خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸

الأربعاء ٢١ ذو القعدة ١٤٤٠

Wednesday, July 24, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۷:۲۳ شناسه خبر : ۷۶۱۸۰۴
اشکان رهگذر در نشست فیلم «آخرین داستان»
انیمیشن ایرانی به تکرار تجربه نیاز دارد
کارگردان انیمیشن آخرین داستان گفت: اگر هالیوود را در نظر نگیریم فاصله چندانی با سینمای انیمیشن مستقل اروپایی نداریم. ما در واقع نیاز به تکرار تجربه داریم و انیمیشن سازان ما باید بتوانند فیلم بسازند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری انیمیشن «آخرین داستان» در پردیس ملت برگزار شد.


«اشکان رهگذر» کارگردان این فیلم درباره دو بعدی بودن اثر و ارتباط مخاطب با انیمیشن دو بعدی گفت: تا یک دهه قبل تصور می شد انیمیشن دو بعدی رو به پایان است اما در سال های پیشین بار دیگر انیمیشن دو بعدی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که اکنون از ۵ انیمیشن نامزد اسکار تنها دو  اثر سه بعدی هستند و بقیه دو بعدی یا استاپ موشن هستند.



وی ادامه داد: انیمیشن مستقل که معمولا در اروپا پیگیری می شود یا مکتب انیمه ژاپن همچنان اثار درخشان انیمیشن دو بعدی می سازند. ما مصرف کننده انیمیشن آمریکایی هستیم و به همین خاطر به این جنس انیمیشن عادت کرده ایم.


این انیمیشن ساز همچنین درباره وضعیت انیمیشن ایرانی و جایگاه جهانی ان گفت: اگر هالیوود را در نظر نگیریم ما فاصله چندانی با سینمای انیمیشن مستقل اروپایی نداریم. ما در واقع نیاز به تکرار تجربه داریم و انیمیشن سازان ما باید بتوانند فیلم بسازند.


«احسان رسول اف» تهیه کننده این فیلم که در ۵ سال گذشته همراه پروژه بوده درباره میزان موفقیت اثر گفت: انیمیشن به خاطر طولانی بودن پروسه ساخت می تواند به عنوان فیلم در حال تولید در جشنواره های مختلف به نمایش دربیاید. این فیلم در جشنواره های جهانی درخشیده و در جشنواره فیلم کودک اصفهان جوایز اصلی بخش بین الملل را ازان خود کرد


وی درباره گروه سنی فیلم نیز گفت: با بررسی های صورت گرفته فیلم برای گروه سنی نوجوان از ۱۳ سال به بالا مناسب است.
 

هزینه های پروژه مخصوصا هزینه حضور بازیگران مشهور به عنوان صداپیشه در پروژه موضوع دیگری بود که رسول اف درباره ان گفت: همه نام هایی که با پروژه همراهی کردند به خاطر علاقه شخصی شان از بخش مهم مزایای مادی خود گذشتند تا کار به نتیجه برسد. فیلم به واقع در قالب سینمای مستقل تولید شده است.


رهگذر نیز در این باره توصیح داد: هزار نفر در طول ۹ سال با پروژه همکاری کردند. در طول پروژه گاهی دستمزد عوامل فنی کار، کفاف هزینه های روزمره شان را هم نمی داد.



انتخاب صداپیشگان موضوع پرسشی در این نشست بود. تینا پاکروان مسئول انتخاب صداپیشگان با اشاره به این که در تجارت جهانی انیمیشن به نام و شهرت صداپیشگان توجه می شود، گفت: علاوه بر این نکته تلاش من این بود که صداپیشگان را بر اساس کاراکترهای انیمیشن انتخاب کنم. مثلا صدای حامد بهداد مناسب ترین گزینه برای ضحاک بود و صدای فرخ نعمتی برای اهورا.


«مجید مظفری» صداپیشه این انیمیشن نیز در این باره گفت: به نظرم صداپیشگی یک تخصص ویژه است و همیشه با خود فکر می کنم باید در زمینه فعالیت کنم یا نه؟ حضور در این انیمیشن دومین تجربه من در این زمینه است.
 

پایان پیام/14

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

دبیر دومین رویداد ایده آزاد

هدف اصلی «ایده آزاد» تشکیل شبکه طراحان اسباب بازی است

مهدی زاده گفت: هدف این است که در مرکز سرگرمی های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «ایده آزاد» را با مشارکت بخش خصوصی و دست اندرکاران حوزه اسباب بازی به منصه ظهور و تولید برسانیم.

اخبار برگزیده شبستان