خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷

الاثنين ٨ ربيع الثاني ١٤٤٠

Monday, December 17, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۷/۸/۲۶ - ۱۷:۰۱ شناسه خبر : ۷۴۰۵۶۹
علی اکبر رائفی پور در جشن بزرگ عید بیعت
آخرالزمان عصر بلایا است/کسی که ظلم را ببیند و دم از انتظار بزند، منتظر نیست
رئیس موسسه مصاف با بیان اینکه آخرالزمان عصر بلایا است، گفت: خوشحالیم که در این عصر پرآشوب نام ما شیعه است. دوستی های ما محک نخورده و کافی است که پای پول وسط باشد، تا این پول از هر چیزی درست تر از آب دربیاید.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان: اجتماع بزرگ مردمی برای بیعت با امام عصر(عج) در قالب جشن بزرگ عید بیعت عصر امروز(شنبه، ۲۶ آبان) در میدان امام حسین (ع) با سخنرانی علی اکبر رائفی پور برگزار شد.

 
بنابر این گزارش، رائفی پور بابیان اینکه امسال با مسایل مختلف ازجمله معضلات اقتصادی در کشور مواجه هستیم، گفت: همه ما این وضعیت را با پوست، گوشت، استخوان و خون درک کرده ایم اما سوال این است که در کجای این زمین هستیم. 
 
 
رییس موسسه جنبش سایبری مصاف ادامه داد: باید برای ما واضح باشد که کجا ایستاده ایم. شکی نیست که آخرالزمان عصر بلایا است. فراوان شنیده ایم که عده‌ای صبح مومن از خانه بیرون زدند اما شب کافر به خانه برمی‌گردند. 
 
 
این پژوهشگر مهدوی تصریح کرد: خوشحالیم که در این عصر پرآشوب نام ما شیعه است. این امید را داریم اما این خوف وجود دارد که در انواع و اقسام آزمون ها سرافکنده خارج شویم. 
 
 
رائفی پور با بیان اینکه اگر شیعه تشکیل حکومت ندهد، ظهور محقق نمی شود، ابراز کرد: با تمام این اوصاف، بعضاً در تعاملات برخی مردم با جملاتی مواجه می شویم که ما با هم رفیق بودیم تا اینکه مسایل اقتصادی پیش آمد و اختلافات ریشه دار شد. این نشان می دهد دوستی های ما محک نخورده و کافی است که پای پول وسط باشد، تا این پول از هر چیزی درست تر از آب دربیاید. 
 
 
وی ادامه داد: حال سوال آن است که چقدر در عصر آخرالزمان خودمان را در برابر این امتحانات قوی می دانیم. روضه امام حسین(ع) برگزار می کنیم ولی تاکنون چه قدر پیش آمده که ۱۰ هیئت ما یک هیئت شود؟
 
 

وی اضافه کرد: ظاهراً دینداری مدنظر برای برخی دینداری سکولار است. می گویند رکوع و سجود من هست اما چیزهای دیگر را از من نخواهید. «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» را در مورد آنها باید کجای دل گذاشت؟ این فهم این افراد از دین است ‌.

 

رائفی پور تاکید کرد: جنس حرکت امام زمان(عج) سیاسی است، حکومتی است، از جنس ولایت است، حضرت(عج) زیر عَلَم هیچ کس نمی رود. امام زمان(ععج) وجودی چون منصور دوانیقی را نمی پذیرد. ایشان خود «امام منصور» است.

 

رییس موسسه مصاف در ادامه ابراز کرد: اسراییل که دو روز نمی تواند جلو چند راکت حماس بایستد طی مدتی کوتاه چند وزیر را عوض می کند، آیا آنها می خواهند با ما بجنگند؟

 

این پژوهشگر تصریح کرد: برخی از ما دم از انقلاب می زنیم اما کت و شلوار ما سیاسی است. مسلم بن عقیل معصوم نبود اما آنها باید او را می پذیرفتند، اینکه هیچ کس جلو ابن زیاد نایستاد از اینجا نشات می گرفت که مسلمان واقعی نبودند، سر تا پایشان دروغ بود و می ترسیدند مواجب شأن قطع شود. اتفاقا سر تا پایشان مسلمان بود، حج می رفتند و نماز می خواندند.

