خبرگزاری شبستان

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷

السبت ١١ رمضان ١٤٣٩

Saturday, May 26, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۷/۱/۳۱ - ۱۰:۴۶ شناسه خبر : ۷۰۰۵۶۳
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با شبستان:
کیفیت همراهی امام حسین(ع) با قیام مهدوی/توصیه امام زمان(عج) برای روز ولادت اباعبدالله(ع)
خبرگزاری شبستان: برخی از یاران امام حسین(ع) پس از رجعت در رکاب امام مهدی(عج) به یاری آن حضرت(عج) خواهند پرداخت و حتی برخی از فرشتگانی که از یاوران امام حسین(ع) بوده اند در خدمت امام زمان(عج) خواهند بود.

حجت الاسلام حسن عبادی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان در رابطه با شباهت های قیام حسینی با ظهور مهدوی، گفت: در فرهنگ اسلامی، ائمه اطهار(ع) به عنوان جانشینان پیامبر اکرم (ص) همگی نور واحدند و هدف مشترکی را دنبال می کنند. با این همه ارتباط و پیوستگی بعضی از آنان با همدیگر از ویژگی و خصوصیاتی برخوردار است که از بررسی این پیوندها می توان با مراحل گوناگون سنت های الهی و روند تحقق اهداف انبیاء و اولیای الهی آشنا شد.

 

وی با اشاره به پیوستگی و ارتباط امام حسین  (ع) با آخرین ذخیره الهی یعنی حضرت مهدی  (عج) تصریح کرد: امام مهدی(عج) از تبار و نسل امام حسین (ع) است. در مجموعه روایات نقل شده از پیامبر اکرم  (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام بارها تصریح شده است که منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) از نسل امام حسین(ع) است؛ به عنوان نمونه روایت شده است که پیامبر اکرم(ص) در یکی از روزهای آخر عمر مبارکشان در حالی که دستشان را به شانه امام حسین(ع) گذاشته بودند، خطاب به دختر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) فرمودند: «این امت از نسل فرزندم حسین(ع) است» و نیز فرمودند: «دنیا به پایان نخواهد رسید، مگر این که مردی از اولاد حسین (ع) قیام کرده جهان را با عدل و داد پر سازد.»

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به همسویی اهداف قیام امام مهدی (عج) با قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: امام حسین(ع) با هدف زنده ساختن احکام قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) و از بین بردن بدعت هایی که در اثر حاکمیت بنی امیه در دین ایجاد شده بود، قیام کردند و این دقیقا همان اهدافی است که امام مهدی (عج) و حکومت جهانی آن حضرت(عج).

 

وی بیان کرد: امام جعفر صادق (ع) فرمودند: «حضرت مهدی (عج) تمام بدعت های ایجاد شده در دین را در سرتا سر جهان از بین خواهد برد و در مقابل تک تک سنت های نبوی را به اجرا در خواهد آورد.»

 

کارشناس در حوزه مهدویت با اشاره به اینکه یکی از القاب حضرت مهدی(عج) «منتقم» است، بیان کرد: در روایتی از امام محمد باقر (ع) نقل شده، وقتی از آن حضرت(ع) سوال می کنند که چرا فقط به آخرین حجت الهی «قائم(عج)» گفته می شود؟ آن حضرت(ع) در پاسخ می فرمایند: «چون در آن ساعتی که دشمنان، جدم امام حسین (ع) را به شهادت رساندند، فرشتگان با ناراحتی در حالی که ناله سر داده بودند، عرض کردند: پروردگارا!  آیا از کسانی که برگزیده تو را ناجوانمردانه شهید کردند در میگذری؟ در جواب آنان خداوند وحی فرستاد: سوگند به عزت و جلالم! از آنان انتقام خواهم گرفت هر چند بعد از مدت زمان زیادی. آنگاه خداوند متعال نور و شبح فرزندان امام حسین  (ع) را به آنان نشان داد و پس از اشاره به  یکی از آنان که در حال قیام بود فرمود: با این قائم از دشمنان حسین  (ع) انتقام خواهم گرفت.»

 

وی اظهار کرد: از آنجا که امام حسین(ع) با تمام وجود همه سرمایه‌های خود را ایثار کرد ،آخرین حجت الهی نیز تصریح کرده‌اند که همواره به یاد فداکاری های ایشان هستند و شب و روز بر مصائب امام حسین(ع) خون گریه می کنند. به عنوان نمونه در بخشی از زیارت ناحیه مقدسه  از زبان امام مهدی(عج) می خوانیم: «اگر روزگار مرا از شما به تاخیر انداخت  و یاری و نصرت شما در کربلا نصیب من نشد ... هر آینه صبح و شام  به یاد مصیبت های شما ندبه می کنم و به جای اشک بر شما خون گریه می کنم». این تعابیر نهایت محبت و دلبستگی امام حجت(عج) را به امام حسین(ع) نشان می دهد.
 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: برخی از یاران امام حسین(ع) پس از رجعت در رکاب امام مهدی(عج) به یاری آن حضرت(عج) خواهند پرداخت و حتی برخی از فرشتگانی که از یاوران امام حسین(ع)  بوده اند در خدمت امام زمان(عج) خواهند بود. از طرفی زیارت امام حسین(ع) بافضیلت ترین اعمال شب ولادت امام مهدی (عج) شمرده شده است و در عبارات دعای ندبه حضرت مهدی(عج) هم صحبت از امام حسین(ع) است که نشان می دهد، ارتباط تنگاتنگی میان این دو بزرگوار وجود دارد.   

 

وی  با بیان اینکه در مورد رابطه بین امام مهدی (عج) و امام حسین(ع) فقط ما سخن نگفته ایم بلکه دشمنان ما هم در این مورد اظهار نظر کرده‌اند، اذعان کرد: چهارصد نفر از دانشمندان صهیونیست در تل آویو جمع شدند، تا ببینند هویت شیعه و انقلاب اسلامی چیست؟ آنها می گویند: شیعیان با یاد امام حسین(ع) قیام و با یاد امام مهدی (عج) قیامشان را حفظ می کنند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به یکی از توقیعاتی که امام مهدی(عج) برای قاسم بن علاء صادر کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از توقیعاتی که امام مهدی (عج) برای قاسم بن علاء که  از وکلای حضرت(عج) بود، مربوط به ولادت امام حسین (ع) است. که در آن حضرت(عج) می فرمایند: «ولادت مولانا امام حسین (ع) روز پنجشنبه سوم شعبان واقع شده است؛ پس در آن روز روزه بدار و این دعا را بخوان «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِي هَذَا الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ ».   

 

 

 

پایان پیام/40

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

محقق و کارشناس مهدوی در گفت وگو با شبستان:

روایت دعاها از قیام حضرت بقیه الله(عج)/فلسفه ندبه خوانیِ منتظران

خبرگزاری شبستان: اشتیاق به رؤیت ولی خدا(عج) که در دعای شریف ندبه تبیین شده در واقع نوعی تظلّم خواهی و استعانت از درگاه اَحدیت است برای رسیدن هر چه زودتر به آن دوران. در واقع به دنبال حضرت حجت(ع) بودن یعنی نیاز به ایشان را با همه وجود درک کردن.

اخبار برگزیده شبستان