خبرگزاری شبستان

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷

الجمعة ٥ ربيع الثاني ١٤٤٠

Friday, December 14, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۷/۳/۲۲ - ۰۹:۴۹ شناسه خبر : ۷۱۰۵۰۵
در گفتگو با شبستان مطرح شد:
تقویت مشاور مذهبی در مدارس/ دانش افزایی نیروی انسانی نداریم
خبرگزاری شبستان: معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر پیوند مسجد و مدرسه گفت:مشاورمذهبی در مدارس تقویت شود و دانش نیرو های انسانی بر اساس آسیب های اجتماعی به روز شود.

فرشته حشمتیان، معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش و پژوهشگر علوم قرآن وحدیث در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت:تربیت صحیح در مدارس یک دغدغه است.

 

وی با اشاره به ضرورت پیوند مدرسه و مسجد است افزود: مدرسه با برنامه درسی خیلی وقت دانش آموزان را پُر می کند. خیلی از اولیا نیز برنامه های آموزشی طولانی برای فرزندانشان  می گذارند که این مسئله موجب می شود  تا دانش آموزان مذهبی هم گاهی اوقات در امر واجب نماز نیز سهل انگاری می کنند.

 

این پژوهشگر علوم قرآن وحدیث تصریح کرد: باید در مدارس مشاوره مذهبی را تقویت کنیم. اگر قرار است مانع یک حرکت منفی شویم، باید یک حرکت مثبت را جایگزین کنیم. باید برای فعالیت های آسیب زا جایگزین های مثبت داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: دانش آموزان در مسیری قرار دارند که نیاز به راهنمای دلسوز دارند.معلم حکم مادری دارد، محبت توام با نظارت باید باشد.

 

حشمتیان گفت: زمانی می توانیم که موفقیت داشته باشیم میانگین تربیت دانش آموزان از 15 به 20 برسد. معدل 20 را در مدارس پذیرفتن هنر نیست و سقوط آن نیز هنر نیست.

 

رییس اسبق سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: رمز موفقیت تربیت این است همانگونه که از خانواده ها تحویل می گیریم در مسیر به کمال رساندن دانش آموز گام برداریم و  به اجتماع تحویل دهیم. در غیر اینصورت باید به رسالت معلمی شک کرد.

 

حشمتیان با اشاره به ارتباط خانه و مدرسه گفت: باید همه تلاش ها حول محور دانش آموز باشد. خانواده ریشه و پایه تربیت است و مدرسه تربیت را تکمیل می کند. ما در این مرحله نه تنها نباید به اصل تربیت دانش آموزان ورود پیدا کنیم بلکه باید در مسیر کمال رسیدن دانش آموزان نیز تلاش کنیم.

 

وی به دانش افزایی نیروی انسانی و مشاوره تاکید کرد و گفت: بر اساس آسیب اجتماعی امروزه دانش افزایی یک ضرورت است. نه تنها در مدارس با  کمبود نیروی مشاور مواجه هستیم بلکه دانش افزایی هم صورت نگرفته است.

 

دبیر اسبق هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید اولیا را بیشتر درک کنیم. بهترین کانال برای خانواده ها و مدارس، مسجد است. اگر اقدامات ماندگار و موثر می خواهیم باید انجمن اولیا رابطه مدرسه با مسجد را افزایش دهند. خانواده ها باید در ارتباط با آیه ها و الگو گیری از ائمه مسیر زندگی فرزندانشان را تقویت کنند.

 

این پژوهشگر علوم قرآن وحدیث تصریح کرد: برخی از دانش آموزان از مسایل دینی فاصله گرفته اند. از قصه های قرآنی می توانیم درس بگیریم. اگر در زمینه قصه های قرآنی گام برداشته شود تاثیرهای بسزایی را در زندگی ها و نظام تعلیم و تربیت خواهیم دید.

 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد شهر تهران :

توسعه اقتصاد شهری و نشاط اجتماعی از مصادیق حیات شبانه است

نظری با بیان اینکه احیای حیات شبانه در تهران نیازمند توافق بین بخشی است، گفت: ساماندهی کسب و کار، اقتصاد شهری و نشاط اجتماعی از مصادیق حیات شبانه است که با توافق مدیریت شهری، نیروی انتظامی و فرمانداری تهران قابل اجرا است.

اخبار برگزیده شبستان