خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸

الاثنين ١٤ صفر ١٤٤١

Monday, October 14, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اندیشه - سبک زندگی زمان :   ۱۳۹۷/۸/۱۳ - ۱۴:۳۱ شناسه خبر : ۷۳۷۶۸۹
استاد حوزه و دانشگاه
سخی؛ مرتبه والاتر بخشندگی است
عضو نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خداوند می فرمایند وقتی انسان ها نسبت به یکدیگر حس بخشندگی دارند و این بخشندگی ملکه وجودشان شود، به مرحله سخی می رسند.

حجت الاسلام «مهدی بنکدار» در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت وگو» اظهار کرد: بخشندگی از عمق وجود و بدون منت از ویژگی هایی است که می تواند برای همه انسان ها ارزنده باشد.

 

عضو نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بخشیدن علم، مال و... را از مصادیق بخشندگی دانست و افزود: در جامعه ما به این نوع بخشندگی زکات نیز می گویند.

 

حجت الاسلام بنکدار گذشت و کظم غیظ را از دیگر مصادیق بخشش برشمرد و ادامه داد: امروز در جامعه باید این ویژگی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند درباره کسانی که اهل انفاق و بخشش هستند، [سخن گفته است]؛ انفاق همواره به معنای انفاق مال نیست و حتی اگر دو نفر را آشتی دهیم نوعی از انفاق محسوب می شود.

 

حجت الاسلام بنکدار آموزش دانش و تجربه را نیز نوعی از بخشش برشمرد و تصریح کرد: خداوند می فرماید کسانی که در راه خدا دیگران را از مال شان بهره مند می سازند، مانند حبه ای از گندم است که هفت شاخه دهد در حالیکه در هر شاخه خداوند 100 عدد حبه دیگر را خلق می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند می فرمایند وقتی انسان ها نسبت به یکدیگر حس بخشندگی دارند و این بخشندگی ملکه وجودشان شود، به مرحله سخی می رسند.

پایان پیام/9

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

سقوط خواص جامعه به ورطه دنیاطلبی منجر به شکل‌گیری قیام کربلا شد

جمشیدی با اشاره وضعیت جامعه اسلامی بعد از پیامبر اکرم(ص) و تاثیر آن شرایط در شکل‌گیری عاشورا گفت: در واقع سقوط خواص جامعه بود که منجر به قیام کربلا شد و سیدالشهدا(ع) مجبور شدند برای بیداری جامعه این چنین عمل کنند.

اخبار برگزیده شبستان