خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷

الأربعاء ١٠ ربيع الثاني ١٤٤٠

Wednesday, December 19, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : خراسان رضوی - زمان :   ۱۳۹۷/۳/۲۳ - ۱۳:۳۱ شناسه خبر : ۷۱۰۸۶۹

شناخت فلسفه تعلیم و تربیت برای معلمان یک ضرورت است
خبرگزاری شبستان:مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بنای توسعه در جوامع بشری را در عملکرد معلمین می باشد شناخت فلسفه تعلیم و تربیت برای معلمان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار با مدیران مدارس و منتخبین نمونه ناحیه ای و استانی مجموعه آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم که متقارن با ماه مبارک رمضان شده گفت: وظیفه داریم از معلمین و جایگاه ویژه آنان تقدیر و تشکر نماییم.

وی اظهار داشت : اساس توسعه در همه کشورها و جوامع ، سرمایه انسانی است و نیروی انسانی کارآمد در دستگاه تعلیم و تربیت ، آموزش می بینند و لذا اگر قرار است توسعه در کشور اتفاق بیفتد، باید توسط معلمین رخ دهد و در واقع الفبای توسعه با دست دانش آموزان و توسط معلمین آغاز می شود.

خدابنده افزود : آموزش و تعلیم در هر جامعه ای بنا به فراخور شرایط مکانی و زمانی برای دستگاه تعلیم و تربیت وظایفی را مشخص می‌کند و یک نقشه راه را تضمین و تبیین می‌کند و دستگاه تعلیم و تربیت کشور بر اساس این اهداف و مقاصد حرکت می کند و به بیانی ساده فلسفه تعلیم و تربیت از درون جامعه شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرمایشی و از طریق دستورالعمل و بخشنامه موفقیتی نخواهد داشت گفت: در بسیاری از کشورها فلسفه تعلیم و تربیت وجود ندارد، از این رو این مساله موجب توجه بیشتر به اهمیت آموزش و پرورش شده است و البته در کشور ما فلسفه تعلیم و تربیت بر مبانی بلند و تعالیم نورانی اسلامی بنا شده و می توان با بهره‌گیری از تعالیم الهام بخش قران کریم و سیره ائمه اطهار علیهم السلام فلسفه تعلیم و تربیت را در کشور تعریف کرد.

خدابنده تصریح کرد: بنا به ضرورت و به عنوان یک مربی باید فلسفه تعلیم و تربیت را بیاموزیم و یاد بگیریم و آگاه باشیم که آموزش فلسفه تعلیم و تربیت برای معلمین یک ضرورت است چرا که باعث میشود شناخت آنان از نظام تعلیم و تربیت بیشتر شود و ضرورت‌های تعلیم و تربیت، اهداف تعلیم و تربیت ، راهکارهای اجرایی که در کلاس درس و مدرسه را بیشتر بشناسند و از این نظر برای ما آموزش فلسفه، آموزش تعلیم و تربیت یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با سایر علوم پیوند خورده است ادامه داد : امروزه متافیزیک ، اخلاق ، عرفان ، روانشناسی ، جامعه‌شناسی وارد آموزش و پرورش شده است و لذا فلسفه تعلیم و تربیت نسبت به گذشته پربارتر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: یکی از اهداف و نقشه راه در دستگاه تعلیم و تربیت کشور اسنادی است که تحت عنوان سند تحول بنیادین گردآوری شده است و از مهمترین اهداف این سند توجه به تعلیم وتربیت است به این معنا که کار معلم در وهله اول تربیت هست یعنی پرورش دادن و رفع موانع پرورش و سپس کشف استعدادها که به عنوان یک مربی باید موانع بروز و ظهور این استعداد را برطرف نماید.

پایان پیام/483

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

امام جمعه مشهد:

امروز بسیاری از اقدامات دینی و مجاهدت های اسلام در دانشگاه انجام می شود

آیت الله علم الهدی گفت: امروز دانشگاه، معبد و مسجدی است که بسیاری از اقدامات دینی و مجاهدت‌ها در راه اسلام در دانشگاه صورت می‌گیرد و حوزه ما نیز با حوزه قبل از انقلاب به مراتب تفاوت پیدا کرده است.

اخبار برگزیده شبستان