضایی برای تعلیم و تربیت است که رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان در آن اتفاق می افتد اما آموزشگاه فقط به مسائل آموزشی می پردازد و قطعا ویژگی های یک مدرسه را نخواهد داشت.

 

وی گفت: آموزش و پرورش استان در زمینه افزایش میانگین نمرات امتحانات نهایی، رشد درصد قبولی دانش آموزان، ارتقاء بسیاری از شاخص های کیفی که مبین برجستگی نظام آموزشی است و نیز کسب رتبه های برتر المپیادها، جشنواره ها و مسابقات کشوری نتایج و توفیقات بسیار خوبی را کسب کرده است که این مهم جای تقدیر دارد.

پایان پیام/483

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

شاخصه موفقیت طرح توسعه اقتصادی استان کاهش نرخ بیکاری خواهد بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه بازار پوشاک مشهد نسبت به کل کشور بازار برجسته‌تری است و درست نیست این بازار به دست سنگاپور، کره و چین بیفتد، گفت: شاخصه موفقیت طرح توسعه اقتصادی استان کاهش نرخ بیکاری خواهد بود.

اخبار برگزیده شبستان