خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

الثلاثاء ١٧ المحرّم ١٤٤١

Tuesday, September 17, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سایر حوزه ها زمان :   ۱۳۹۸/۶/۲ - ۱۹:۴۶ شناسه خبر : ۸۲۴۲۸۹
صالحی در بازدید از مسابقات بازی‌های رایانه‌ای
حلقه اتصال تولید و مصرف بازی‌های رایانه‌ای ضامن اعتماد بیشتر است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه آمار ۲۸میلیونی از گیمرهای ایرانی گفت: به نظر می‌آید دو حلقه تولید و مصرف بازی‌های رایانه‌ای هرمقدار به هم متصل‌تر بشوند آن اتفاقی که ما در فضای گیم می‌توانیم پیدا کنیم اتفاق قابل اعتمادتری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» امروز شنبه(دوم شهریورماه) در بازدید از سومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت اقتصادی و فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه این بخش گفت: فرصت قابل توجهی از لحاظ حوزه آموزشی، فرهنگی، علمی و اتفاقات مختلفی که در حوزه گیم افتاده برای فضای حوزه فرهنگ وجود داشته و دارد.

وی ادامه داد: در ایران براساس آمار سال 96 حدود 28میلیون نفر گیمر داریم که البته با معیار هفته‌ای دو ساعت این آمار ارائه شده است زیرا گیمرهای حرفه‌ای طبیعتا تعداد محدودتری هستند اما با این وجود جمعیت قابل توجهی در بازی‌های رایانه‌ای داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر آمار ذکر شده اذعان داشت: اتفاقی که امروز در این نمایشگاه رقم می‌خورد با این نگاه است که باید مصرف‌کنندگان حوزه بازی را مورد توجه قرار بدهیم، این مسابقات کمک می‌کند که مصرف‌کنندگان با همدیگر ارتباط بهتری پیدا کرده و حوزه رویدادهای مسابقات گیم معنای خودش را پیدا کند.

صالحی یادآور شد: به طور طبیعی مجموعه بازیگران حوزه گیم می‌توانند برای فرصت‌های این چنینی در کنار هم قرار بگیرند تا هم ذائقه‌ها و هم رقابت‌های خودشان را نشان دهند، امسال خوشبختانه در کنار اصل اتفاقی که در تهران شاهد هستیم در 9استان هم این رویداد شرایط مقدماتی خود را طی می‌کند.

 

 

وی افزود: اینکه ما فضای گیم را که علاقه مندانی در فضای نوجوانان، جوانان و میانسالان پیدا کرده به عنوان یک رویداد مورد توجه قرار دهیم، نشان می‌دهد که مسابقات این بخش سال به سال از لحاظ شرایط رقابتی شرکت‌کنندگان و گستره جغرافیایی وضعیت بهتری پیدا کرده است و در کنار این فضای رقابتی برنامه‌هایی که دوستان در ارتباط با بحث‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در نظر گرفته اند به این رویداد کمک می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو حلقه تولید و مصرف بازی‌های رایانه‌ای هرمقدار به هم متصل‌تر بشوند آن اتفاقی که ما در فضای گیم می‌توانیم پیدا کنیم اتفاق قابل اعتمادتری خواهد بود.

صالحی در پایان گفت: این مسابقات بیشتر با نگاه کنار هم قرار گرفتن مصرف‌کنندگان است و برنامه‌های دیگر در بخش تولید شرایطی را فراهم کرده است تا این دو حلقه بیشتر به هم متصل شود.

 

پایان پیام/523

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

کیانوش معتقدی مطرح کرد

نمایش ۳۰ اثر ممتاز نقاشی خط عهد قاجار/ رونمایی از «گرایش های نوین در خوشنویسی قاجار»

پژوهشگر هنرهای ایرانی– اسلامی از برپایی نمایشگاه و رونمایی کتاب «گرایش های نوین در خوشنویسی قاجار» خبرداد و گفت: آثار ارائه شده ممتازترین نمونه های نقاشی خط عهد قاجاراست که با مطالعه آن ها، سیر تحولات خوشنویسی تزئینی در ایران نمایان می شود.

اخبار برگزیده شبستان