خبرگزاری شبستان

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷

السبت ٨ ربيع الأوّل ١٤٤٠

Saturday, November 17, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حوزه های علمیه زمان :   ۱۳۹۷/۴/۱ - ۰۹:۴۳ شناسه خبر : ۷۱۲۰۸۰
آیت‌الله جاودان:
پرهیز از گناه حتی بهشت را به دنیا می‌آورد
خبرگزاری شبستان: آیت‌الله جاودان گفت: انسان هر چه بیشتر از گناه پرهیز کند حتی می‌تواند در دنیا هم به بهشت برسد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه در مراسم درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، گفت: ما یک زندگی حیوانی داریم که با مرگ تمام می‌شود اما یک حیات بالاتری وجود دارد که اگر انسان آن را کسب کند دیگر با هیچ حادثه‌ای از بین نمی‌رود.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم هنگامی که در صور دمیده ‌شود مردگان زنده می‌شوند اما برای کسانی که عمل صالح داشتند نوری قرار داده می‌شود که با آن نور در قیامت راه می‌روند تا به بهشت برسند.

آیت‌الله حق شناس با استناد به آیات قرآن مبنی بر اینکه همه میت حساب می‌شوند اما می‌توانند با عمل صالح به زندگی حقیقی دست یابند، اظهار داشت: این زندگی حیاتی ماندگار است که دیگر با مرگ از بین نمی‌رود و برای انسان ثمر دارد.

استاد حوزه علمیه با استناد به یک حدیث مبنی بر اینکه هر کس گناهی کند بخشی از عقل او سلب شده و دیگر هیچ وقت به سوی او باز نمی‌گردد؛ بیان داشت: ما دو نوع عقل داریم یکی همان عقل طبیعی یا معاش دنیا است که با آن زندگی می‌کنیم و تا سن چهل سالگی کامل شده و هنگام پیری در صورت عدم استفاده از آن کاهش می‌یابد.

وی افزود: عقل دیگر همان است که انسان با آن فجور و تقوا را تشخیص می‌دهد و آن فطرت انسان است که با نور تبعیت از دستورات و احکام شرع به فهم درستی و نادرستی تمام اعمال و رفتار دست پیدا می‌کند، کسی که این نور را به همراه نداشته باشد در واقع به حیات واقعی دست نیافته است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ایمان به خداوند و قیامت انسان را به کسب حیات حقیقی سوق می‌دهد، گفت: مرگ عامل انتقال انسان به این حیات است که دیگر پس از آن مومنان حقیقی چیزی را از دست نمی‌دهد.

وی افزود: حیات حقیقی همچون نوری است که انسان هر چه از آن بیشتر برخوردار شود بهشت بالاتری خواهد داشت، قیامت تاریک است هر کس با اعمال خود نور می‌برد و تنها مومنان صاحب نور هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت توجه به دستورات و سیره ائمه معصومین(ع) در زندگی، بیان داشت: نوری که از امام در قلب مومن است از خورشید در آسمان روز نورانی‌تر است و این سرمایه بزرگی برای روز قیامت است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه انسان هنگام مرگ چیزی را باور می‌کند که قبلا باور نداشته است، اظهار داشت: جسم شما مرکب شما در دنیا است اگر با آن به دستورات الهی عمل کنید به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  انسان هر چه بیشتر از گناه پرهیز کند حتی می‌تواند در دنیا هم به بهشت برسد، جوانان باید در دوران دبیرستان، هنگام دانشجویی، محل کار و در نهایت هنگام ازدواج مراقب باشند که دچار گمراهی نشود چراکه شیطان دام‌های زیادی برای آنان پهن کرده است.

 

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

گفتگوی خبرگزاری شبستان با کارشناس تاریخ اسلام

چرا امام حسن عسکری (ع)، امام مستور است؟

دوره غیبت دوره بسیاری حساسی است آن قدر حساس که به تعبیرامام عسکری (ع) برخی افراد آن را انکار می کنند برخی افراد حیرت زده اند و افرادی هم در این میان تعیین وقت می کنند.

اخبار برگزیده شبستان