خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

الاثنين ١٧ ذو الحجّة ١٤٤٠

Monday, August 19, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۸/۴/۲۵ - ۱۰:۱۷ شناسه خبر : ۸۰۹۹۱۸
معاون اول رئیس جمهوری:
تفکر انتقادی دانش آموزان توسعه یابد
جهانگیری با بیان اینکه راه صحیح جامعه تقویت فرهنگ نقد است گفت: تفکر انتقادی جامعه باید از سوی وزارت آموزش و پرورش توسعه یابد‌. دانش آموزان باید توانایی کنترل با هیجانات را داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «اسحاق جهانگیری» در همایش کنگره ملی پرسش مهر که در سالن همایش های اجلاس سران برگزار شد گفت: اگر می خواهیم از بیمارهایی مزمن اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بگذریم، اگر به دنبال عبور از تنگناهای جدید هستیم، اگر به دنبال بازسازی سرمایه های مادی و معنویی پیش روی کشور هستیم، هیچ راهی جز توجه به مدرسه و آموزش و پرورش وجود ندارد.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه یک کشور است، این سرمایه می تواند از دیگر سرمایه ها بهره برداری کند و آن ها را به حرکت وادار کند.

 

وی با تاکید بر اینکه توجه به سرمایه انسانی یعنی توجه به آموزش و پرورش است گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به مدرسه و آموزش و پرورش توجه کنیم.

 

جهانگیری ادامه داد: اگر جامعه، اقتصاد، سیاست توانمند می خواهیم راهی جز آموزش و پرورش پویا و روزآمد نداریم.

 

وی با تاکید بر ضرورت روز آمد و پویا بودن گفت: با جهانی رو به رو هستیم که هر روز دستخوش تغییرات است. آموزش و پرورش با مدرسه ثابت نمی تواند ادامه دهد.باید در مدرسه انسان های پرسشگر، منتقد، مشارکت جو ، متعهد تربیت کند.

 

جهانگیری گفت:وزارت آموزش و پرورش دارای تنگنای ساختاری، مدیریتی، اقتصادی است. مهمترین موتور محرک جامعه و آموزش و پرورش معلم است.

 

وی تاکید کرد: نیازمند راهی هستیم تا ذهن معلم در مسیر توسعه کشور سوق داده شود و باید دغدغه معیشیتی معلم ها حل شود.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت::در دولت تدبیر و امید با این باور آغاز کردیم که اگر به توسعه فکر می کنیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم حلقه نظام با خانواده ها آموزش وپرورش است.

 

وی با اشاره به برجام گفت: در برجام ایران در مقابل شش کشور دنیا قرار داشت، در آن زمان تحریم های شورای امنیت به تصویب رسیده بود. هنر دیپلماسی ایرانی ها با همین سرمایه های انسانی توانست در نبرد دیپلماسی رو به روش شش کشور دنیا بنشیند و به توافق برسد، به توافقی برسند که رئیس جمهور امریکا بیاید بگویید سر آمریکا کلاه رفته است.

 

جهانگیری ادامه داد: یکسال صبر کردیم بعد از یکسال برخی از تعهدات قرار بود انجام بدهیم و دادیم و گفتیم اگر قرار است از در برجام نباشیم، برخی از تعهدات را انجام نمی دهیم. دنیا بداند با یک کشور پر اراده رو به رو است.

 

وی افزود: اتفاقاتی که در منطقه افتاد، طرف های برجام راهی جز حفظ برجام ندارند همانطور که تلاش می کنند ما به تعهدات برجام متعهد باشیم باید اروپاییان به امریکا نیز فشار آورند که به تعهدات برجام متعهد باشد. برگشت ما به برجام کار ساده ای است و همه تعهدات را می‌توانیم عملی کنیم.

 

جهانگیری با اشاره به منابع بودجه ای دولت گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید شرایط بودجه ای کشور را برای فرهنگیان توضیح دهند. در بودجه ۹۸ با مبلغ ۴۰۰ و ۴۰ هزار میلیارد تومانی ۱۵۰ هزار میلیارد درآمد نفت است. آن ها ایستادند که درآمد نفتی را صفر کنند. در بودجه ما تاثیر دارد. البته نمی توانند به صفر برسانند.

 

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: بودجه ۹۸ وزارت آموزش و پرورش نسبت به ۹۷ نزدیک به سه برابر بوده است.امیدوارم سال ۹۸ بتوانیم علی رغم محدودیت هایی که برای دستگاه ها ایجاد کرده ایم و هدف ما صرفه جویی است، با این وجود امیدوارم این کمبود بر بودجه در اموزش و پرورش اثر نگذارد.

 

وی با بیان اینکه کارکرد دیگر آموزش و پرورش معطوف به پرسش مهر است گفت: فارغ التحصیل آموزش و پرورش و دانشگاه ما باید قادر باشد یک مهارتی را انجام دهد، مهارت زندگی را یاد گرفته باشد. در زندگی در شرایطی قرار می گیریم که باید یاد بگیریم.

 

وی با بیان اینکه راه صحیح جامعه تقویت فرهنگ نقد است گفت: تفکر انتقادی جامعه باید توسعه یابد‌. دانش آموزان باید توانایی کنترل با هیجانات و مهارت های کار آفرینی و کسب و کار باید داشته باشند.

 

جهانگیری تاکید کرد : اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد دیجیتالی می رود و کارآفرین امروز متکی به مغز می شود که می تواند یکسری فعالیت ها را انجام دهد. ایرانی ها دارای استعداد بالا هستند باید زمینه استعدادی آن ها از سوی وزارت آموزش و پرورش شکوفا شود.

 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

وزیر کار در بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندهای روستاییان و عشایر

اشتغال ۲۴۰ هزار نفر با تسهیلات کارآفرینی مناطق محروم

شریعتمداری گفت: در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تاکنون به ۱۰۰ هزار طرح تسهیلات ارائه شده است که باعث اشتغالزایی برای ۲۴۰ هزار نفر شده است.

اخبار برگزیده شبستان