خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸

الأحد ١٧ رجب ١٤٤٠

Sunday, March 24, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۷/۸/۲۷ - ۰۸:۴۸ شناسه خبر : ۷۴۰۳۴۲
یک کارشناس آموزشی مطرح کرد:
تاثیر مدارس شاد در نشاط جامعه
بای با بیان اینکه مدرسه مینیاتور جامعه است گفت: آنچه از مدارس استاندراد انتظار می رود این است که باید چند گام از جامعه جلوتر و رو به آینده باشند. اگر اینگونه باشد جامعه هم مملو از نشاط و شادی می شود.

«جعفر بای » در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان  درباره ی تاثیر نشاط و شادی در مدارس گفت: مدرسه یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی بعد از خانواده است می تواند یکی از کانون های آموزش شادی و نشاط برای شهروندان باشد.

 

این کارشناس آموزشی افزود: همه ی انسان هایی که نقش های متنوع اجتماعی را برای مدیریت فردای جامعه باید به عهده بگیرند، مقطعی از عمر خود را در مدرسه سپری می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های بارز مدارس موفق وجود شادی و شادمانی است تصریح کرد: مدرسه می تواند، به عنوان یک نهاد سازنده و تاثیرگذار هدایت نشاط اجتماعی را هم در جامعه برعهده بگیرد.

 

بای  با تاکید بر اینکه اگر مدرسه منفعل باشد، مدیریت نشاط را نمی تواند در جامعه به عهده بگیرد گفت: مدارس منفعل در جوامع شاد، شاد هستند و در جوامع غمگین شاد نیستند. مدارس نباید اینگونه باشند.

 

وی ادامه داد: آنچه از مدارس استاندراد انتظار می رود این است که باید چند گام از جامعه جلوتر و رو به آینده باشند. اگر اینگونه باشد جامعه هم مملو از نشاط و شادی می شود.

 

این کارشناس آموزشی محیط اکثریت مدارس را شاد ندانست و گفت:  از محیط مدارس انتظار یک جامعه شاد را نمی توانیم داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید مدارس شادی داشته باشیم تصریح کرد: توسعه تمامی روانشناسان یادگیری بر لذت یادگیری است.

 

بای ادامه داد: یعنی آموزش توام با بازی، آموزش توام با نشاط و شادمانی باشد.  نباید گریه و شیون کودکی از پشت دیوار مدرسه شنیده شود، باید ما به بای با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان سفیران خانواده می توانند عمل کنند گفت: می توانند این نشاط و شادمانی را از مدرسه به خانواده انتقال دهند. خانواده شادمانی را از مدرسه تاثیر بپذیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه مدارس ما باید کانون شادمانی باشندگفت: هرچقدر دانش آموزان محدود به رفتار رسمی وکلیشه ای باشند، دانش آموزان رنجور و غمگین خواهیم داشت.این هنر نیست.

 

بای تاکید کرد: هر چه دانش آموز شیطنت کند، اعتراض کند خوب است. رفتارهای اجتماعی باید در مدارس تمرین شود. اگر تمرین نشود، جامعه نابسامان است.

 

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه آیینه تمام نمای هر جامعه را باید در مدارس ببینیم گفت: تمام رفتاری های اجتماعی در مدرسه تمرین شود. مدرسه مینیاتور جامعه است.

 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران:

تاسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران/ خدمات تردد از نیازهای اصلی در توسعه گردشگری

خلیل آبادی با بیان اینکه تاسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران طبق برنامه سوم توسعه در دستور کار قرار دارد، گفت: حفظ و توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدف اصلی تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران است و به عنوان تسهیل کننده فعالیت خواهد کرد.

اخبار برگزیده شبستان