خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

الأربعاء ١٩ ذو الحجّة ١٤٤٠

Wednesday, August 21, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۸/۵/۹ - ۱۴:۴۷ شناسه خبر : ۸۱۶۴۹۱
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:
مدارس خشتی‌وگلی سیستان‌وبلوچستان هم جمع می‌شوند
رخشانی مهر گفت: برای جمع‌آوری مدارس خشتی‌و‌گلی استان سیستان و بلوچستان که بیشترین تعداد این نوع مدارس را دارد، از استان‌های خراسان رضوی، فارس و تهران به عنوان استان‌های معین کمک می‌گیریم.

به گزارش خبرگزارش شبستان به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس، نخستین جلسه کارگروه ویژه «جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان» با حضور «مهراله رخشانی‌مهر» معاون وزیر و رئیس سازمان، «داریوش ورناصری» معاون فنی و نظارت، « خیبر بیدارپور» مدیرکل برنامه‌ریزی و تأمین منابع سازمان، مدیران‌کل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، فارس، تهران و همچنین مشاوران و نمایندگان ویژه سازمان تشکیل شد.

رخشانی‌مهر در این جلسه با اشاره به اینکه جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی از سطح کشور و برگزاری جشن ملی این موضوع در مهر ماه، از مهمترین برنامه‌های این سازمان است، گفت: به همین منظور، برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان که بیشترین تعداد این نوع مدارس را دارد، از استان‌های خراسان رضوی، فارس و تهران به عنوان استان‌های معین کمک می‌گیریم تا با تلاشی شبانه‌روزی و جهادی بتوانیم دانش‌آموزان سیستانی را هم در این جشن شریک کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه تعداد کل کلاس‌های درس خشتی و گلی در ابتدای سال 97 در سطح کشور 980 مورد بوده است، اظهار داشت: هم‌اکنون این تعداد به 371 کلاس درس کاهش پیدا کرده است که از این تعداد هم 177 کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

رخشانی‌مهر ضمن اشاره به اهمیت موضوع جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی، از همت و همدلی مدیران و مسئولان این سازمان و ادارت کل استان‌ها برای محقق شدن این امر قدردانی کرد و رمز موفقیت را در ادامه دادن به کار شبانه‌روزی و روحیه خستگی‌ناپذیر داشتن دانست و تصریح کرد: به اینکه آینده‌سازان میهن عزیزمان از فضای آموزشی ایمن و استاندارد برخوردار باشند اعتقاد قلبی دارم و در این راستا نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین ضمن اشاره به دقت و سرعت انجام کار تأکید کرد: مستندسازی فعالیت‌های انجام شده برای شفاف‌سازی عملکرد سازمان هم در این بین از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مسئولان روابط عمومی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور هم در این جلسه با اشاره به لزوم پشتیبانی فنی و نظارت بر فرآیند اجرای کار به منظور تسهیل در روند امور یادآور شد:کارگروه ویژه این کار در ستاد با همکاری بخش فنی و نظارت و همچنین استان‌ها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

مقرر شد از 177 کلاس درس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان، 91 کلاس درس را استان خراسان رضوی،  20 کلاس درس استان فارس، 15 کلاس استان تهران و مابقی را نیز خود استان جمع‌آوری کند.

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان گزارش می دهد:

موانع فرهنگی و آموزشی درمان اختلال یادگیری دانش آموزان

بهره هوشی عادی دارد اما در نوشتن دیکته مشکل دارد. معلم به دلیل تراکم بالای کلاس ها به او بی توجه است.خانواده هم او را به کلاس های تقویتی می فرستد. هیچ چیز تغییر نمی کند. دانش آموز بدون اینکه مشکلش حل شود درنظام ارزشیابی توصیفی به پایه بالاتر می رود.

اخبار برگزیده شبستان