خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

الثلاثاء ٩ ذو الحجّة ١٤٣٩

Tuesday, August 21, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - تئاتر و هنرهای تجسمی زمان :   ۱۳۹۷/۴/۲۷ - ۱۴:۲۶ شناسه خبر : ۷۱۶۷۰۵
استفان دو ژراندو در نشست پروژه «هزار توی زمان»
«هزار توی زمان» در برج آزادی به صورت الگوریتم زنده اجرا می شود
هنرمند فرانسوی با بیان اینکه هزار توی زمان به شکل الگوریتم زنده در برج آزادی اجرا می شود؛ گفت: در این شکل الگوریتمی زنده ما نمی دانیم کامپیوتر چه طراحی می کند؛ اثر متنوع و متفاوت است و ما نمی دانیم چه هست و تنها مسئله ارتباط را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار شبستان، نشست پروژه ویدیو مپینگ هزار توی زمان و برج آزادی با حضور استفان دو ژراندو، هنرمند فرانسوی، پایان رییس برج آزادی، سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه 9 و مقدم، مدیر شرکت کلید طلایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 27 تیر در برج آزادی برگزار شد.

 

در این نشست استفان دو ژراندو، هنرمند فرانسوی با تقدیر از کلیه دست اندرکاران در ایران و فرانسه که شرایط اجرای پروژه «هزار توی زمان» در برج آزادی را برایش فراهم کردند،گفت: می خواهم بدانید که برای من یک افتخار است که در بین شما در ایران هستم، ایران یک فرهنگ باورنکردنی و مردمی بی نظیر دارد که من در حال کشف کردنشان هستم، ایرانی ها خیلی درونگرا و مهربان هستند. از لحظه ای که به ایران آمدم هر لحظه اش برای من یک اتفاق است.

 

وی افزود: پروژه در زمان های مختلف در نظر گرفته شده است؛ بخشی از آن شامل اتفاقات آموزشی و کارگاه آموزشی در حوزه موسیقی است و بخش های دیگر آن در سال آینده در موزه هنرهای معاصر و در شیراز اجرا می شود؛ شانس بزرگی من دارم که در بین شما هستم و اثر معاصر را اجرا کنم.

 

استفان دو ژراندو درباره پروژه «هزار توی زمان» توضیح داد: این اثر ملاقات برج آزادی و هزار توی زمان است؛ برج آزادی این توانایی را دارد که این ابعاد مختلف را با هم یکی کند، این اثر اثری معاصر است که به لحاظ بین المللی و امکانات امروزی بی سابقه است؛ می خواهم از ایران برای امکان اجرای این اثر تشکر کنم؛ من از 15 سال پیش بر روی زمان کار می کنم در جستجوی ارتباط و عدم ارتباط زمانی که فردی را ملاقات می کنیم در ابتدا نمی دانیم آن نماینده چه هست تا حدودی تفکر پشت اثر چیست رسیدن به عدم قابلیت پیش بینی است؛ تصاویر به شکلی انتزاعی هستند و در عین حال شاعرانه هستند گاهی اوقات شامل اجزایی از مغز هستند و تمام اینها در عین حال به وسیله الگوریتم کنترل می شوند.

 

وی افزود: در همین لحظه من در فرانسه پروژه بزرگی دارم که مپینگ یادوار زمان است و در یک فضای زیرزمینی از قرون وسطی که 70 متر ارتفاع دارد و میراث تاریخی فرانسه است اجرا می شود.

 

وی درباره اجرای پروژه «هزار توی زمان» در کشورهای دیگر گفت: عمل من الزاما با ترجیح دادن کشوری بر کشور دیگر نیست، ولی شاید نهایتا پروژه ای در برلین در پیش دارم که بحث بر سر آن شروع شده است.

 

استفان دو ژراندو در پاسخ به سئوال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه آیا اجرای آزادی با اجرا در دیگر المان ها متفاوت است یا به یک شکل اجرا می شود ،گفت: هزار توی زمان در شکل الگوریتم زنده اجرا می شود، در این شکل الگوریتمی زنده ما نمی دانیم کامپیوتر چه طراحی می کند؛ اثر متنوع و متفاوت است و ما نمی دانیم چه هست و مسئله ارتباط را به نمایش می گذارد.

وی در پاسخ به این سئوال که موسیقی که در این اثر اجرا می شود به شبستان گفت:موسیقی این اثر متعلق به فرهنگ موسیقی جدی اروپایی در ارتباط است و مبتنی بر تحقیقات مواد مصالح موسیقیایی و جهانی به وسیله محققان فرانسوی و محاسبات   آنها بر روی فاصله است.

 

استفان دوژراندو اظهار کرد: ابراز احساسات بر من تاثیر گذاشت، زمانی که من مشغول طراحی هزار توی زمان هستم برای برخی سئوالات که پیش می آید جوابی ندارم ،هزار تو از جنبه ای جستجو  گذاشتن خود است و گوش کردن آنچه ما خودمان هستیم، گوش کردن به شکل جهانی و من خوشحالم که این امکان را داشتم از طریق این مسیر ارتباط بین ایران و فرانسه داشته باشد، این شکل از آفرینش هنری که مسیرهای از پیش تعیین شده را به  نمایش می گذارد الزاما در وضعیت فعلی جهانی رواج قابل توجهی ندارد، مسئله این نیست که ما بخواهیم علاقه ای به این اثر ایجاد کنیم یا نکنیم مسئله این است که افکاری را به اشتراک بگذاریم از این جنبه من از ایران و همکارانی که من از این برنامه حمایت کردند تشکر می کنم این اتفاق در آفرینش هنری بی سابقه است.

پایان پیام/32

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان درباره بحران کاغذ روزنامه ها گزارش می دهد

شرکت های دروغین و یوروهایی که به جیب زدند/ دومینوی تعطیلی روزنامه های محلی

روزنامه ها که روزی شاهرگ های خبری جامعه و مردم بودند امروز قربانیان هستند که نظاره گر دست و پا زدن و در نهایت ازدست رفتن و نابودی یکدیگر هستند.

اخبار برگزیده شبستان