خبرگزاری شبستان

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸

الجمعة ٢١ ذو الحجّة ١٤٤٠

Friday, August 23, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۷/۲/۳ - ۰۹:۱۸ شناسه خبر : ۷۰۱۱۲۵
موسوی در رونمایی از پلت فرم انجمن سینمای جوانان ایران:
مهمترین کار پلت فرم توجه به پخش جهانی فیلم کوتاه است/ حضور در بازار‌های تخصصی فیلم کوتاه
خبرگزاری شبستان: مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: بسیاری از پلت فرم ها فقط فرصتی برای تماشای فیلم ها فراهم می کنند اما این پلت فرم فرصتی برای انجام اموری مانند پیش تولید و پس تولید ایجاد می کند و از سوی دیگر مهمترین مساله ما پخش جهانی آثار است.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، مراسم رونمایی از پلت فرم آژانس ایران شامگاه یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در غرفه انجمن سینمای جوانان ایران در بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

 

موسوی که در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات آنها پاسخ دهد، درباره این پلت فرم گفت: مهمترین بنگاه تولید فیلم کوتاه کشور انجمن سینمای جوانان ایران است هرچند در سال های گذشته فیلمسازان مستقل فعالانه عمل کردند و این حوزه همچنان رو به رشد است اما انجمن هم از ظرفیت های خوبی برخوردار است برای مثال در سال گذشته آثار کوتاه بیشترین جوایز را کسب کردند. فیلم کوتاه مزیت نسبی سینمای ما است و پیش از این پخش جهانی این آثار تنها به حضور در جشنواره ها معطوف شده بود به همین دلیل نه از اکران و نه از فروش آثار به کشورها و شبکه های تلویزیونی خارجی خبری بود.

 

وی برپایی جشنواره فیلم کوتاه را مهمترین رویداد برای این بخش از سینما دانست و افزود: طبیعی است که جشنواره برای فیلم کوتاه مهمتر از فیلم بلند باشد چراکه فیلم بلند در اکران های عمومی به سرنوشت معین خود می رسد و بی نیاز از حضور در جشنواره ها است اما فیلم کوتاه عرصه ای جز جشنواره ها برای بروز و ظهور ندارد. ما حتی نتوانسته ایم از VODها برای نمایش فیلم کوتاه استفاده کنیم و از آنجا که به نواقصی برخوردیم فکر کردیم با این پلت فرم می توانیم آن‌ها را حل کنیم.

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به اهداف راه اندازی این پلت فرم اشاره کرد و گفت: اولین هدف از راه اندازی این پلت فرم جدی گرفتن پخش بین المللی آثار کوتاه بود و به فروش فیلم های کوتاه نیز فکر کردیم چراکه به نظرم فیلم کوتاه از فیلم بلند جسورتر است و ادعای ما در این حوزه جوایزی است که کسب کرده ایم. درست است که آثار کوتاه مثل فیلم های کمدی به لحاظ اقتصادی موفق نیستند ولی این آثار به لحاظ حضور بین المللی، قوی عمل می کنند و این باعث می شود به فروش فیلم‌ها به تلویزیون بیندیشیم. ما به استعدادیابی هم فکر می کنیم تا بتوانیم از طریق این پلت فرم بهترین استعدادها را در بخش های مختلف پیدا کنیم. ما می توانیم به این نقطه برسیم که بهترین ها را گرد هم آوریم چراکه پلت فرم عناصر حرفه ای را دور هم جمع می کند.

 

وی با تاکید بر تولید مشترک بین المللی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این کار می تواند با معرفی فیلم کوتاه صورت بگیرد و از این حیث به برگزاری ورک شاپ ها و تولیدات مشترک می اندیشیم. موضوع دیگر این است که ارتقای اثر نیز برایمان مهم است و می شود افراد با استعداد را شناسایی و در قالب فاند حمایت مالی کرد.

 

موسوی بیان کرد: بسیاری از پلت فرم ها فقط فرصتی برای تماشای فیلم ها فراهم می کنند اما این پلت فرم فرصتی برای انجام اموری مانند پیش تولید و پس تولید ایجاد می کند و از سوی دیگر مهمترین مساله ما پخش جهانی آثار است و امیدواریم از این طریق بتوانیم آثار کوتاه را به شبکه های تلویزیونی بفروشیم. ما امروز این پلت فرم را به صورت آزمایشی راه اندازی می کنیم و بعد از یک ماه راه اندازی اصلی آن شروع می شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه حضور در بازارهای جهانی بیشتر مدنظر است، گفت: این پلت فرم اولین فرصتی است که بخش خصوصی از طریق آن وارد تولید فیلم کوتاه می شود به هر حال ما باید این پیوند را ایجاد کنیم که فیلمساز ما بتواند افراد را با این پلت فرم مجاب کند تا روی اثر او سرمایه گذاری کنند. آنچه که مدنظر ما است حضور در بازار‌های تخصصی فیلم کوتاه است و امیدواریم بتوانیم هم در بازارهای تخصصی فیلم کوتاه و هم در دیگر محافل حضور پیدا کنیم.

پایان پیام/294

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

«چالش های ادبیات کودک» در گفتگو با ناصری/ بخش اول

نویسندگان ما صدای کودکان نیستند

عضو هيات مديره شوراي كتاب كودك معتقد است ارتباط پديدآورندگان با مخاطب كودك كم است. پدیدآورنده مسايل و دغدغه‌هاي خودش را بر كاغذ مي‌آورد و آن را در قالب داستان طرح مي‌كند ولي كودك امروز دغدغه‌هاي خودش را دارد.

اخبار برگزیده شبستان