خبرگزاری شبستان

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸

السبت ٢٢ ذو الحجّة ١٤٤٠

Saturday, August 24, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : سیاسی - مجلس زمان :   ۱۳۹۸/۴/۲۶ - ۱۰:۱۵ شناسه خبر : ۸۱۱۲۷۴
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
نتیجه فعالیت کانونهای مساجد در استعدادیابی دانش آموزان به مدارس منعکس شود
مصری با تاکید بر نقش کانونهای فرهنگی و هنری در غنی سازی اوقات فراغت گفت: باید نتیجه فعالیت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در استعدایابی دانش آموزان به مدارس منعکس شود.

«عبدالرضا مصری» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان اشاره به نقش  کانونهای فرهنگی  وهنری مساجد کشور درغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: در بحث اوقات فراغت چون ما با افراد مختلف با علایق و سلایق مختلف در ارتباط هستیم یعنی جوانان و نوجوانانی که بیشتر علایق و سلایق آنها دلی است و عقلی نشده است لذا شناسایی این علایق و سلایق و استعدادیابی آنها کار سخت و مشکلی است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمان تحصیل مافقط تحصیل را ازدانش آموزان می خواهیم و استعداد دانش آموزی ازنظر مدرسه خوب است که دروسی که معلم گفته است را به خوبی درامتحانات بروز دهد اما هیچگاه درمورد اینکه این دانش آموز  چه استعدادهای  دیگری دارد درمدارس مطالعه و بررسی انجام نشده است ، درواقع امکان شناسایی استعداد دانش آموزان و بروز خلاقیت آنها  در طول  دوران تحصیل وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: ما در بحث استعدایابی جوانان و نوجوانان بسیار ضعیف عمل می کنیم و علتش نیز این است که بیش از 90 درصد اوقات فراغت ما شبانه روزی نیست یا یک اردوی یک روزه با همان محتوای کلاسهای مدرسه می خواهیم اوقات فراغت دانش آموزان را پر کنیم این در حالی است که اوقات فراغت فرصت مغتنمی است که باید از آن برای استعدادیابی دانش آموزان درسایر حوزه ها استفاده کرد.

 

مصری با تاکید بر نقش کانونهای فرهنگی و هنری مساجد برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد: اگر کانونها بتوانند به طریقی عمل کنند که هر گروه از دانش آموزان در اردوگاههای  که لزوما نه محیط های بسته بلکه محیط های چون جنگل ها در طول اوقات فراغت  حضور یابند و مباحث تربیتی و شناسایی استعدادهایشان در همان محیط ها صورت گیرد قطعا می توانند دراین زمینه موفق باشند.

 

وی تصریح کرد: درحال حاضر کانونهای فرهنگی و هنری سه ماه و گاها بیشترازسه ماه برای دانش آموزان و نوجوانان برنامه ریزی می کنند و برنامه های خوب دینی، هنری و فرهنگی خوبی نیز ارائه می دهند. دانش آموزان نیز علایق و سلایق خود را بروز می دهند، استعدادیابی نیز صورت می گیرد اما بعد از تابستان دیگر هیچ تلاشی برای توانمند کردن آن دانش اموز در همان حوزه های که خلاقیت و استعداد دارد در مدارس انجام نمی شود و دانش آموز رها می شود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا باید نتیجه حاصل از فعالیت کانونهای فرهنگی و هنری  به مدارس مربوطه منعکس شود و بعد مربیان و مدیران آن مدارس موظف شوند آنها را مطالعه کنند نه اینکه کانونها استعدادیابی کنند و دو سه ماه با دانش آموزان کار کنند و بعد در طول دوران تحصیل این بچه ها رها شوند و مدرسه به این نگاه نکند که خارج از تحصیل و مدرسه چه استعدادهای در آن دانش آموز بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین قاریان قرآن ،مفسران حدیث و ورزشکاران و هنرمندان در همین دوران انتخاب می شوند به شرطی که پیوند بین کانون و مدرسه تعریف پیدا کند باید این پیوند ایجاد شود در حال حاضر  همه زحمت می کشند اما نتیجه زحمات را به همدیگر ارائه نمی دهند وهمین ایراد کار ما دراین بخش است./

پایان پیام/33
کلید ‫واژه‌ها:
|
|
|

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

ائتلاف دریایی آمریکا یک ائتلاف شکست خورده است

فلاحت پیشه با بیان اینکه ائتلاف دریایی آمریکا یک ائتلاف شکشت خورده است گفت: آمریکایی ها در کارنامه شان از این نوع ائتلاف های شکست خورده زیاد دارند.

اخبار برگزیده شبستان