خبرگزاری شبستان

جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸

الجمعة ١٥ رجب ١٤٤٠

Friday, March 22, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : سیاسی - اقتصاد مقاومتی زمان :   ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۰:۲۶ شناسه خبر : ۷۵۵۸۸۳
رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور:
طلب قطعه سازان تسویه شود تا تولید خودرو افزایش یابد
نجفی منش از پیشنهاد پرداخت وام ۱۰ هزار میلیاردی برای خودروسازان به دولت خبر داد و گفت: اگر خودروسازها بخواهند طبق درخواست دولت تولید خود را افزایش دهند باید بدهی خود به قطعه سازان را تسویه کنند.

 

«محمد رضا نجفی منش» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در مورد تعیین تکلیف خودروهای پیش فروش شده، گفت: براساس این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از خودروهای پیش فروش شده به قیمت های قبلی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. بخشی نیز 30 درصد بالاتر از قیمت قبل و باقی نیز متناسب با حاشیه بازار به خریداران داده خواهد شد.

 

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با بیان اینکه این طرح وزارت صمت مقدار کمی از ضرر و زیان خودروسازان را جبران می کند، افزود: اما هنوز با این طرح اختلاف قیمت بازار و ضرر و زیان خودروسازان به صورت کامل حذف نشده است. همچنین با این ابلاغیه سودآوری برای ثبت نام کنندگان خودرو صورت می گیرد و ضرر به خودروسازان ادامه می یابد.

 

وی با اشاره به بند اصلی این ابلاغیه مبنی بر لزوم افزایش تولید خودرو از سوی خودروسازان تاکید کرد: مشکل اصلی برای افزایش تولید خودرو بحث قطعه سازی است و قطعه سازان نمی توانند با عدم پرداخت بدهی خودروسازها به افزایش تولید آن ها کمک کنند.

 

نجفی منش با تاکید براین نکته که برای افزایش تولید لازم است که قیمت ها تعدیل شود، افزود: قطعه سازان بدون دریافت بدهی خودروسازان نمی توانند تولید قطعه را افزایش دهند. به همین دلیل باید بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود و از این پس هم خرید قطعه با پرداخت حداکثر یک ماهه صورت بگیرد.

 

وی اظهار داشت: قطعه سازان خرید مواد اولیه خود را به صورت نقدی انجام می دهند و از آن سو طلب خود را از خودروسازان نمی توانند وصول کنند. این امر موجب می شود که تولید قطعه و در نهایت تولید خودرو با مشکل روبرو شود. اگر دولت به دنبال افزایش تولید خودرو است باید افزایش تولید قطعه را نیز در نظر بگیرد.

 

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور تصریح کرد: دولت باید به گونه ای اقدام کند که تامین مواد اولیه چه داخلی و چه خارجی برای قطعه سازان راحت تر شود. همچنین  بدهی های قبلی خودروسازان نیز تسویه شود و بدهی قطعه سازان به طرف های خارجی هم به صفر برسد. با این روش ها تولید کنندگان در نهایت مشکلات گذشته خود را اتمام می کنند و تنها با تحریم دست و پنجه نرم خواهند کرد.

 

نجفی منش با تاکید براین نکته که برای عبور از تحریم ها هم باید دولت به فکر قطعه سازان باشد، خاطرنشان کرد: در این رابطه نیاز است که به قطعه سازان کمک شود تا بتوانیم قطعات تولید خودرو را داخلی سازی کنیم که این امرنیازمند یک کار جهادی است.

 

وی در ادامه به مشکلات موجود بر سر راه خودروسازان در افزایش تولید خودرو اشاره دیگر کرد و افزود: خودروسازها در این چند ماه بیش از 7500 میلیارد تومان زیان دیده اند که برای جبران این زیان نیازمند کمک دولت هستند. ما به دولت پیشنهاد داده ایم تا 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار دهند. بخشی از این میزان را بانک مرکزی قبول کرده است.

 

نجفی منش در پایان تاکید کرد: در کنار ارایه تسهیلات به خودروسازان باید هرچه زودتر قیمت رسمی خودرو نیز افزایش یابد زیرا هرگونه تعلل در این زمینه ها باعث صدمه به این صنعت می شود./

پایان پیام/281

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت مطرح کرد:

ضرورت تدوین سند راهبردی ساماندهی اقتصادی در سال ۹۸

محمدی نوری گفت: صاحبان تجربه و ظرفیت های خوب اقتصادی به کمک دولت بیایند تا دولتمردان از مشاوره های اقتصادی برخوردار شوند و یک سند راهبردی ساماندهی اقتصادی در سال ۹۸ در زمینه اقتصاد تدوین شود تا سال جدید شاهد تحولات بهتر در این حوزه باشیم.

اخبار برگزیده شبستان