خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

الاثنين ٨ ذو الحجّة ١٤٣٩

Monday, August 20, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۷/۲/۲۲ - ۱۴:۱۶ شناسه خبر : ۷۰۴۸۶۳

امام، قدرت متمرکز برای حرکت جامعه اسلامی
خبرگزاری شبستان: لازم است یک رهبری، یک فرمانده ای، یک قدرت متمرکزی در جامعه اسلامی وجود داشته باشد که این قدرت بداند از شما چه بر می آید، از من چه بر می آید، از انسان های دیگر چه بر می آید؟، تا به هر کسی آن کاری را که برای او لازم است بگوید عمل بکن.

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، در کتاب «ما منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی)» که به اهتمام حسن ملایی تدوین شده، آمده است:

 

امام، قدرت متمرکز برای حرکت جامعه اسلامی

 

اینی که ما ارتباط با امام(ع) را این قدر مهم دانسته ایم، اینی که ما فرمان امام را در همه شئون زندگی جامعه نافذ دانستیم، این برای چیست؟ از کجا در می آید؟ اینجا که قرآن با ما حرف می زند -آن نکته، همینی است که دارم می گویم- اگر بخواهد یک جامعه ای و یک امتی که ولایت قرآنی را به این معنا داشته باشد، یعنی بخواهد تمام نیروهای داخلی اش در یک جهت به سوی یک هدف در یک خط به راه بیفتد و بخواهد تمام نیروهای داخلی اش علیه قدرت های ضد اسلامی در خارج بسیج بشود، احتیاج به یک نقطه قدرت متمرکز در متن جامعه اسلام به یک نقطه ای احتایج دارد که تمام نیروهای داخلی به آن نقطه بپیوندند همه از آنجا الهام بگیرند و همه از او حرف بشنوند و حرف گوش کنند و او تمام جوانب مصالح و مفاسد را بداند تا بتواند مثل یک دیده بان نیرومند قوی دستی و قوی چشمی هر کسی را در جبهه جنگ به کار مخصوص خودش بگمارد.

لازم است یک رهبری، یک فرمانده ای، یک قدرت متمرکزی در جامعه اسلامی وجود داشته باشد که این قدرت بداند از شما چه بر می آید، از من چه بر می آید، از انسان های دیگر چه بر می آید؟، تا به هر کسی آن کاری را که برای او لازم است بگوید عمل بکن. مثلا در مقام تشبیه اگر بخواهم تشبیه کنم، این کارگاه های قالی باقی را دیده اید؟ یک عده نشسته اند قالی می بافند هر کسی دارد کاری می کند، هر بچه ای یا هر بزرگی که نشسته است، دارد نخی می  بافد تا دم غروب دو سه تومان بگیرد، هر کدام دارند نشاطی و کاری را اینجا به خرج می دهند. اگر چنانچه این کارها هماهنگ نباشد، اگر یک فکر و چشم و قدرت بالاتری نباشد که مدام بنا کند آن متن قالی را بر طبق آن دستورهای خاص خواندن تا اینها بدانند چه نخی را به کار ببرند و چطور بزنند و چه جور ببُرند، اگر یک چنین قدرت متمرکزی وجود نداشته باشد، این قالی چه جوری در می آید؟

می بینید که طرف راستش حکایت از شزق می کند، طرف چپش حکایت از غرب می کند، آن طرفش صحبت از قالی کردی می کند، آن طرف از قالی ترکمنی می کند، نقش ها بی ترتیب، اصلا یک چیز هجوی از کار در آید. ... در جامعه اگر بخواهد همه نیروها به کار بیفتد و همه در یک جهت به کار بیفتد و هیچ یک از نیروهایش هرز نرود و همه نیروهای جامعه به صورت یک قدرت متراکمی به مصالح جمعی بشریت به کار بیاید و جامعه بتواند مثل مشت واحدی باشد در مقابل جناح ها، صف ها و قدرت های متخاصم؛ احتایج دارد به یک قدرت متمرکز، به یک دلی احتیاج دارد، به یک قلبی احتیاج دارد این جامعه و این پیکر عمومی امت اسلام. البته شرایطی هم دارد، باید خیلی آگاه باشد، باید خیلی بداند، باید خیلی باتصمیم باشد، باید چشمش دارای یک دید دیگری باشد، بایستی از هیچ چیزی در راه خدا نهراسد، بایستی اگر لازم باشد خودش را هم فدا کند، ما اسم یک چنین موجودی را می گذاریم، امام.(۱)

۱-طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، صص ۵۳۴-۵۴۴

 

پایان پیام/9

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان در گفت وگو با کارشناس مهدوی بررسی کرد

ماجرای فراموش شدن «مهدی یاوری» در سایه «لاکچری بازی»

حجت الاسلام صبوحی با بیان اینکه در روایت آمده در آخرالزمان همه همت مردم آن است که به شکم خود برسند، گفت: منتظران دولت کریمه باید خود کریم باشند؛ اساساً سبک زندگی مهدوی مغایر با تجمل گرایی و لاکچری بازی است.

اخبار برگزیده شبستان