خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸

الاثنين ١٤ صفر ١٤٤١

Monday, October 14, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : خوزستان - زمان :   ۱۳۹۸/۴/۳۱ - ۱۵:۲۹ شناسه خبر : ۸۱۳۰۳۶
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
پیشرفت شاخص های جامعه بدون توجه به توسعه متوازن امکان پذیر نیست
حسین زاده، توسعه متوازن مناطق کم برخوردار به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را در اولویت اقدامات استان دانست و گفت: علم آموزی از پایه های توسعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی حسین حسین زاده»، امروز (دوشنبه ۳۱ تیر) در آیین کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه دخترانه اهواز، توسعه متوازن مناطق کم برخوردار به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را در اولویت اقدامات استان دانست و اظهار کرد: پیشرفت شاخص های جامعه بدون توجه به توسعه متوازن امکان پذیر نیست و علم آموزی از پایه های توسعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی با ببیان اینکه در این راستا طرح جامع ریشه کن کردن بازماندگان از تحصیل در خوزستان اجرا شد، افزود: این طرح توسط استانداری خوزستان و با هکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان های مردم نهاد اجرا شد و توانستیم یک هزار و 100 کودک بازمانده از تحصیل را شناسایی و به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شده است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با اشاره به اینکه جذب و نگهداشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل از جمله مراحل کلیدی این طرح حمایتی است، اضافه کرد: پس از بازگرداندن دانش آموزان به چرخه تعلیم و تربیت حمایت از آنها همچنان ادامه داد.

 

وی با بیان اینکه توسعه متوازن تنها از طریق بسترسازی برای برقراری عدالت آموزشی محقق می شود، تصریح کرد: از دیگر طرح های حمایتی، اجرای طرح جامع بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان است.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک هزار و 250 دانش آموز مناطق کم برخوردار روستایی و عشایری و دانش آموزان مناطق سیل زده پس از برگزاری آزمون هماهنگ بورسیه تحصیلی دریافت کردند، اذعان داشت: این طرح نقش بسزایی در ارتقای شاخص های کیفی دانش آموزان این مناطق داشته است.

 

«مهدی رفیعی»، نیز سند تحول بنیاد آموزش و پرورش را به عنوان قانون اساسی این سازمان دانست و خاطر نشان کرد: عملی شدن ای سند بدون توجه به خلاقیت و تفکرمحوری محقق نمی شود.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه مسائل آموزش و پرورش باید به دغدغه آحاد جامعه تبدیل شود، ابراز کرد: هم افزایی مردم می تواند راهگشای نظام تعلیم و تربیت در بسیاری از مشکلات باشد.

 

وی بر مشارکت فعال خیرین در پروژه های مدرسه سازی و رفع چالش های آموزشی تاکید کرد و یاد آور شد: خوزستان رتبه دوم کشور را در حوزه جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز داراست.

 

پایان پیام/72

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

زیرساخت های فرهنگی برای اربعین فراهم شود / پدیده اربعین هر ساله جهانی تر و فراگیرتر می‌شود

حجت الاسلام قمی گفت: در فضای فرهنگی دستگاه های حاکمیتی موظفند زیرساخت‌های فرهنگی را تأمین کنند؛ قدری اینجا کوتاهی صورت گرفته و جای مخفی‌کاری ندارد.

اخبار برگزیده شبستان