خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

الخميس ٧ شوّال ١٤٣٩

Thursday, June 21, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حوزه های علمیه زمان :   ۱۳۹۷/۳/۱۷ - ۱۶:۱۱ شناسه خبر : ۷۰۹۵۸۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:
قرآن مظهر رحمانیت و مهربانی خداوند است در شب قدر بر سر می‌گیرید
خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: جمله جمله قرآن کریم بیانگر عشق، رحمانیت و مهربانی خداوند نسبت به بندگان است که در شب قدر آن را بر سر می‌گیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان، گفت: در ایام لیالی قدر کسانی که برای طلب مغفرت می‌روند بالاتر از کسانی هستند که برای طلب حاجت می‌روند اما بالاتر از این خداوند دوست دارد انسان‌ها درک و فهم رحمت و مهربانی او را طلب کنند.

وی افزود: انسان دوست دارد به بهشت برود که از آن لذت ببرد بالاترین چیزی که انسان از آن لذت می‌برد گرمای محبت الهی است، این آیه قرآن کریم «الا بذکرالله تطمئن القلوب» بیانگر این است که دل انسان به رحمانیت و مهربانی خداوند آرام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اگر خداوند مهربانی خود را به ما بچشاند وجود ما بسیار گرم خواهد شد، عنوان کرد: اولیاء الهی وقتی می‌فرمایند الهی اگر ما با دوزخ اندازی مهربانی تو را فراموش نخواهیم کرد به دلیل درک مهربانی او است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایمان به رحمانیت و مهربانی خداوند مرتبه شریفی است که کمتر افرادی آن را درک می‎کنند؛ اظهار داشت: هر اسمی از اسماء الهی به میزان رحمانیت و مهربانی خداوند بر روی انسان اثر نخواهد داشت.

وی بیان داشت: همانگونه که انسان نمی‌تواند عطر گل یا صدای موسیقی لذت بخش را وصف کرده یا آن را توضیح بدهد کسانی که مهربانی و رحمانیت خداوند را درک می‌کنند نمی‌تواند آن را وصف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: کل آیات قرآن در ظاهر کوبنده و دورکننده است اما در باطن رحمانیت و مهربانی خداوند را به نمایش گذاشته است کسانی که آن را درک کنند با قرآن انس می‌گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان بنده محبت و مهربانی است، گفت: اگر افراد مهربانی و محبت الهی را درک می‌کردند عاشقانه به سمت نماز یا کلام الهی می‌رفتند چنان که به زور باید آنها را از نماز و قرآن جدا کرد؛ در حالیکه بسیاری از افراد به زور به سمت نماز و قرآن می‌روند چراکه مهربانی و رحمانیت خداوند را درک نکردند.

وی با استناد به فرمایشی از امام راحل(ره) بیان داشت: در راس اسماء الهی رحمانیت و مهربانی او قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در شب‌های قدر استغفار از گناه ناامیدی به رحمانیت و مهربانی خداوند واجب‌تر است؛ اظهار داشت: جمله جمله قرآن کریم بیانگر عشق الهی به بندگان است در شب‌های قدر وقتی قرآن بر سر می‌گیرد در واقع مظهر مهربانی خداوند را بر سر می‌گیرید اگر آن را درک کرده باشید.

استاد حوزه و علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر به مهربانی و رحمانیت خداوند ایمان کامل داشته باشید و طبق دستورات ائمه معصومین(ع) و قرآن او عمل کنید؛ کوه‌ها به دست شما جابجا خواهد شد.

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

بقیع چرا و چگونه تخریب شد؟

خبرگزاری شبستان: پیروان ابن تیمیه و در راس آنها محمدبن عبدالوهاب زمانی که در حجاز به حکومت می رسند، از فردی به نام «بولهیت عبدالله بن سلیمان» فتوایی گرفته و سپس علمای مدینه را وادار می کنند تا فتوا دهند که ....

اخبار برگزیده شبستان