خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

الاثنين ٤ شوّال ١٤٣٩

Monday, June 18, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - فعالیت های قرآنی زمان :   ۱۳۹۷/۳/۸ - ۲۰:۲۹ شناسه خبر : ۷۰۸۳۹۱
لولاچیان در گفتگوی اختصاصی با شبستان مطرح کرد؛
تربیت قرآنی اولویت برنامه های آموزش و پرورش کشور قرار گیرد
خبرگزاری شبستان: رییس جامعه تعلیمات اسلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، تاکید کرد: مجامع قرآنی باید برای رسیدن به چشم انداز پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن برنامه ریزی کنند.

محمود لولاچیان، رییس جامعه تعلیمات اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبستان گفت: ابتدا باید ببینیم چه فعالیت های قرآنی در گذشته، حال و آینده انجام شده است و پس از آن به ارزیابی کیفیت برنامه های قرآنی بپردازیم.

 

وی افزود: متاسفانه در زمان طاغوت، کار قرآنی انجام نشده است و جامعه مشوقی نداشته است که به قرآن روی بیاورد. در آن دوره، مراکز قرآنی داشتیم اما آنگونه که باید فراگیر نبودند.

 

لولاچیان خاطرنشان کرد: شبکه های قرآنی چه در رسانه و چه در جایگاه های دیگر تشکیل شده است کار خوبی بعد از انقلاب انجام شده است.

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه های قرآنی، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به میزبانی ایران، گفت: در آینده باید برنامه های قرآنی با محوریت تربیت قرآنی را اجرایی کنیم.

 

لولاچیان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، تاکید کرد: مجامع قرآنی باید برای رسیدن به چشم انداز پرورش 10 میلیون حافظ قرآن برنامه ریزی کنند.

 

وی تاکید کرد: در عین حال که حفظ و قرائت قرآن، صوت و لحن قرآن برای ما موضوعیت دارد و بتوانیم در دنیا و در میان کشورهای اسلامی سرآمد باشیم اما باید توجه داشته باشیم که چقدر به موضوع تربیت قرآنی تاکید داریم و باید بدانیم که همه اینها مقدمه ای برای تربیت قرآنی است.

 

رییس جامعه تعلیمات اسلامی با بیان اینکه رفتار، کردار، گفتار و اعمال ما در تمام شئون زندگی نشات گرفته از قرآن باشد، گفت: هر حرکت ما باید مبتنی بر قرآن و برگرفته از قرآن باشد.

 

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در حوزه فعالیت های قرآنی، گفت: جامعه تعلیمات اسلامی که برنامه اش بر پایه قرآن و عترت بوده است با گروهی که اخیرا ایجاد کرده ایم امیدواریم بتوانیم تربیت قرآنی را به عنوان یک الگوی شاخص برای آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

لولاچیان خاطرنشان کرد: امیدواریم سران کشور و آموزش و پرورش با جامعه تعلیمات اسلامی تعامل تنگاتنگی داشته باشند تا بتوانیم رسالت خود را به مرحله نبوغ برسانیم.

 

وی با تاکید بر اولویت های آموزش قرآن، گفت: صحیح خوانی قرآن، روانخوانی، تندخوانی، مسائل تجویدی و ترجمه و تفسیر قرآن کریم باید در آموزش مورد توجه باشد و در کنار اینها باید به موضوع تربیت قرآنی توجه ویژه داشته باشیم.

پایان پیام/47

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

حج تمتع با عمره چه تفاوتهایی دارد؟

خبرگزاری شبستان: حج تمتع و سفر معنوی عمره هرچند اشتراکات و شباهت هایی دارند اما وجوه افتراق و تفاوت آنها نیز فراوان است. عمره یک سفر معنوی است که تنها جنبه عبادی دارد اماحج عبادت صرف نیست بلکه جنبه های اجتماعی و سیاسی نیزدارد.

اخبار برگزیده شبستان