خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷

الأحد ٩ ذو القعدة ١٤٣٩

Sunday, July 22, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سایر حوزه ها زمان :   ۱۳۹۷/۴/۱۰ - ۱۲:۵۶ شناسه خبر : ۷۱۳۷۱۴
در نشست خبری مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه‌ای مطرح شد:
همه آمارهای کریمی قدوسی درباره الگوی مصرف بازی های رایانه ای
کریمی قدوسی گفت: در سال گذشته، ۱۴ درصد درآمد بازار بازی های رایانه ای متعلق به بازی های بومی بوده در حالی که در سال ۹۴ این رقم ۱۱ درصد بود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، مهندس حسن کریمی قدوسی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری انتشار شاخص ترین آمار مصرف بازی های دیجیتال در کشور گفت: بنیاد بازی های رایانه ای هر دو سال یک بار پیمایشی در کشور انجام می دهد تا مشخص شود وضعیت بازی ها از نظر مصرف و حجم بازار چقدر است. بر اساس پژوهش صورت گرفته در سال 96، 28 میلیون نفر بازیکن بازی های رایانه ای داشتیم. نرخ رشد مرکب این جمعیت در کشور 12 درصد است.

 

مهندس کریمی قدوسی اظهار داشت: از مجموع بازیکنان در ایران 74 درصد مبتدی، 18 درصد نیمه مبتدی و 8 درصد حرفه ای هستند. در سال 96، 88 درصد از مجموع بازیکنان با پلتفرم موبایل، 25 درصد روی پلتفرم رایانه و 18 درصد روی پلتفرم کنسول بازی کردند. نرخ رشد مرکب جمعیت سالانه پلتفرم رایانه منفی 22 درصد است.

 

وی با بیان اینکه نرخ رشد مرکب جمعیت سالانه پلتفرم کنسول 19 درصد است، عنوان کرد: 90 درصد بازیکنان این کنسول ها را مردان تشکیل می دهد بنابراین می توان گفت کنسول های خانگی یک پلتفرم مردانه است. نیمی از بازیکنان که با تبلت بازی می کنند کودکان زیر 12 سال هستند. در سال 96، 65 درصد جمعیت بازیکنان مردان و 35 درصد جمعیت بازیکنان زنان بودند.

 

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه میانگین سنی بازیکنان در آمریکا 35 سال است، بیان کرد: میانگین سنی بازیکنان در ایران در سال 94، 21 سال بود که این عدد در سال 96 به 19 سال رسید. هرچه میانگین سنی کمتر باشد سواد لازم برای استفاده از بازی وجود ندارد و انتخاب های بازی ناآگاهانه است. بیشترین سهم متعلق به بازیکنان نوجوان با درصد 36 است و درصد کودکان نیز 31 درصد است.

 

وی تصریح کرد: تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس به ترتیب استان هایی هستند که بیشترین تعداد بازیکنان را دارند. در سال 96، 920 میلیارد تومان حجم بازارهای رایانه ای در کشور بود که این رقم در سال 94، 460 میلیارد تومان بود. فروش سخت افزار نسبت به خود بازی بیشترین سهم از این بازار را داشته که 57 درصد بوده است. بخش دیگر بازار مربوط به خود بازی است، 58 درصد مربوط به بازی های موبایلی، 25 درصد بازی های کنسولی و 17 درصد بازی های رایانه ای.

 

مهندس کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: در سال 96،  ۱۴ درصد درآمد بازار بازی های رایانه ای متعلق به بازی های بومی بوده که در سال 94 این رقم 11 درصد گزارش شده است البته حجم بازار نیز دو برابر شده است. 55 میلیارد تومان درآمد بازی های بومی در سال 96 بوده که این رقم در سال 94، 23 میلیارد تومان بوده است و این نشان می دهد که رشد 140 درصدی داشتیم.

 

 

پایان پیام/31

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

به بهانه اجرای ویدئومپینگ «هزار توی زمان»

پیوند هنر و تکنولوژی بر پیکره بناهای تاریخی تهران+تصاویر

اجرای ویدئو مپینگ های «جان نخست» بر نمای ساختمان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و «سیمرغ صلح» و «هزار توی زمان» بر برج آزادی، پیوند هنر و تکنولوژی بر بناهای تاریخی شهر است که علاوه بر جذابیت بصری مفاهیم انسانی مثل صلح را به نمایش می گذارد.

اخبار برگزیده شبستان