خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸

الأحد ٢٣ ذو الحجّة ١٤٤٠

Sunday, August 25, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اندیشه - علوم انسانی زمان :   ۱۳۹۸/۴/۳۱ - ۱۴:۳۷ شناسه خبر : ۸۱۳۰۰۰
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
جدا کردن مطالعات تعلیم و تربیت از دین، خسارت بزرگی است
حجت‌الاسلام عاملی گفت: ما نمی‌توانیم تجارب علوم غربی را نادیده بگیریم ولی خسارت بزرگی است اگر مطالعات تعلیم و تربیت جدای از دین باشد. اگر تعلیم و تربیت مملو از توحید و روحیه گره‌گشایی باشد، با آسیب‌های اجتماعی مواجه نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید سعید رضا عاملی» در نشست «رونمایی از کتاب نظریه اسلامی رشد انسان» که امروز (دوشنبه، 31 تیر ماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: تعلیم و تربیت اساس تحقق اهداف سه گانه ای است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های کتاب نظریه اسلامی رشد انسان، بیان کرد: درک نظم تکوین آدمی پیامدهایی برای جامعه دارد که به خوبی در این کتاب به آن اشاره شده است.

 

وی با بیان اینکه کتاب نظریه اسلامی رشد انسان مبنای خوبی برای تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: ما نمی توانیم تجارب علوم غربی را نادیده بگیریم ولی خسارت بزرگی است اگر مطالعات تعلیم و تربیت جدای از دین باشد.

 

عاملی با اشاره به نقد نظریه ابطال پذیری، گفت: این نظریه نمی تواند مبنای کار علمی باشد زیرا با رسیدن به هر نتیجه ای و هر پژوهشی به سرعت باید نتایج آن را رد کرد.

 

 

وی همچنین با رد نظریه شبیه سازی هستی، اضافه کرد: امروز جهان غرب به دنبال این است در حالی که تفکر علم گرایی در برخی دانشگاه های ما رواج یافته است به طوری که هنگام سخن درباره هر موضوعی می گویند سند علمی آن کدام است.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حکمت خدا حکمت چندجانبه و کامل است که بدون آن نمی توان به درک درستی از علم رسید، برای نمونه در همین حوزه تعلیم و تربیت باید درک درستی از توحید و حکمت خدا داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی که ریشه در تعلیم و تربیت نادرست دارد، اظهار کرد: اگر فرآیند تعلیم و تربیت به درستی شکل بگیرد هیچ گاه شاهد مزاحمت های اجتماعی که برخی از آقایان برای زنان ایجاد می کنند، نخواهیم بود.

 

عاملی خاطرنشان کرد: اگر تعلیم و تربیتی داشته باشیم که مملو از توحید و روحیه گره گشایی از مردم باشد هیچ گاه هیچ مردی به خود اجازه ندهد برای زنی مزاحمت ایجاد کند.

پایان پیام/397

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مولف مجموعه قرآن‌شناسی بیان کرد

جهاد اکبر و مجاهدات معنوی؛ شرط حرکت در صراط مستقیم

حجت‌الاسلام صفوی با اشاره به ابعاد تحقق سبک زندگی قرآنی و قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم، گفت: کسانی که علم به حق یافته و دل‌هایشان با عنایات الهی و جهاد اکبر و مجاهدات معنوی مفتوح به درگاه الهی و منور به نور حق شده است، در این صراط قرار دارند.

اخبار برگزیده شبستان