خبرگزاری شبستان

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸

السبت ١٧ ذو القعدة ١٤٤٠

Saturday, July 20, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۹:۳۱ شناسه خبر : ۷۶۳۱۵۴
شبستان گزارش می دهد
فرصت سازی های انقلاب برای خدمت به امام زمان(عج)
پیش از انقلاب تنها یک شبکه ملی داشتیم که به پخش فیلم و اخبار اختصاص داشت اما امروز چندین شبکه داریم که برنامه های مذهبی مهدوی آنها بسیار مطلوب است. طوری که شب های چهارشنبه و نیز جمعه ها فضای شان امام زمانی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، ترویج و تبلیغ آموزه های مهدویت نیازمند پای کار آمدن رسانه ها است، پیش از انقلاب اسلامی رسانه های کشور توجهی به مباحث دینی نداشتند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ترویج و تبلیغ آموزه های دینی به ویژه مهدویت از طریق رسانه ها قوت گرفت چنان که بسیاری از آیین های مهدوی که در سایه خفقان حکومت پهلوی فراموش یا در کنج خانه ها محصور شده بود، احیاء و در سطح وسیعی اجرا شد.

همین مسئله باعث شد تا مهدویت و انتظار جای خود را در زندگی روزمره مردم باز کند و هر کس به قدر توان از این آموزه امیدبخش بهره مند شود. از این رو، در ۴۰ سالگی انقلاب در میان مردم رفته ایم و با افرادی از اقشار مختلف درباره میزان انس شان با مهدویت و تاثیری که انقلاب در این انس و آشنایی داشته، گفت وگوهای کوتاهی داشته ایم که در ادامه مرور می شود:

 

تاثیر برنامه های کارشناس محور صداوسیما بر آشنایی مردم با مهدویت

 

«محمد احمدی» درباره میزان آشنایی اش با مهدویت از طریق بسترهایی که در بدنه انقلاب برای این مهم ایجاد شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف انقلاب زمینه سازی برای ظهور بوده است یکی از کارهایی که در این راستا مسئولان به آن پرداختند، ترویج آموزه های مهدوی در قالب پخش برنامه هایی سخنرانی و یا گفت و گو و یا نشست های دسته جمعی جوانان بود که از صدا و سیما پخش می شود.

 

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ارتباطات ادامه داد: البته فقط در بُعد سخنرانی صدا و سیما توانست به این مورد بپردازد که یک کارشناس دعوت می شود و در رابطه با مهدویت و مسئله انتظار صحبت می کند که این هم خوب است و به طور مثال شخصا از مباحث مهدوی مطرح شده در برنامه «سمت خدا» بسیار استفاده کرده ام.

 

احمدی گفت: هر میزان مردم اطلاعات بیشتری نسبت به مباحث مهدوی داشته باشند، کمتر دچار خطار و انحراف می شوند.

 

رسانه ها قبل از انقلاب مروج ابتذال و بی اخلاقی بودند

 

«حجت الله متقی» نیز در این خصوص اظهارکرد: قبل از انقلاب اسلامی تلویزیون و رسانه ها مروج ابتذال و بی اخلاقی بودند اما بعد از انقلاب اسلامی تحول گسترده ای در رسانه ملی صورت گرفت.

 

این نمازگزار بقعه شیخ طرشتی و از قدیمی های شهر تهران تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها یک شبکه ملی داشتیم که تنها به پخش فیلم و اخبار می پرداخت اما امروز چندین شبکه به پخش برنامه می پردازند که سخنرانی های مذهبی آنها بسیار مناسب است.

 

متقی گفت: شب های چهارشنبه و  روزهای جمعه رادیو و تلویزیون رنگ و بوی امام زمانی (عج) می گیرد و در رادیو معارف و شبکه ها مختلف تلویزیون سخنرانی ها و دعاهای مهدوی پخش می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ظهور امام زمان (عج) به دعا و آمادگی مردم است ان شاء الله هر میزان مردم بدانند که ظهور ایشان دارای چه برکات و فوایدی است دعا و تلاش بیشتری خواهند کرد و این انقلاب به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید.

 

انقلاب به رسانه ها فرصت تبلیغ دین را داد

 

«سودابه رمضان نژاد» هم درباره فضاسازی مهدوی در رسانه ها بیان کرد: بنابر شواهد موجود، انقلاب اسلامی تحول گسترده ای برای عمل به دستورات دینی ایجاد کرد به نوعی که می توان گفت انقلاب بستر را برای مسلمان تر شدن مردم فراهم کرد و مردم در بستر این نظام امکان پرداختن و عمل به دستورات دین را یافته اند.

 

این مربی مهدکودک و دانش آموخته رشته رشته تعلیم و تربیت اسلامی اضافه کرد: رسانه ها نیز در این راستا توانستند بیش از پیش به ترویج و تبلیغ مباحث دینی مهدوی بپردازند طوری که اکنونی احیای نیمه شعبان و آیین های مهدوی در نهم ربیع الاول و ... از مناسک مذهبی ما شده است.

 

رمضان نژاد ابراز کرد: تلویزیون به عنوان مهمترین و تاثیرگذار ترین رسانه برنامه های خوبی در ارتباط با مهدویت داشته و در سینما نیز شاید تولید شاخص انقلاب انیمیشن بسیار زیبای «شاهزاده روم» بود که به زندگی مادر امام زمان (عج) می پرداخت و باعث شد بسیاری از نوجوانان و کودکان کشور با این شخصیت و نیز با امام حی و حاضر خود آشنا شوند.

 

 

این کارشناس حوزه کودک بیان ابراز کرد: امروز خانواده ها تشنه آشنایی با روش های صحیح تربیت فرزند هستند برای همین به راه های مختلف متوسل می شوند تا بهترین روش را بیایند درصورتی که بهترین روش در آموزه های دینی ما عرضه شده و رسانه ها با تبلیغ آنها می توانند دغدغه تربیت فرزند را برطرف کنند.

 

هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور است

 

«سعید ایزدپناه» هم با بیان اینکه انقلاب هدف کلان خود را زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) معرفی کرده استف گفت: رسانه ها نیز در این هدف با انقلاب همراهی کرده اند.

 

این فروشنده لوازم الکترونیک تاکید کرد: امروز رادیو و شبکه قرآن و بسیاری از سایت های مهدوی در کشور در حال تبلیغ و ترویج این آموزه ها هستند البته این جریان در روزهای جمعه فعال تر و پررنگ تر است.

 

ایزدپناه خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از عدم اجرای صحیح آموزه های اسلامی است که اگر نمی بود هم مشکلات برطرف می شد و هم زمینه ظهور فراهم می شد.

پایان پیام/376

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

یک کارشناس مذهبی تاکید کرد

سمت‌وسوی برنامه‌های اوقات فراغت مهدوی باشد/ تربیت مهدی‌یاوران از معبر تابستان

حجت‌الاسلام صدر با تاکید بر لزوم ترویج معارف مهدوی در فضای مساعد برنامه‌های اوقات فراغت، گفت: آشنایی و انس نسل آینده با امام زمان(عج) در تربیت مهدی‌یاوران و زمینه‌سازی ظهور موثر است.

اخبار برگزیده شبستان