 

رایفی پور اتاکید کرد: دروغ می گوییم که منتظر هستیم وقتی چششم و گوش مان به رسانه هایی است که سر تا پایشان دروغ است.

 

وی ادامه داد: اگر کسی کژی در جامعه ببیند اما سکوت کند دروغ می گوید که منتظر است، کسی که ظلم را ببیند و دم از انتظار بزند، منتظر نیست. در دعای ندبه اشارات متعددی شده است از جمله اینکه ظالمان برای خودشان شوکت می سازند، در دعا آمده کجاست کسی که شوکت آنها را از هم بپاشاند.

 

رائفی پور تصریح کرد: قرآن می گوید حواست به سامری باشد، می گوید مراقب نسل قارون باش. این نسل امروز هم خطرناک است، امروز نباید در مقابل خصومت های استکبار سکوت کنیم.

 

وی ادامه داد: هشت سال قبل بود که در سخنرانی گفتم آزمون جهاد دادیم و آزمون اقتصادی بعد از آن است، چون خدا از همه این آزمون ها را گرفته است. باید آن قدر مقاوم شویم که ضربه های اقتصادی روی ما کارگر نباشد.

 

این پژوهشگر با بیان اینکه باید سطح سواد مردم را بالا ببریم، گفت: یکی از دلایلی که کوفیان زیر پای ابا عبدالله الحسین(ع) را خالی کردند این بود که می ترسیدند مواجب شأن قطع شود. آن زمان دولت یزید صدهزار درهم می داد و این مبلغ بسته به عواملی نظیر نوع زندگی بین مردم تقسیم می شد.. لذا ابن زیاد گفت اگر حتی یک نفر از شما حسین(ع) را همراهی کند مواجب بقیه قطع می شود. بسیاری ترسیدند که اگر چنین کنند خانواده شأن به خطر بیفتد چرا که بعد از آنها دیگران خانواده آن فرد را مقصر می دانستند و این در حالی بود که امام حسین(ع) با خانواده اش به میدان آمد. باید اینهارا بفهمیم.

 

وی تاکید کرد: امروز باید نگران فرهنگ اقتصادی باشیم. باید نیازهای واقعی و کاذب را بشناسانیم. مردم گیر پول شهریه دانشگاه و اجاره خانه و بسیاری مسایل دیگر هستند اما همه این موارد یک طرف، ناگهان در رسانه ها مسأله ای که اصلا برای مردم مهم نیست برجسته و باعث موج سواری ها می شود.

 

رییس موسسه مصاف ابراز کرد: وظیفه داریم که در این میدان خودسازی و الگوسازی کنیم، وظیفه داریم جهادِ تبیین درست کنیم.  کار به جایی رسیده است که مقام معظم رهبری که در عالی ترین سطح قرار دارد می آید گزارش کارها را می دهد که چند سد ساختیم و چه قدر آباد کرده ایم، علت آن است که رسانه های ما لال مانی گرفته اند.

 

خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نمی کنیم،  فقط خبر اعدام دو نفر اعلام شد دلار پایین آمد. این دلار چه ربطی به اقتصاد ما دارد؟ چرا وضعیت باید اینگونه باشد؟

         

پایان پیام/248

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان به مناسبت هفته پژوهش گزارش می دهد

انزوای مهدویت در پژوهش ها/راه تاثیر تحقیقات مهدوی بر اصلاح سبک زندگی

تا وقتی مباحث مهدوی دغدغه اول مجموعه های علمی فرهنگی و تبلیغی ما نیست و تا زمانی که پژوهش های مهدوی صرفاً به بیان و تکرار روایات اکتفا می کنند، نمی توان انتظار ارائه راهبردهای عملیاتی و ناظر به نیازهای جامعه را از پژوهش های این عرصه داشت.

اخبار برگزیده شبستان