خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

الأربعاء ١٩ ذو الحجّة ١٤٤٠

Wednesday, August 21, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - محیط زیست و گردشگری زمان :   ۱۳۹۸/۴/۲۵ - ۰۹:۴۶ شناسه خبر : ۸۰۹۸۷۹
عضو شورای شهر تهران:
فرونشست زمین و کمبود آب در تهران را می توان مدیریت کرد
حسینی میلانی در خصوص نگرانی های موجود در فرو نشست زمین و وضعیت منابع آب شهر تهران گفت: هدف گذاری کاهش مصرف آب سفره های زیرزمینی، تصفیه پساب ها و بازگرداندن آن به چرخه مصرف، تغییر الگوی کشت سازگار با تغییرات اقلیمی از اقدامات در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «سید آرش حسینی میلانی» در نشست شورایاری ها فرصتی برای دست یابی به محیط زیست سالم شهری، که برگزار شد، گفت: 352 محله در شهر تهران داریم که در حال حاضر در هر محله هفت نفر عضو شورایاری هستند و در انتخابات اخیر این تعداد در محلات به 9 نفر افزایش می یابد.

 

نایب رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها افزود: در ساختار شورایاری ها چهار کارگروه فعالیت می کنند که کارگروه محیط زیست و سلامت، حوزه های محیط زیستی و خدمات شهری را پوشش می دهد و در سطح مناطق نیز این کارگروه های تخصصی تشکیل می شوند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

میلانی با بیان اینکه ان جی اوهای شهر تهران پتانسیل خوبی دارند، افزود: یکی از مشکلاتی که امروزه مطرح می شود، این است که آیا شورایاران اثرگذار هستند و قدرت لازم را دارند که بتوانند مسئولیت هایی در محلات خود داشته باشند؟

 

وی شورایاری را نهاد اجتماعی ذیل شورای شهر تهران دانست و گفت: در کلان شهری مثل تهران شورای بیست و یک نفره نمی تواند به تمام مسایل و مشکلات شهر رسیدگی کند، به عنوان مثال در نیویورک شورای 51 نفره فعالیت می کنند و در کنار آن شوراهای منطقه ای هم دارند.

 

میلانی با اشاره به اینکه در سال های اخیر فعالیت شورایاری ها به سمت فعالیت های فرهنگی اجتماعی به ویژه از جنس مناسبتی رفته است، تاکید کرد: نباید ماموریت و رسالت اصلی شورایاری ها را تحت الشعاع این گونه فعالیت ها قرار دهیم تا بتوانند در ساختار مدیریت شهری اثرگذار باشند.

 

عضو شورای شهر تهران، دفاع از دارایی های سبز محلات را یکی از وظایف شورایاری ها دانست و گفت: باغ های باقیمانده میراث مهمی برای شهر تهران هستند و باید آنها را حفظ کنیم.

 

وی افزود: مخاطرات محیط زیستی از جنس صنایع آلاینده، زباله گردی، قاچاق زباله،‌ هزینه بالای نظافت شهری اینها همه مسایلی است که باید شورایاران به آنها توجه جدی داشته باشند.

 

میلانی با اشاره به حذف طرح زوج و فرد و جایگزینی طرح کاهش آلودگی هوا گفت: این طرح فاقد پیوست اجتماعی است و روند و فرآیندهای موجود در این طرح پیش از تصویب به اعضای شورا ارایه نشده بود و فرآیند خود را طی نکرده بود تا بتوانیم مسایل محیط زیستی را در آن مورد توجه قرار دهیم.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه محله و طرح محله دو مولفه ای است که باید به آن توجه شود، افزود: در محلات باید تالار محل شکل بگیرد.

 

میلانی در خصوص نگرانی های موجود در فرو نشست زمین و وضعیت منابع آب شهر تهران گفت: چند اقدام در شورای پنجم انجام شده است که از آن جمله می توان به هدف گذاری کاهش مصرف آب سفره های زیرزمینی، تصفیه پساب ها و بازگرداندن آن به چرخه مصرف، تغییر الگوی کشت سازگار با تغییرات اقلیمی، هوشمندسازی کنتورهای چاه های سطح شهر و کنترل برداشت آب از اقداماتی است که در این خصوص در حال پیگیری است.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص قانونی بودن شورایاری ها نیز گفت: قانونی بودن شورایاری ها تصویب شده است و در اساسنامه نیز شورایاری ها ذیل شورای شهر آمده اند تا ایرادات قانونی به شورایاری ها را به حداقل برسانیم.

 

میلانی در خصوص درآمدهای حاصل از سرای محله گفت: درآمدهایی که در سرای محله وجود دارد، باید به خدمت محله درآید.

 

پایان پیام/47

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان گزارش می دهد:

موانع فرهنگی و آموزشی درمان اختلال یادگیری دانش آموزان

بهره هوشی عادی دارد اما در نوشتن دیکته مشکل دارد. معلم به دلیل تراکم بالای کلاس ها به او بی توجه است.خانواده هم او را به کلاس های تقویتی می فرستد. هیچ چیز تغییر نمی کند. دانش آموز بدون اینکه مشکلش حل شود درنظام ارزشیابی توصیفی به پایه بالاتر می رود.

اخبار برگزیده شبستان