خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

الثلاثاء ١٤ شوّال ١٤٤٠

Tuesday, June 18, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۱۵:۱۹ شناسه خبر : ۷۹۱۴۶۲
حسین انتظامی:
​برخی جشنواره های خارجی رویکرد سیاسی دارند/ نظر شخصی ام را در مدیریت سینما اعمال نمی کنم
​رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای جشنواره ای ایران از آن جهت که به بازار سینمای ایران و اعتبار آن کمک می کند، مورد نظر سازمان سینمایی است، گرچه باید به رویکرد سیاسی برخی جشنواره های خارجی نیز توجه داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خیرگزاری شبستان، «حسین انتظامی» که به تازگی به ریاست سازمان سینمایی منصوب شده است، در نخستین نشست مطبوعاتی خود به پرسش های متنوعی درباره مدیریت سینمای ایران پاسخ گفت.

 

یکی از موضوعاتی که انتظامی درباره آن سخن گفت، رویکرد سازمان سینمایی درباره سینمای جشنواره ای ایران بود. مدیریت سینما در دو دولت حسن روحانی نگرش های متفاوتی نسبت به سینمای جشنواره ایران داشته است. «حجت الله ایوبی» به فعالیت گسترده فیلم سازان جشنواره ای و حمایت از آن ها اعتقاد داشت که در نتیجه آن گروه سینمایی هنر و تجربه شکل گرفت. «محمدمهدی حیدریان» اما سینمای هنر و تجربه را آزمایشگاهی برای کسب تجربه می دانست که نباید تبدیل به جریان اصلی در سینمای کشور شود.  حسین انتظامی در پاسخ به پرسش شبستان درباره رویکرد شخصی و مدیرتی خود نسبت به سینمای جشنواره ای ایران، گفت: سینمای جشنواره ای ایران از آن جهت که به بازار سینمای ایران کمک می کند و می تواند به اعتبار سینمای ایران در جهان کمک کند، مورد نظر سازمان سینمایی است. البته گاهی اوقات نگرش سیاسی برخی جشنواره ها بر نگاه سینمایی آن ها علبه دارد که در این موارد سیاست ما روشن است.

 

وی همچنین با تاکید بر این که نظر شخصی اش را در مدیریت سینما دخالت نمی دهد، گفت: صرفا براساس اسناد بالادستی عمل  خواهم کرد.

 

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بر محتوای فیلم های به نماش درآمده در سینماها گفت: سیاست گداری فرهنگی دو وجه داد: یکی حمایت و دومی نظارت. سازمان سینمایی به عنوان یک نهاد دولتی در پی تقویت ارزش های مورد نظر نظام است اما یکی از راهکارهای نظارت بر فیلم ها، شفافیت عملکرد و رویکردهای ماست. به طور مثال سازمان سینمایی اطلاعات همه فیلم های دارای پروانه ساخت یا نمایش را منتشر می کند تا نظارت رسانه ها بر عملکرد سازمان امکان پذیر شود.  

 

انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره امکان ممیزی فیلم ها از سوی نهادهایی چون حوزه هنری گفت: تمرکز حاکمیتی حوزه سینما در سازمان سینمایی اقتضا می کند که تصمیمات حاکمیتی و نطارتی از سوی این سازمان اعمال شود. بنابراین افزودن یا کاستن از فیلم هایی که پروانه نمایش سازمان سینمایی را دارند از سوی دیگر نهادها امکان پذیر نیست.

 

 

 

پایان پیام/14

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

نگاهی به روایت در فیلم کوتاه به بهانه «شب تولد»

زمانی برای لذت بردن از روایت کلاسیک

«امید شمس» با آن که روایتی کلاسیک برای داستانش برمی گزیند مخاطب را وا می دارد همه عناصر بصری و کلامی مستقیم و غیرمستقیم فیلم را به دقت دنبال کند تا گره گشایی فیلم برای او به امری لذت بخش بدل شود.

اخبار برگزیده شبستان