خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸

الاثنين ٢١ صفر ١٤٤١

Monday, October 21, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : سیاسی - اقتصاد مقاومتی زمان :   ۱۳۹۸/۳/۲۶ - ۱۰:۵۸ شناسه خبر : ۷۹۹۹۴۶
کارشناس خودرو:
دولت زیر بار واردات خودروهای دست دوم نمی رود
کاکایی گفت: دولت زیر بار واردات خودروهای دست دوم نمی رود زیرا این اقدام خطرناک موجب گران شدن ارز و ایجاد اشکال اساسی در اقتصاد کشور می شود.

«امیرحسین کاکایی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص احتمال واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور گفت: به احتمال زیاد این اقدام انجام نمی شود.

 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو با بیان این که این روزها اخبار مبنی بر واردات خودروهای دست دوم وجود دارد، افزود: این خبر موجب شده که قیمت خودرو در کشور کاهش یابد و حباب قیمت خودروهای خارجی از میان برود.

 

قیمت خودرو ۳۰ درصد بالا رفت و ۲۰ درصد کم شد

 

وی با تاکید براین نکته که بعید می دانم دولت زیر بار این تصمیم خطرناک برود، خاطرنشان کرد: اگر واردات خودروهای دست دوم خارجی آزاد شود قیمت ها به طور موقت کاهش می یابد اما بعد از آن تقاضای ارز بالا می رود .

 

کارشناس خودرو تصریح کرد: با افزایش تقاضای ارز این اشکال ایجاد می شود که قیمت کلی ارز زیاد می شود و خطر آن بیشتر از گرانی خودرو است و کل اقتصاد را به بازی می گیرد. به همین دلیل بعید است دولت موافقت کند.

 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به مشکلات موجود بر سر راه خودروهای داخلی نیز پرداخت و یادآور شد: مشکل اصلی در بخش خودروهای داخلی عدم و یا کاهش عرضه است.

 

 

کاکایی با رد کردن ایرادهایی که به خودروسازان در این خصوص وارد می شود، تصریح کرد: خودروسازان به عمد دست به کاهش یا عدم تولید خودرو نزده اند.

 

کارشناس خودرو تاکید کرد: این کاهش یا عدم تولید خودرو  در ایران علت های واقعی دارد و برخی ها به خودروسازها تهمت می زنند که عمدی تولید را کاهش داده اند اما این مساله واقعیت ندارد و تولید با مشکلات جدی مواجه است.

 

کاکایی با اشاره به افزایش تولید خودرو در ماه های پایانی سال گذشته، عنوان کرد: در آن زمان خودروسازها نشان دادند که می خواهند تولید کنند اما زورشان نمی رسد. در آن مدت به دلیل کمک های تسهیلاتی این کارخانه ها توانستند تولید را افزایش دهند اما بعد از آن باز هم به رکود در تولید بازگشتند.

 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو یکی از سختی های بر سر راه تولید خودرو و افزایش آن در ایران را تحریم شدن برخی از قطعات اصلی تعدادی از خودروها خواند و گفت: قطعاتی که وارداتی هستند و نمی توان تحریم آن ها را دور زد بسیار سخت وارد می شوند و از این رو تولید برخی از خودروها با مشکل روبرو می شود.

 

وی یادآور شد: خودروسازها در جاهایی که امکان عرضه قطعات بوده، تولید را افزایش داده اند و قیمت برخی از خودروها در بازار داخلی از این رو کاهش یافته است./

 

پایان پیام/281

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

تشکر رئیس‌جمهوری از خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی

رئیس‌جمهوری از مردم و مسئولان به خاطر برگزاری مراسم میلیونی اربعین توام با امنیت و با خدمت‌رسانی مطلوب از حیث تامین غذا، بهداشت و حمل و نقل مناسب تشکر کرد.

اخبار برگزیده شبستان