خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷

الأحد ٧ ربيع الثاني ١٤٤٠

Sunday, December 16, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - سایر حوزه های قرآنی زمان :   ۱۳۹۷/۵/۱۶ - ۱۴:۰۹ شناسه خبر : ۷۲۰۵۰۶

زیارت امام رضا(ع) برابر با هفتاد هزار حج واجب
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده گفت: امام هشتم (ع) بسیار سریع پاسخگوی حوائج حاجتمندان است و طبق روایات، زیارت ایشان معادل هفتاد هزار حج واجب می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده استاد حوزه علمیه، در ویژه برنامه شب زیارتی مخصوص امام رضا (ع)، گفت: در میان ائمه اطهار (ع) امام حسین و امام رضا علیهما السلام سفارش زیادی به زیارتشان شده است.

وی افزود: امام هشتم (ع) بسیار سریع پاسخگوی حوائج حاجتمندان است و طبق روایات، زیارت ایشان معادل هفتاد هزار حج واجب می باشد.

این كارشناس مذهبى ادامه داد: انسان هرچقدر ابتلائاتش بیشتر می شود توسلاتش به ذوات مقدسه باید بیشتر شود لذا مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی (ره)، امروز برپایی مراسم های اهل بیت (ع) را از اوجب واجبات می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده با بیان روایتی پیرامون نام گذاری امام هشتم (ع) به نام رضا ، ابراز کرد: علت نام گذاری ایشان به رضا این است که اراده خداوند به این تعلق یافته که بندگان به وسیله حضرت ثامن الحجج (ع) از خداوند راضی شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نوع حوائج بندگان اظهار داشت: بندگان نباید امام رضا (ع) را فقط برای امور دنیوی بخواهند بلکه باید حضرتش را برای خود ایشان طلب کنند و طلب حقیقی انسان، عشق و ارادت به امام رضا (ع) به خاطر خداوند تبارک و تعالی باشد و در این میان اگر به حوائج رسید شکرگزار و اگر هم حاصل نشد بازهم شاکر باشد.

وی افزود:معنای زیارت یعنی زائر خودش را نزد زیارت شونده ببیند و حس کند و امام رضا(ع) بر تمامی عالم اشراف دارد. در زیارت این امام همام صفات وجودی ایشان به زائرش منتقل می شود، چون امام رضا (ع) رئوف است، زائرش صاحب رأفت می شود و همچنین امام حلیم است در نتیجه زائرش نیز دارای صفت حلم می گردد.  

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ائمه هدی (ع) خورشید هستند اما امام رضا (ع) شمس الشموس است، زیرا زیدیه یا همان شیعه چهار امامی، باقریه یا همان شیعه پنج امامی، اسماعیلیه یا همان شیعه شش امامی ، واقفیه یا همان شیعه هفت امامی بر امام خود توقف کردند، اما شیعیانی که امام هشتم (ع) را قبول داشتند تا حضرت صاحب الزمان (عج) بقیه ائمه را امام خود می دانند و شیعه دوازده امامی محسوب می شوند.

پایان پیام/49

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

حجت الاسلام و المسلمین کفیل:

اتحاد صوری حوزه و دانشگاه را به اتحاد مبنایی تبدیل کنیم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مبنایی ترین و بنیادی ترین ضرورت های انقلاب در جهت تحقق هدف والایی بود چنان که ما شاهد بودیم قبل از پیروزی انقلاب حوزه علمیه مسیر خود را می پیمود و دانشگاه هم در طریق دیگری حرکت می کرد.

اخبار برگزیده شبستان