خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸

الأربعاء ١٦ صفر ١٤٤١

Wednesday, October 16, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فارس - زمان :   ۱۳۹۷/۱۲/۵ - ۰۰:۲۰ شناسه خبر : ۷۶۸۱۷۹
رئیس دانشگاه علمی کاربردی «شهید رستمی» شیراز عنوان کرد:
دانش و اخلاق باید در کنار یکدیگر رشد کنند
محمدی، نقش آموزش در توسعه متوازن و پایدار را مهم ارزیابی کرد و افزود: دانش و اخلاق باید در کنار یکدیگر رشد کنند و آنچه دانش و اخلاق را سامان می دهد همان فرهنگ است پس می توان گفت فرهنگ و ترکیب آن با رویکرد خلاقیت می تواند یک جامعه را به پیشرفت برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین محمدی» درنشستی به مناسبت آغاز دهه پنجم انقلاب در جمع اساتید و کادر آموزشی دانشگاه علمی کاربردی شهید رستمی شیراز گفت: توسعه جامعه قبل از توجه به منابع مالی و فناوری، در گرو نیروی انسانی متخصص و متعهد و مسئولیت پذیر است که بخش بزرگ و اصلی این سرمایه را دانشجویان تشکیل می دهند و دانشگاه ها از این حیث رسالت سنگینی بردوش دارند و برای آنکه بتوان فضای رقابت علمی و نوآوری را در دانشگاه ها ایجاد کرد باید پیشرفت را به اصلی ترین دغدغه دانشجویان تبدیل کنیم و با توجه به اینکه دانشجویان دارای استعداد های درخشانی هستند و این استعدادها زمانی به منصه ظهور خواهد رسید که انگیزه لازم فراهم شود و یکی از روش هایی که می تواند انگیزه مناسب را ایجاد کند، اجرای طرح ها و ایده های نوآورانه دانشجویان در محیط های واقعی صنعتی، اقتصادی و فرهنگی است.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی «شهید رستمی» شیراز، نقش آموزش در توسعه متوازن و پایدار را مهم ارزیابی کرد و افزود: دانش و اخلاق باید در کنار یکدیگر رشد کنند و آنچه دانش و اخلاق را سامان می دهد همان فرهنگ است پس می توان گفت فرهنگ و ترکیب آن با رویکرد خلاقیت می تواند یک جامعه را به پیشرفت برساند بنابراین توجه به خلاقیت ها و فرهنگ ها باعث توسعه رویکرد سیستمی در نظام مدیریتی می شود و دانشگاه این فرصت را به دانشجو می دهد که در یک فرآیند سیستماتیک از مرحله ابتدایی تا تراز بالای علمی آموزش ببیند و متوازن و تخصصی به شکوفایی و خلاقیت برسد.

 

وی از استاد، دانشجو، محتوای آموزش و فضای آموزشی لازم به عنوان مولفه های آموزش نام برد و اظهارداشت: اثر بخشی تدریس، بیشتر برکیفیت تدریس استوار است و مدرس در کلاس درس باید بسترهای آموزش، پژوهش و یا خدمت رسانی را برای دانشجویان فراهم کند و اگر می خواهیم دانشجویان کارهای بزرگ جامعه را انجام دهند و مسئولیت پذیری اخلاقی و اجتماعی داشته باشند باید زیر ساخت های مناسب را برای آنها فراهم کنیم.

 

محمدی در پایان با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب بیان کرد: آنچه مسلم است رشد علمی و توسعه مراکز آموزش عالی در ایران بعد از انقلاب، یک سیر صعودی داشته و امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب، ایران در جایگاهی ایستاده که در تمامی علوم مهم و کاربردی با تکیه بر باور ما می توانیم به خود کفایی ملی رسیده است و دیگر نیازی به استفاده از متخصصان خارجی در علوم مختلف نداریم و اگر تا دیروز و دوران قبل از انقلاب ورود به دانشگاه یک رویا بود، امروز با تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده روبرو هستیم که قطعا رسیدگی به شرایط کار و اشتغال این حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند توجه ویژه مسئولان امر است.

 

 

پایان پیام/130

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مسئول موکب «مسجد امام جعفر صادق (ع) شیراز» در کربلا عنوان کرد

خدمت به زوار امام حسین (ع) جلوه زیبایی از عشق و دلدادگی می آفریند/ شستن لباس های زائرین در موکب لباسشویی

استادی با بیان اینکه خدمت به زوار امام حسین (ع) جلوه زیبایی از عشق و دلدادگی به ساحت سیدالشهداء (ع) می آفریند، گفت: در موکب «مسجد امام جعفر صادق (ع)» در کربلا شستن لباس های زائران حسینی توسط ماشین های لباسشویی انجام می شود.

اخبار برگزیده شبستان