خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸

الأحد ٢١ رمضان ١٤٤٠

Sunday, May 26, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حوزه های علمیه زمان :   ۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۱۲:۳۸ شناسه خبر : ۷۴۵۱۲۵
آیت‌الله مجد هاشمی:
عیوب نفسانی پاک نشده در دنیا با آتش جهنم پاک می‌شود
آیت‌الله مجدهاشمی گفت: در دنیا عیوب نفسانی خود را برطرف کنیم که در آخرت با آتش جهنم پاک نشود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمیشامگاه دوشنبه (16آذر) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: مرگ و معاد در زندگی بشر اهمیت زیادی دارد که دروازه ورود به ابدیت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی انسان در حیات دنیوی خلاصه نمی‌شود، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند انسان برای بقا و نه برای فنا خلق شده است. با مرگ زندگی انسان به اتمام نمی‌رسد بلکه از عالم دنیا وارد عالم بزرخ و سپس وارد قیامت و آخرت می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی واقعی و ابدی انسان در عالم آخرت آغاز می‌شود، اظهار کرد: عالم بزرخ مکانی برای عبور انسان از عالم دنیا به عالم آخرت و زندگی جاودان است.

وی با بیان اینکه انسان در دنیا با اعمال نیک و بد جایگاهی آخرتی خود را می‌سازد، ابراز کرد: مرگ برای همه انسان‌ها حتمی و قطعی است و کسی نمی‌تواند از آن فرار کند با مرگ ما نتیجه اعمال خود را دریافت خواهیم کرد بنابراین مراقب اعمال و افکار خود باشیم و غفلت نکنیم زیرا زمان مرگ هیچ کس مشخص نیست.

آیت‌الله مجدهاشمی با بیان اینکه زندگی انسان در دنیا برای رسیدن به سعادت است، گفت: رسیدن به بهشت و رضایت الهی در نتیجه ایمان، تقوا و عمل صالح در دنیا است، آخرت محل هیچ عمل صالحی نیست با مرگ همه تکالیف از انسان برداشته می‌شود از فرصت زندگی دنیا برای اعمال صالح استفاده کنید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تکبر و خودبزرگ بینی از جمله عوامل طغیان انسان در مقابل خداوند است، اظهار کرد: شیطان به مدت 6 هزار سال خداوند را عبادت کرد اما در اثر تکبر مقابل دستور الهی سرپیچی کرده و از درگاه او رانده شد. تا زمانی که در دنیا هستیم تلاش کنیم عیوب نفسانی خود نظیر حسادت، تکبر، تنبلی، بخل و بسیاری موارد دیگر را برطرف کنیم که در آخرت آنها را با آتش جهنم از ما پاک نکنند.

وی افزود: از خطرناک‌ترین دشمنان انسان نفس اماره او است که دستور به اعمال پلید می‌دهد، نفس اماره از ابزار دست شیطان است که با آن انسان‌ها را فریب داده و گمراه می‌کند. اگر ما نفس خود را کنترل کنیم مغلوب شیطان نخواهیم شد.

آیت‌الله مجدهاشمی با تاکید بر اینکه دنیا مهمترین جایگاه برای تعیین حیات ابدی انسان است، گفت: خداوند تنها در این دنیا به انسان اختیار داد که با اعمال نیک یا بد سرنوشت ابدی خود را مشخص کند در آخرت دیگر هیچ اختیاری ندارد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در دنیا انسان را مورد امتحان قرار می‌دهد اگر بر اساس عقل و دین از دستورات او اطاعت کرد بر نفس اماره پیروز شده و در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

 

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان بررسی می‌کند

فلسفه قرآن بر سر گرفتن در شب‌های احیاء

شیخ عباس قمی چهارمین عمل مستحب شب قدر را به این صورت توضیح می‌دهد که: قرآن را بر سر خود می‌گذارند و خداوند را به حق قرآن و حق کسی که با قرآن فرستاده شده یعنی پیامبر اسلام(ص) و به حق هر زن و مرد مؤمنی که در قرآن مدح شده، قسم می‌دهند... .

اخبار برگزیده شبستان