خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸

الثلاثاء ٢٠ ذو القعدة ١٤٤٠

Tuesday, July 23, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اصفهان - زمان :   ۱۳۹۸/۴/۴ - ۱۱:۴۳ شناسه خبر : ۸۰۲۸۹۷
بازیگر نمایش «خانه»:
هر بازیگر اصفهانی دوست دارد با «عماد قلی‌پور» همکاری کند/ زندگی مدرن فرصت گفت‌وگو را از ما گرفته است
پوریا ریحانی گفت: «عماد قلی‌پور» وقت، هزینه و انرژی زیادی را صرف بازیگر خود می‌کند و همین باعث می‌شود که هر بازیگر اصفهانی به همکاری با او علاقمند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «پوریا ریحانی» در نشست مطبوعاتی عوامل نمایش "خانه" که به میزبانی خبرگزاری شبستان برگزار شد، با اشاره به همکاری و نقش‌آفرینی خود در این نمایش اظهار داشت: من از ۱۹ بهمن سال پیش برای این کار انتخاب و با عماد قلی‌پور آشنا شدم، همیشه کار کردن با افراد جدید را دوست داشته‌ام چراکه همزیستی با افراد جدید همیشه تجربیات خوب و جدیدی را برایم به همراه داشته است.

 

وی درباره همکاری با قلی‌پور کارگردان این تئاتر افزود: عماد کارگردان فوق‌العاده‌ای است به این دلیل که بازیگری را خیلی خوب می‌شناسد و متن‌هایش را بر اساس دغدغه‌مندی‌های بازیگری انتخاب می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که شاید هر بازیگری در اصفهان دوست داشته باشد با عماد قلی‌پور کار کند.

 

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه قلی‌پور وقت زیادی را صرف بازیگر خود می‌کند ادامه داد: من تاکنون هیچ کارگردانی را در اصفهان ندیده‌ام که این قدر وقت، هزینه و انرژی صرف بازیگر خود کند. همچنین ویژگی بارز دیگری که عماد قلی‌پور دارد نظم و رفتار حرفه‌ای او است که در این مورد بسیار سخت‌گیر است و شاید از این لحاظ کار کردن با عماد سخت باشد به عنوان مثال ممکن است بخاطر یک دقیقه تاخیر برخوردهای تندی داشته باشد و همین باعث شد که من همیشه پانزده دقیقه قبل از تمرین حاضر باشم.

 

وی همچنان به تمجید از قلی‌پور پرداخت و افزود: معمولا تمرینات نمایش‌ها از دورخوانی متن شروع می‌شود اما من سر تمرین تئاتر "خانه" نخستین بار بود که می‌دیدم کارگردان تمرکز اصلی خود را روی گفت‌وگو و واکاوی درونی بازیگران می‌گذارد و ما گفت‌وگو محور پیش می‌رفتیم و در واقع برای هر بازیگر روش گفت‌وگوی خاصی را داشت و بسیار هم در این زمینه موفق بود.

 

پوریا تمرینات این نمایش را لذت‌بخش توصیف کرد و افزود: این تمرینات اگرچه سخت ولی لذت‌بخش بود و ما ۶ ساعت تمرین می‌کردیم و تنها دو بار و هر بار ۱۰ دقیقه استراحت می‌کردیم و اصلا احساس خستگی نمی‌کردیم.

 

وی با ابراز علاقه به موضوع نمایش "خانه" خاطرنشان کرد: من این متن را دوست داشتم‌ به این خاطر که ما از عدم گفت‌وگو بین یکدیگر رنج می‌بریم؛ این عدم گفت‌وگو نه فقط در خانه‌ها و خانواده‌های ما بلکه در جامعه ما هم احساس می‌شود و یا حاضر نیستیم با هم صحبت کنیم و یا اگر گفت‌وگو می‌کنیم به این معنا نیست که قبول می‌کنیم که بشناسم و بپذیریم که نفر مقابل ما نظری متفاوت با ما دارد.

 

بازیگر تئاتر "خانه" روند اشتباه زندگی امروزی را عامل خلاء گفت‌وگو دانست و افزود: اینکه ما نمی‌توانیم با هم صحبت کنیم و متن‌هم به طور نامحسوس به آن اشاره کرده است روند اشتباه و غیرقابل بازگشت زندگی مدرن امروز است که ما را معطوف و محدود به موبایل‌ها، تلوزیون‌ها و زندگی ماشینی خود کرده است و من نقش خود را در این تئاتر بسیار دوست دارم چرا که تنها نقشی است که سعی دارد با این روند مبارزه کند و البته نهایتا شکست می‌خورد./

پایان پیام/123

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری عاشورائیان اصفهان:

مجموعه‌های فرهنگی در مهارت‌آموزی ورود کنند/ تربیت نیروی موثر فرهنگی در مجموعه عاشورائیان

سید حمیدرضا همراه، اصلی‌ترین تمرکز کانون فرهنگی هنری عاشورائیان را مهارت‌آموزی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مجموعه‌های فرهنگی بایستی با توجه به بحث مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان، خلاء موجود در آموزش و پرورش را جبران کنند.

اخبار برگزیده شبستان